2006-03-08, 01:35
Medlem
I-Ss avatar
Vad tror ni om Svenska Spels pokersida som r p G? r det ngot att lira p? Kommer det mnga nybrjare kanske som gr mycket misstag eller blir det ugnefr som p andra stllen? Andra fr/nackdelar? Ska ni lira dr? En ljlig sak r att dom har stngt kl 3-7. Men s r ju staten inblandat...svrt veta nnu d de ej ppnat men trden kan ju leva vidare ett tag tills de ppnat ocks...

Lite info om deras site:

Citat:
http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?Pa...&parentid=5037

Poker hos Svenska Spel
Nr du spelar poker p svenskaspel.se finns det vissa saker du som spelare br knna till.
Fljande punkter r de som gller fr poker hos Svenska Spel.

• Fr att kunna ladda ned pokerklienten krvs att du har ett spelkort och en personlig kod.

• Fr att kunna prenumerera p nyhetsbrevet krvs att du har ett spelkort.

• Du mste vara 18 r och mantalsskriven i Sverige fr att kunna spela poker hos Svenska Spel.

Svenska Spels pokerrum r ppet mellan klockan 07.00 och 03.00.

• Svenska Spel anvnder s lngt det r mjligt svenska uttryck i pokerrummet.

• Innan du kan brja spela poker mste du stta dina personliga spelgrnser, bde i tid och pengar. Detta r ett led i Svenska Spels spelansvar. Dina personliga spelgrnser kommer du att f stta frsta gngen du loggar in i pokerklienten.

• Insatstaket fr varje enskild spelare per giv r satt till tv prisbasbelopp (79 400 kronor). En och samma spelare kan allts inte satsa mer n den summan under en spelomgng.

Spel:

Texas Hold 'em

Omaha

Omaha High/Low 8

Mrkpoker
Citera
2006-03-08, 01:51
Medlem
Detta ska bli intressant! Tror skert att det blir riktigt fiskigt.

Frgan r om det blir mycket weak-tight spel som jag tycker man ser p B2B-ntverket, som ju ocks r svenskdominerat.
Citera
2006-03-08, 01:56
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Detta ska bli intressant! Tror skert att det blir riktigt fiskigt.

Tnkte detsamma. Kanske man ntligen fr lite smre motstnd. andra sidan, om fr mnga som r bra tnker s...
Citera
2006-03-08, 05:05
Medlem
dot_s avatar
Tvivlar pa att det kommer vara sarskilt svagt motstand. Atminstonde inte i borjan da alla pokerhajar kommer kasta sig over klienten i jakt pa nyborjare att plocka latta pengar av. Men pa nagot langre sikt finns det onekligen potential.

Kommer de att tillhandahalla no limit hold em?
Citera
2006-03-08, 05:10
Medlem
Arch Enemys avatar
Jag ser rubrikerna framfr mig - "Agda 79 bytte bingohallen mot datorn och ntpokern."

Jag tror skert att det kommer finnas fisk dr, liksom p dom flesta andra stllen, frgan r ju dock hur mnga bra spelare som kommer invadera siten i brjan.
Citera
2006-03-08, 08:27
Medlem
rooys avatar
Om jag knner Svenska Spel rtt s kommer nog raken vara fr hg fr att man ska kunna spela dr.
Citera
2006-03-08, 09:05
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooy
Om jag knner Svenska Spel rtt s kommer nog raken vara fr hg fr att man ska kunna spela dr.

Precis SS har en frmga att tro att det bara r dom som ska g med vinst och inte spelarna. Det skulle helt rligt inte frvna mig om raken hamnade p 20-25% av potten! Och det vrsta av allt r att folk skulle fylla borden ven om den hamnade p 90% eftersom vanliga Svenssons inte litar p dom "orliga" ntbolagen.
Citera
2006-03-08, 10:23
Medlem
silvrs avatar
Det r vl svensk vinstskatt som gller ocks, eller? Tycker man raken blir hg ska man nog inte snegla p skattekostnaden d
Citera
2006-03-08, 11:47
Medlem
Toans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silvr
Det r vl svensk vinstskatt som gller ocks, eller? Tycker man raken blir hg ska man nog inte snegla p skattekostnaden d

Ja, det blir skert svensk vinstskatt s det r sknt att pokervinster inom EU r skattefria.
Citera
2006-03-08, 12:03
Medlem
Sjuttiotvs avatar
Max insats i en pott r cirka 10 000$. Allts kan man inte kalla det no limit fr dom riktigt farliga hajarna. Det r kanske inte s klokt av svenska spel?
Citera
2006-03-08, 13:34
Medlem
SnoopDoGGs avatar
kommer dom kra i kronor?
Citera
2006-03-08, 14:40
Medlem
DAiKiNis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoopDoGG
kommer dom kra i kronor?

Inte en aning, men eftersom det r SS vi snackar om s vore vl det det enda rtta egentligen. Tvivlar p att dom kommer att ansluta sig till ngot befintligt ntverk. D vore endast SEK det enda rimliga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in