2006-03-08, 01:35
Medlem
I-Ss avatar
Vad tror ni om Svenska Spels pokersida som är på G? Är det något att lira på? Kommer det många nybörjare kanske som gör mycket misstag eller blir det ugnefär som på andra ställen? Andra för/nackdelar? Ska ni lira där? En löjlig sak är att dom har stängt kl 3-7. Men så är ju staten inblandat...svårt veta ännu då de ej öppnat men tråden kan ju leva vidare ett tag tills de öppnat också...

Lite info om deras site:

Citat:
http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?Pa...&parentid=5037

Poker hos Svenska Spel
När du spelar poker på svenskaspel.se finns det vissa saker du som spelare bör känna till.
Följande punkter är de som gäller för poker hos Svenska Spel.

• För att kunna ladda ned pokerklienten krävs att du har ett spelkort och en personlig kod.

• För att kunna prenumerera på nyhetsbrevet krävs att du har ett spelkort.

• Du måste vara 18 år och mantalsskriven i Sverige för att kunna spela poker hos Svenska Spel.

Svenska Spels pokerrum är öppet mellan klockan 07.00 och 03.00.

• Svenska Spel använder så långt det är möjligt svenska uttryck i pokerrummet.

• Innan du kan börja spela poker måste du sätta dina personliga spelgränser, både i tid och pengar. Detta är ett led i Svenska Spels spelansvar. Dina personliga spelgränser kommer du att få sätta första gången du loggar in i pokerklienten.

• Insatstaket för varje enskild spelare per giv är satt till två prisbasbelopp (79 400 kronor). En och samma spelare kan alltså inte satsa mer än den summan under en spelomgång.

Spel:

Texas Hold 'em

Omaha

Omaha High/Low 8

Mörkpoker
Citera
2006-03-08, 01:51
Medlem
Detta ska bli intressant! Tror säkert att det blir riktigt fiskigt.

Frågan är om det blir mycket weak-tight spel som jag tycker man ser på B2B-nätverket, som ju också är svenskdominerat.
Citera
2006-03-08, 01:56
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Detta ska bli intressant! Tror säkert att det blir riktigt fiskigt.

Tänkte detsamma. Kanske man äntligen får lite sämre motstånd. Å andra sidan, om för många som är bra tänker så...
Citera
2006-03-08, 05:05
Medlem
dot_s avatar
Tvivlar pa att det kommer vara sarskilt svagt motstand. Atminstonde inte i borjan da alla pokerhajar kommer kasta sig over klienten i jakt pa nyborjare att plocka latta pengar av. Men pa nagot langre sikt finns det onekligen potential.

Kommer de att tillhandahalla no limit hold em?
Citera
2006-03-08, 05:10
Medlem
Arch Enemys avatar
Jag ser rubrikerna framför mig - "Agda 79 bytte bingohallen mot datorn och nätpokern."

Jag tror säkert att det kommer finnas fisk där, liksom på dom flesta andra ställen, frågan är ju dock hur många bra spelare som kommer invadera siten i början.
Citera
2006-03-08, 08:27
Medlem
rooys avatar
Om jag känner Svenska Spel rätt så kommer nog raken vara för hög för att man ska kunna spela där.
Citera
2006-03-08, 09:05
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooy
Om jag känner Svenska Spel rätt så kommer nog raken vara för hög för att man ska kunna spela där.

Precis SS har en förmåga att tro att det bara är dom som ska gå med vinst och inte spelarna. Det skulle helt ärligt inte förvåna mig om raken hamnade på 20-25% av potten! Och det värsta av allt är att folk skulle fylla borden även om den hamnade på 90% eftersom vanliga Svenssons inte litar på dom "oärliga" nätbolagen.
Citera
2006-03-08, 10:23
Medlem
silvrs avatar
Det är väl svensk vinstskatt som gäller också, eller? Tycker man raken blir hög ska man nog inte snegla på skattekostnaden då
Citera
2006-03-08, 11:47
Medlem
Toans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silvr
Det är väl svensk vinstskatt som gäller också, eller? Tycker man raken blir hög ska man nog inte snegla på skattekostnaden då

Ja, det blir säkert svensk vinstskatt så det är skönt att pokervinster inom EU är skattefria.
Citera
2006-03-08, 12:03
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Max insats i en pott är cirka 10 000$. Alltså kan man inte kalla det no limit för dom riktigt farliga hajarna. Det är kanske inte så klokt av svenska spel?
Citera
2006-03-08, 13:34
Medlem
SnoopDoGGs avatar
kommer dom köra i kronor?
Citera
2006-03-08, 14:40
Medlem
DAiKiNis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoopDoGG
kommer dom köra i kronor?

Inte en aning, men eftersom det är SS vi snackar om så vore väl det det enda rätta egentligen. Tvivlar på att dom kommer att ansluta sig till något befintligt nätverk. Då vore endast SEK det enda rimliga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in