2006-06-07, 19:19
Medlem
Vänersborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersonicc
Är ny på Svenska Spel.

Har inte läst hela tråden, men hur gör man för att göra en notering på en spelare? Funkar inte att klicka på namnet, vilket väl är det vanligaste.

Edit: Kan man göra borden mindre i storlek, har en pissliten skärm och vill multi - tabla.

Under inställningar kan du välja om du vill ha helskärm eller fönster.
Citera
2006-06-07, 20:00
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänersborgare
Under inställningar kan du välja om du vill ha helskärm eller fönster.

Men inte miniview? (Som på tex Ladbrokes eller Expekt där man kan ha fyra bord uppe samtidigt bredvid/ovanför varandra även på en liten skärm)
Citera
2006-06-07, 20:53
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
Jo, finns väl ingen sida utom SS där man inte kan skriva kommentarer...inte vad jag sett i alla fall.

Övriga sidor av Boss Media, t.ex. sportingbet..men ja det är relativt katastrofalt
Citera
2006-06-07, 21:17
Medlem
Personligen tycker jag det värsta med Svenska Spel är alla dåliga förlorare som är där. Man kan inte vinna en hand utan att bli kallad "fisk", eller få en kommentar om "riggad sida".

Och efter att ha läst en del av inläggen i denna tråd, känns det som om flera av inläggen här är gjorda av just den typen av spelare. Alla här verkar nedvärdera alla "dåliga" spelare på Svenska Spel. Om ni nu blir utdragna av "dåliga" spelare på Svenska Spel som inte lägger sig mot så fantastiska spelare som ni nu är, varför lirar ni då där?

Finns massvis med sajter att välja på där era enorma kunskaper i poker borde betala sig bättre.
Citera
2006-06-07, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Övriga sidor av Boss Media, t.ex. sportingbet..men ja det är relativt katastrofalt

Sportingbet har skrivit lite på pf.nu ang. lite förändringar i klienten. Möjligen kommer dom införa räknare för raked hands och möjlighet att notera spelare...
Eftersom det är samma utvecklare (bossmedia) så borde ju dessa förändringar komma till ss också tycker man
Citera
2006-06-07, 21:29
Medlem
storm79s avatar
bara en generell fråga om SS... jag gick upp i nivå fär att slippa galningarna. Det gick JÄVLIGT bra.

ta den här handen som exempel.

Jag sitter på AA, vil INTE bli utdragen än en gång så jag höjer ca 40 kr(spelar på 2.5/5 kr nivå)

en går med. floppen visar 4, 10 A, rainbow. ar nu triss i ess och är rätt tillfreds. höjer potten, killen synar. turn visar 8.
känner mig fortfarande rätt ok, och går all in. killen synar. river visar 9.

och det är nu jag biter i kanten på mitt skrivbord, for tomten har gått med hela vägen på J 7 off.
jag tror fan inte mina ögon. vem i H-E spelar J 7 på det sättet? och för att strö salt i såren kallar han mig fisk i chatten och lägger till "som att snatta godis från barn"...

läggas till kan att jag la in ett inköp till och gick plus minus noll genom att få en färg på floppen, K hög. när jag vinner tillbaka mina pengar säger han... "jävla lottospelare" och loggar av...

Seriöst, känns som det är dags att bara spela på william hill nu.

woops, glömde bort frågan. Känns det så här för er andra också? Är spelet väldigt mycket lösare på SS än andra siter?
Citera
2006-06-08, 14:05
Medlem
Hayezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm79
woops, glömde bort frågan. Känns det så här för er andra också? Är spelet väldigt mycket lösare på SS än andra siter?

Ja det är väldigt mycket lösare. Din motståndare beskrev spelet på Svenska spel ganska bra; Som att sno godis från ett barn.
Citera
2006-06-09, 01:41
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayez
Ja det är väldigt mycket lösare. Din motståndare beskrev spelet på Svenska spel ganska bra; Som att sno godis från ett barn.

Har inte provat lira där, mycket för dom har stängt kl 3-7 (sjukt!). Ofta då jag kommit igång...nu stänger dom ju snart igen så ingen idé försöka idag heller...
Citera
2006-06-09, 02:27
Medlem
Svenska Spel är en underbar sida om man vill tjäna pengar. MEN man måste vara beredd på att bli utdragen på rivern av skitkort ibland ( eller ganska ofta ). Många synar och synar, hur mycket du än höjer, så om man har svårt att ta en snöplig förlust gång på gång så bör man hålla sig borta... tålamod är A och O hos SS.

Har själv inkasserat ett gäng tusingar där...
Citera
2006-06-09, 10:44
Medlem
Spelade lite 5/10 FL på tre bord där igår och vann en (1) pott på en timme och därefter fick jag ett av mina vanliga ryck och cashade ut allt jag hade på kontot. Jaja, så kan det gå.
Citera
2006-06-12, 11:53
Medlem
storm79s avatar
jag kan faktiskt rekommendera SS headsup SNG. upptcäkte dom för bara några dagar sedan. Riktigt bra övning, även på de lägre nivåerna.
Citera
2006-06-13, 01:56
Medlem
rhodrys avatar
jag gillar ss.
Tjänar riktigt kul fickpengar där.
0,50/1 och 0,75/1,50 suger men 1/2 ger rätt fina pengar en kväll. Det gäller bara att hitta rätt bord. Folk överspelar bra starthänder utan träff, de överspelar låga par, de ser inte steg och flushdrag samt är sanslöst nyfikna. Med ganska tight spel på 5-borden + att bli synad på bluffar ett par gånger i timmen så fullkomligt ger spelarna bort kosing.
Kommer fortsätta ett bra tag.
Däremot kan nämnas att jag sällan går plus när jag spelar på de lägre borden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in