Citat:
Ursprungligen postat av
Neolitikum
Tycker jag att samma moral ska vara global, så har jag ingen dubbelmoral. Pedofili gäller barn som inte kommit i pubertet.
Sen om Holland höjer byxmyndigheten till 50 år så är det endast du som tycker att jag ska straffas för att ha en 40-årig flickvän därifrån, efter som din moraliska kompass är totalt styrd efter en egalitär despoti som kanske ändrar till 15 år i morgon. En ambivalent moral byggd på nationella parlamentsval som ändras var fjärde år, är lika med att vara en fjärrstyrd robot utan fri vilka eller en autonom tankeförmåga.
Citat:
Ursprungligen postat av
gorillaglue
Snacka om svammel. Moral är inte det samma som lag. Jag personligen skiter i lagen jag har brutit lagar fler gånger i mitt liv än dagar du har levat, moral och sunt förnuft har jag dock!
Haha, gorillaglue, märker du inte att han fullständigt äger dig retoriskt i sina resonemang och i sin argumentation?

Med tanke på dina virriga- och "men du då"-argument så har du rimligen inte "brutit lagar" alltför många gånger.
Skulle väl kunna säga något liknande till Dentistlakare, Erpatjoff m.fl. - försök tänka, höja er och förbättra er logik och retorik (det hjälper både er själva och andra).
Joaquin var extremt korkad - det straffar sig nu. Men egentligen gjorde han inget fel.