2021-04-01, 13:06
Medlem
Smegmas avatar
Jag såg en bild på na för ett tag sedan och jag personligen hade inte åkt över halva jordklotet med ståkuk för att doppa i grytan i den där. I Sverige hade det varit saft och bulle och en baddning på pannan som straff. På sin höjd, om ens någon hade höjt på ögonbrynen.

Sedan kan jag iofs tycka att femton år är lite väl i överkant. Hans gluteus maximus lär ju iaf vara vältrimmad när han kommer ut.
Citera
2021-04-01, 13:08
Medlem
AreYouBacks avatar
Okej att lag är lag men 15 år för sex med en mindreårig tjej är rätt sjukt. Hon var med på det. Hur gammal var tjejen? I AB:

"Det här rovdjuret trodde han kunde utnyttja internationella gränser för att begå övergrepp mot barn och klara sig undan lagen. Nu kommer han begripa hur allvarligt vi tar såna här brott i USA, säger David Pezzutti på Homeland Security Investigations"

Så vi svenskar som kan pippa vid 15 års ålder är alltså "rovdjur" vilket jävla skämt. Vid 16 är alla ungdomar sexredo.

edit: 14-årig tjej läser jag nu. Då har han gjort bort sig rejält. Bye Bye. Gränsen går vid 15 år.
Senast redigerad av AreYouBack 2021-04-01 kl. 13:11.
Citera
2021-04-01, 13:15
Medlem
Så en äventyrssugen framåt nyfiken amerikansk tonårstjej raggar upp betydligt äldre europeisk kärlek på nätet. Han åker och hälsar på henne och de har sex tillsammans. Upprepade gånger. Frivilligt. Oroad amerikansk medborgare ser de bägge, blir upprörd över åldersskillnaden och kontaktar polisen.

Snubben häktas i närmre två år och ska sedan sitta i amerikanskt fängelse i 15 år. För ett brott som i hemlandet inte ens hade varit något brott. Vad är det med känslan för proportioner i denna världen?

Vad säger unga tjejen idag om sin insats?

Hur gammal var hon när hans brott begicks? 16? 15?

Man kan tycka att han borde gjort lite grundforskning på Floridas lagar innan resan. Lätt att säga i efterhand för en utomstående.

Litet sidospår som kan vara intressant för den vetgirige:
Charlie Chaplin - känd filmskapare för den äldre generationen - gifte sig vid 54 års ålder med Oona O'Neill strax efter hennes 18-årsdag. Man får förmoda att de känt varandra väl även innan 18-årsdagen. De lär ha levt lyckliga tillsammans tills döden skilde dem åt.

Vilket man inte kan säga om paret som tråden här handlar om.
Senast redigerad av Shunruy 2021-04-01 kl. 13:23.
Citera
2021-04-01, 13:21
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
- Vad hade samma brott dömds till i Sverige?
Ingenting.
Citera
2021-04-01, 13:33
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Han joggade en seger runda i cellen på 3 kvadratmeter och skålade i toaletten

Haha! Säg inte det, kanske det vankas påskbord i det federala fängelset!
Citera
2021-04-01, 13:36
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Så en äventyrssugen framåt nyfiken amerikansk tonårstjej raggar upp betydligt äldre europeisk kärlek på nätet. Han åker och hälsar på henne och de har sex tillsammans. Upprepade gånger. Frivilligt. Oroad amerikansk medborgare ser de bägge, blir upprörd över åldersskillnaden och kontaktar polisen.

Snubben häktas i närmre två år och ska sedan sitta i amerikanskt fängelse i 15 år. För ett brott som i hemlandet inte ens hade varit något brott. Vad är det med känslan för proportioner i denna världen?
Det är lagligt i många delstater att äga och bära skjutvapen utan att ens ha licens för vapnet (de kräver alltså ingen licens). Ändå får inte jag göra det i Sverige. Märkligt va? Samma sak för att köra bil, i USA får jag köra bil när jag är 16 år men ändå är det brottsligt i Sverige. Jättemärkligt. Eller så är det så att olika länder har olika lagar som utgår från kulturen och det allmänna rättsmedvetandet.
Citat:
Vad säger unga tjejen idag om sin insats?
När hon blir äldre så kommer hon antagligen se med avsmak på vad som hände.
Citat:
Hur gammal var hon när hans brott begicks? 16? 15?
14.
Citat:
Man kan tycka att han borde gjort lite grundforskning på Floridas lagar innan resan. Lätt att säga i efterhand för en utomstående.
Såvitt jag förstod så visste han om att det var olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ingenting.
Jodå. Det är brottsligt att ha sex med minderåriga även i Sverige men han hade inte fått mer än några månaders fängelse troligen.
Citera
2021-04-01, 13:38
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Jodå. Det är brottsligt att ha sex med minderåriga även i Sverige men han hade inte fått mer än några månaders fängelse troligen.
Det är annan åldersgräns i Sverige. Som om övergrepp har med ålder att göra.
Citera
2021-04-01, 13:40
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Hur menar du? En pedofil skulle inte vilja ligga med någon som är 15 år. Hon är ganska många år för gammal för en pedofil.

Menar du att du skulle legat med en 15 åring?
Citera
2021-04-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Han måste sitta minst 1/3-del, dvs drygt fem år.

Mig veterligen så har inte det federala eller Florida VF. Man har andra mekanismer dock men det blir cirka 1/6 både hos det federala systemet och Florida.
Citera
2021-04-01, 13:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Menar du att du skulle legat med en 15 åring?

Inte omöjligt.
Citera
2021-04-01, 13:42
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Inte omöjligt.

Äckliga jävla pedofil. Nackskott på såna som dig!
Citera
2021-04-01, 13:45
Medlem
Dentistlakares avatar
Var kommer alla jävla pedofiler ifrån? Kryllar av dom i den här tråden. Fyfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in