Citat:
Ursprungligen postat av
gorillaglue
Svensk straffskala för barn och snabbknullare är ett hån mot offren. I sverige vill man inte ha hårda lagar för sexbrott eftersom i sverige har ni människor som kapten klänning i bestämmande positioner. Jag har länge funderat på hur ett land som dömer en narkoman, just för att han är narkoman, tlll längre straff än en våldtäktsman kan hålla befolkningen nöjd och tyst utan direkta våldshandlingar. Sveriges högsta jurist har nyligen varit misstänkt för våldtäkt vilket i mina ögon borde få folk att vakna upp, ni lever i ett land byggt av makten för makten. Snacka om omvända världen!
Brottslingar ska inte straffas för offrens skull, de ska straffas som ett avskräckande exempel för att minimera framtida offer. Det är den enda meningen med att straffa folk. Eftersom ingen tycker att det är värt två års fängelse för att få begå en våldtäkt så finns det ingen anledning att ha ett hårdare straff än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
gorillaglue
En som har sex med underårig, och själv är äldre, ska enligt tjuvmoral aldrig någonsin mer kunna ha ett fungerande liv. Om hagamannen fått samma behandling av samhället som en narkoman efter avtjänat straff hade han varit hemlös och jaktat villebråd. Men ikke! kapten klänning och hagamannen kan i lugn och ro fortsätta sina liv medan heroinisten Kal skall bo på gatan och jagas dagligen av svensk polis. Heja sverige friskt humör!
Isåfall är tjuvmoral fullständigt idiotisk. Alla tjänar på att en brottsling efter avtjänat straff åter kan bli en fungerande medborgare i samhället.
Jag håller med om att knarkare inte ska straffas, de ska hjälpas. Straffen för narkotikabruk är för höga, straffen för sexualbrott är det inte.