2019-07-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte din uppgift att tysta ner folk. Flashback är yttrandefrihet och ett diskussionsforum. Inte enbart dina åsikter skall föras fram, andra har också rätt att yttra sig. Sen må du inte gilla det, men du får faktiskt ta skeden i vacker hand.
Olsson är en sak. Offret likaså. Att jämföra saker, för och emot. Ifall och ifall inte. Allt kan stötas och blötas. Gillar du det inte så gå till en annan tråd.
Men hon var ju 14 och kanske yngre när det började. Numer bevisligen då tidsangivelser tillkommit på hennes fejja för att polisen undersöker den såklart. Jag tycker det är du som är i fel tråd. Vad fan har olika syn på ungt byxmyndigt sex att göra med våldtäkt på ett barn? För det är vad tråden handlar om. Eller klarar du inte av att det finns bevis nu för att han meckat med denna flickstackare i minst ett år. Vad ska vridas och vändas på det? Ska du försöka få det till att det inte är våldtäkt?
Citera
2019-07-28, 23:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriann
Oj oj oj, vilken tråd! Gick i parallellklass i Gullmarsskolan med GM, som kommer från fin familj av övre medelklass och gled igenom skolan som en proper grabb som jag minns det. Och så blev det så fel...

Vilket område bodde han i? Har inte så mycket anknytning till Lysekil längre, men om han bott i samma område så borde jag ha känt till honom i och med att han är adoptivbarn. Men jag har ett vagt minne av att han sommarjobbade på minigolfen vid strandhotellen.
Citera
2019-07-29, 00:06
Med tanke hur hela situationen har utspelat sig med ASAP Rocky, har jag oerhört svårt att tänka mig några diplomatiska lättnader eller lösningar i det här fallet.

USA och Trump kommer att statuera exempel här och/eller någon annanstans.
Citera
2019-07-29, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Med tanke hur hela situationen har utspelat sig med ASAP Rocky, har jag oerhört svårt att tänka mig några diplomatiska lättnader eller lösningar i det här fallet.

Hoppas verkligen att Trump tvålar till både Steffe och wannabekinesen. Att han får maxstraff och får sitta av hela sin tid i amerikanskt fängelse dvs.
Citera
2019-07-29, 02:08
Medlem
DRD4s avatar
Citat:

Dom gör det med alla pedofiler där.
Citera
2019-07-29, 03:02
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Dom gör det med alla pedofiler där.

Det beror nog mycket på vilket samhällsskick man tillhör, Epstein har ju kunnat härja på tämligen fritt fram tills nu, och vore det inte för Trump och hans anhang, hade han nog fortfarande gjort det.
Citera
2019-07-29, 05:50
Medlem
Dom lär inte ge några lättnader för en pedofil som dessutom erkänt.
Citera
2019-07-29, 07:57
Medlem
sonofnatures avatar
USA e inte alltid så hårt som många tror . Finns massa som kommer ut väldigt tidigt i fängelse . I new Mexico tex där de sitter riktigt äckliga typer som gjort mycket sjuka saker , så finns inte ens plats för dem i fängelset många e på fri fot pågrund av detta. Sen finns massa pedofiler som får bo på sådana pedofil bostadsområden med egna lägenheter . Många av dem har inte alls suttit länge trots vart på mycket yngre barn.

Många får väldigt långa straff i USA men många får knappt några straff alls , ändå de åker in å ut ofta.

Så man ska inte ta för givet att han kommer sitta väldigt länge . Han kan lika väl få plats på något boende med övervakning , å de e rätt fria där att både dricka å knarka .

Vet själv en kille som stal bilar på fritiden , han va inte mer än 16 år . Han satt inne en vecka bara . Va fortfarande grovt kriminell . Han fick gå på en skola bland andra kriminella . Japp de har sådana skolor där för problem barn å kriminella . Fria alltså . Åkte skolbuss hem efter skolan.
Senast redigerad av sonofnature 2019-07-29 kl. 08:06.
Citera
2019-07-29, 08:13
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Hade inte hänt någonting ändå från Sveriges sida med eller utan ASAP Rocky grejen.

UD är extremt flata i dessa fall och bistår med absolut minimum enligt gällande regler.
Citera
2019-07-29, 09:40
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Hade inte hänt någonting ändå från Sveriges sida med eller utan ASAP Rocky grejen.

UD är extremt flata i dessa fall och bistår med absolut minimum enligt gällande regler.

Är det så? Vad innebär "dessa fall"? Vilka fall är UD mer engagerade i?

Ja, ja, oavsett vad så har ju de diplomatiska relationerna försämrats och inte förbättrats i och med ASAP Rocky cirkusen.

Jag tror absolut att USA/Trump kommer att svara på något sätt, och jag vill det också eftersom allt motstånd mot det korrupta svenska politiska etablissemanget är av godo och till gagn för folket i längden.
Senast redigerad av RobRoys 2019-07-29 kl. 09:42.
Citera
2019-07-29, 10:16
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Ja, ja, oavsett vad så har ju de diplomatiska relationerna försämrats och inte förbättrats i och med ASAP Rocky cirkusen.

Jag tror absolut att USA/Trump kommer att svara på något sätt, och jag vill det också eftersom allt motstånd mot det korrupta svenska politiska etablissemanget är av godo och till gagn för folket i längden.

Ja, det är så.

UD, genom lokal ambassad, ser till att "dina rättigheter" efterföljs men det består i att kolla så du har fått en advokat och sen underrättar dom anhöriga och står i (väldigt) lite kontakt med dessa.

Och ibland så skickar ambassaden en Svensk bok till dig som du kan läsa.

Trevligt.
Citera
2019-07-29, 10:23
Medlem
Citat:

Glöm inte att det här inte är någon vanlig president, utan en storpopulist som mest samlar poäng för att gynna sig själv. En farlig narcissist. Kan det vara därför det inte skrivs överdrivet om fallet svenske skådisen? Av rädsla för att Trump, som bevisligen är skogstokig, ska börja använda det? "Svenska regeringen sviker den afroamerikanska befolkningen" har han sagt -snacka om att se ner på människor. Han hjälper inte delar av sin befolkning i och med det uttalandet, han cementerar fördomar istället.

Men om nu Trump ska köra sin fördomsfulla linje helt ut, och drar in svenske skådespelaren i det, så borde han köra samma linje där också. Om afroamerikaner i hans ögon ska ses ner lite på och få handikapp-poäng för att de i hans ögon är lite småkriminella, så borde den lille koreanen också få handikapp-poäng, då han av allt att döma är handikappad, på riktigt, just nu, då han verkar befinna sig i ett psykotiskt tillstånd. Så ska ASAP Rocky släppas för någon förmildrande omständighet så borde väl svenske skådisen också göra det, enligt Trumps linje alltså.

Båda har begått brott dock. Och alla är lika inför lagen, oavsett om man är kändis rik och mäktig eller inte. Båda har också begått brott i ett annat land där lagarna är annorlunda än där de kommer ifrån och då blir det konstigt. Som svensk är jag till exempel förfärad av den inhumana behandling den svenske skådespelaren får i det amerikanska häktet nu, om hans allvarliga psykiska ohälsa inte behandlas till exempel och han stryker med på grund av att han inte är frisk och kan freda sig där. Då blir ju det i sig som ett slags dödsstraff i så fall. Och det strider mot mänskliga rättigheter, de grundläggande rättigheter som alla ska ha, oavsett vad personen har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in