2021-04-02, 06:32
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
En som har sex med underårig, och själv är äldre, ska enligt tjuvmoral aldrig någonsin mer kunna ha ett fungerande liv. Om hagamannen fått samma behandling av samhället som en narkoman efter avtjänat straff hade han varit hemlös och jaktat villebråd. Men ikke! kapten klänning och hagamannen kan i lugn och ro fortsätta sina liv medan heroinisten Kal skall bo på gatan och jagas dagligen av svensk polis. Heja sverige friskt humör!

Enligt svensk lag och moral så har inget brott begåtts.
Ska en svensk kvinna som kör bil i Saudiarabien få fängelse då kvinnor inte får (eller fick) köra bil då det anses vara olagligt just där?
Eller brittisk kvinna (äkta fall) som drack en öl på ambassaden där hon arbetade på en nyårsafton, blev dömd till piskrapp typ 100st över kroppen, med ärr på livstid, är det rätt åt dem då de inte rättat sig efter lagar som de inte ens visste fans?
Citera
2021-04-02, 06:48
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Enligt svensk lag och moral så har inget brott begåtts.
Ska en svensk kvinna som kör bil i Saudiarabien få fängelse då kvinnor inte får (eller fick) köra bil då det anses vara olagligt just där?
Eller brittisk kvinna (äkta fall) som drack en öl på ambassaden där hon arbetade på en nyårsafton, blev dömd till piskrapp typ 100st över kroppen, med ärr på livstid, är det rätt åt dem då de inte rättat sig efter lagar som de inte ens visste fans?
En svensk som röker hash i Holland straffas sedan i sverige (många äkta fall). Man följer lagen i det landet man befinner sig i svårare är det inte! Om du får livstids fängelse i thailand för att du klagar på kungen ska du då särbehandlas enligt svensk lag eftersom det inte är olagligt i sverige? Ska jag som inte bor i sverige komma till sverige och efterleva det landets lagar jag bor i, eller hur tänker du? 110 på motorväg, pyttsan jag bor i tyskland fri fart! Är man 40 och ligger med en under 18 SKALL man ha ett långt och kännbart straff. Allt annat vore totalt idioti. Är man dessutom så in i helvete dum i huvudet att man inte kollar upp landets lagar innan man gör något som anses fel av de flesta utbildade människor i världen skall man straffas. Edit: om du så anser att det inte är moraliskt fel att knulla en som är under 18år när du är 40år så säg inte det högt, för i rätt sällskap får du dig en på munnen direkt!
Senast redigerad av gorillaglue 2021-04-02 kl. 06:57.
Citera
2021-04-02, 07:03
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
En svensk som röker hash i Holland straffas sedan i sverige (många äkta fall). Man följer lagen i det landet man befinner sig i svårare är det inte! Om du får livstids fängelse i thailand för att du klagar på kungen ska du då särbehandlas enligt svensk lag eftersom det inte är olagligt i sverige? Ska jag som inte bor i sverige komma till sverige och efterleva det landets lagar jag bor i, eller hur tänker du? 110 på motorväg, pyttsan jag bor i tyskland fri fart! Är man 40 och ligger med en under 18 SKALL man ha ett långt och kännbart straff. Allt annat vore totalt idioti. Är man dessutom så in i helvete dum i huvudet att man inte kollar upp landets lagar innan man gör något som anses fel av de flesta utbildade människor i världen skall man straffas.
Han kallas för pedofil i tråden, samt folk öskar att han blir våldtagen till döds.
Han han enligt svenska värderingar och lagar är skyldig.

Ni menar by proxy att har är en skurk, fast hemma i svedaa så är han totalt oskyldig.
Antigena så är svensk lag fel eller den amerikanska, själv skiter jag i vilket men tycket att dubbelmoral är den sämsta egenskapen hos en människa.
Citera
2021-04-02, 07:14
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Han kallas för pedofil i tråden, samt folk öskar att han blir våldtagen till döds.
Han han enligt svenska värderingar och lagar är skyldig.

Ni menar by proxy att har är en skurk, fast hemma i svedaa så är han totalt oskyldig.
Antigena så är svensk lag fel eller den amerikanska, själv skiter jag i vilket men tycket att dubbelmoral är den sämsta egenskapen hos en människa.
Du lever i dubbelmoralens land. Att länder har olika lagar är inte dubbelmoral bara annorlunda. Hur man än ser på saken, lagligt eller ej när en 40 åring åker halva jorden runt för att knulla en 17 åring är det fel helt fel! Att sverige skulle vara någon moralriddare i världen som alltid har rätt är en inbillning/ren lögn svenskar har fått sig itutat sedan barnsben. Jag persoligen tycker att han är pedofil och skulle omedelbart kastreras. Som tur är så vet jag att han kommer straffas hårt i fängelset oavsett var han är i västerlandet, dvs om normala yrkeskriminella får fatt i honom.
Citera
2021-04-02, 07:50
Medlem
Citat:
Du lever i dubbelmoralens land. Att länder har olika lagar är inte dubbelmoral bara annorlunda. Hur man än ser på saken, lagligt eller ej när en 40 åring åker halva jorden runt för att knulla en 17 åring är det fel helt fel! Att sverige skulle vara någon moralriddare i världen som alltid har rätt är en inbillning/ren lögn svenskar har fått sig itutat sedan barnsben. Jag persoligen tycker att han är pedofil och skulle omedelbart kastreras. Som tur är så vet jag att han kommer straffas hårt i fängelset oavsett var han är i västerlandet, dvs om normala yrkeskriminella får fatt i honom.

Nu var han väl dessutom 46 och hon bara 15 så koreanen kan gärna sitta 15 år i amerikanskt fängelse. Det kommer i alla fall att hindra honom från att lura andra barn som är naiva och har svårt att protestera mot vuxna individers aktoritet. Vuxna män ska inte ha sex med barn.
Citera
2021-04-02, 08:01
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Tycker jag att samma moral ska vara global, så har jag ingen dubbelmoral. Pedofili gäller barn som inte kommit i pubertet.
Sen om Holland höjer byxmyndigheten till 50 år så är det endast du som tycker att jag ska straffas för att ha en 40-årig flickvän därifrån, efter som din moraliska kompass är totalt styrd efter en egalitär despoti som kanske ändrar till 15 år i morgon. En ambivalent moral byggd på nationella parlamentsval som ändras var fjärde år, är lika med att vara en fjärrstyrd robot utan fri vilka eller en autonom tankeförmåga.
Citera
2021-04-02, 09:24
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Tycker jag att samma moral ska vara global, så har jag ingen dubbelmoral. Pedofili gäller barn som inte kommit i pubertet.
Sen om Holland höjer byxmyndigheten till 50 år så är det endast du som tycker att jag ska straffas för att ha en 40-årig flickvän därifrån, efter som din moraliska kompass är totalt styrd efter en egalitär despoti som kanske ändrar till 15 år i morgon. En ambivalent moral byggd på nationella parlamentsval som ändras var fjärde år, är lika med att vara en fjärrstyrd robot utan fri vilka eller en autonom tankeförmåga.
Snacka om svammel. Moral är inte det samma som lag. Jag personligen skiter i lagen jag har brutit lagar fler gånger i mitt liv än dagar du har levat, moral och sunt förnuft har jag dock!
Citera
2021-04-02, 09:26
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Nu var han väl dessutom 46 och hon bara 15 så koreanen kan gärna sitta 15 år i amerikanskt fängelse. Det kommer i alla fall att hindra honom från att lura andra barn som är naiva och har svårt att protestera mot vuxna individers aktoritet. Vuxna män ska inte ha sex med barn.
Riktigt. Han har också flickaktigt utseende...... mmm säger negrerna i USA!
Citera
2021-04-02, 09:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D

Tycker du det här är fel. Bör ju jobba för att ändra lagen i Sverige. Här hade han ju gjort inget fel alls.

Tar inte bort det faktum hur dum han är. Han läste på tom innan att i USA är det olagligt och de tar extremt strängt på det här. Han kom undan livstid just för att han hävdade dumhet.
Citera
2021-04-02, 09:34
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tycker du det här är fel. Bör ju jobba för att ändra lagen i Sverige. Här hade han ju gjort inget fel alls.

Tar inte bort det faktum hur dum han är. Han läste på tom innan att i USA är det olagligt och de tar extremt strängt på det här. Han kom undan livstid just för att han hävdade dumhet.

Helvete. Är det modigt eller dumt som fan att man drar dit och medvetet bryter mot lagen?! Dessutom knullar ett barn! Fyfan!
Citera
2021-04-02, 09:43
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Dum och söt.... HEN kommer nog gå med blöja inom ett år! What goes around comes around.
Citera
2021-04-02, 09:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Dum och söt.... HEN kommer nog gå med blöja inom ett år! What goes around comes around.

Jo amerikanskt fängelse är inte direkt som ett svenskt. Det som talar för han är hans svenska pass. Han kommer bli extra skyddad av fångvaktarna. Ingen bra PR för USA om en utländsk fånge råkar illa ut. Utåt sett ska ju deras fängelsesystem vara prima.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in