2024-10-03, 12:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvePol
Det är ju inte omöjligt att myndigheterna i USA hade ögonen på honom av någon anledning? Känd svensk elitskådespelare med kopplingar till Korea. Det låter ju som något som kan få vissa paranoida myndigheter i USA att ha koll på honom. De är misstänksamma mot allt assiatiskt. I så fall kanske det var därför han åkte dit. Det stod att någon hade angett honom.
Har förmodligen haft span på sig.
Citera
2024-10-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har förmodligen haft span på sig.
Ja. Inom det amerikanska övervakningsindustriella komplexet är man misstänksam mot alla som utmärker sig på ett eller annat sätt. NSA, CIA, FBI osv. Han har nog gjort något som dragit till sig deras intresse.
Citera
2024-10-04, 12:16
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ja. Inom det amerikanska övervakningsindustriella komplexet är man misstänksam mot alla som utmärker sig på ett eller annat sätt. NSA, CIA, FBI osv. Han har nog gjort något som dragit till sig deras intresse.
Du känner igen mönstret?
Citera
2024-10-04, 12:37
Medlem
Citat:
Du känner igen mönstret?
Jag vet egentligen inte så mycket om vad som har hänt. Jag vet bara att i USA är man misstänksam mot allt, och när det gäller övervakning av intressanta personer så tar man det säkra före det osäkra.

Alla borde tänka efter när de åker till USA. Du kommer kanske inte att märka av dem om du åker dit men du kan nog vara säker på att de har koll på dig om du rör dig i deras områden.

Vissa västerlänningar tror att de är säkra eftersom de tillhör vad USA anser vara den goda sidan, men i paranoida miljöer är man orolig för vad både vänner och fiender kan ha för sig.
Senast redigerad av SvePol 2024-10-04 kl. 12:40.
Citera
2024-10-04, 12:50
Medlem
Citat:
Jag vet egentligen inte så mycket om vad som har hänt. Jag vet bara att i USA är man misstänksam mot allt, och när det gäller övervakning av intressanta personer så tar man det säkra före det osäkra.

Alla borde tänka efter när de åker till USA. Du kommer kanske inte att märka av dem om du åker dit men du kan nog vara säker på att de har koll på dig om du rör dig i deras områden.

Vissa västerlänningar tror att de är säkra eftersom de tillhör vad USA anser vara den goda sidan, men i paranoida miljöer är man orolig för vad både vänner och fiender kan ha för sig.

I just detta fall var det ju andra hotellgäster som reagerade på när de checkade in. Åldersskillnaden var uppenbar och ev familjerelation helt uteslutet…

Helt sjukt om han tror på inresetillstånd och möjlighet för henne att komma hit
Citera
2024-10-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
I just detta fall var det ju andra hotellgäster som reagerade på när de checkade in. Åldersskillnaden var uppenbar och ev familjerelation helt uteslutet…

Helt sjukt om han tror på inresetillstånd och möjlighet för henne att komma hit
Om jag fattade rätt så checkade han in och bodde där själv. Hon kom och hälsade på och var med honom på hans hotellrum. Jag är inte säker så det jag skriver är bara spekulationer, men jag tror inte det blir en husrannsakan i ett hotellrum bara för att en ung kvinna och en äldre man befinner sig där. De har inhämtat underrättelser på något annat sätt, tror jag, ja.
Citera
2024-10-04, 13:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Jag tänkte mer på att du borde känna igen det pga spanarna i värmland.
Citera
2024-10-04, 13:09
Medlem
Citat:
Jag tänkte mer på att du borde känna igen det pga spanarna i värmland.
Jo, jag förstod det, men jag kan inte säga att jag kände igen det därifrån eftersom jag vet för lite om omständigheterna.
Citera
2024-10-04, 13:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Jo, jag förstod det, men jag kan inte säga att jag kände igen det därifrån eftersom jag vet för lite om omständigheterna.
Kan vara att Mamba är inblandad.
Citera
2024-10-04, 21:23
Medlem
Citat:
Kan vara att Mamba är inblandad.
Ja du. Om den mannen är inblandad kan vi förvänta oss att den här skådisen sitter där han sitter för all överskådlig framtid. Undrar om han använder sig av samma omständliga fjärrstyrning och 35-noders påverkan även i USA.
Citera
2024-10-05, 10:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ja du. Om den mannen är inblandad kan vi förvänta oss att den här skådisen sitter där han sitter för all överskådlig framtid. Undrar om han använder sig av samma omständliga fjärrstyrning och 35-noders påverkan även i USA.
Det gjorde han säkert.
Citera
2025-04-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det han gjorde är ju inte ens ett brott i Sverige. Så svårt att sätta honom i finkan här. Blir väl om han får detta beviljat att han bli fri igen. Något som kanske gör att USA kommer säga nej.

Lånar ditt inlägg för uppdatering om ”planerad” frigivning, några år kvar; 2031-11-26.

https://www.bop.gov/mobile/find_inma...inmate_results
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in