2025-03-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SafeSpace
Tack, men har ingen större lust att tröska igenom 1000 sidor.

Det jag är ute efter är om polismönstringen är densamma som militärmönstringen. Då vet jag precis vad det handlar om. I andra hand vill jag veta hur polisens säkerhetsprövning och intervjuer ser på gamla synder som man har i bagaget. Alltså sånt som ligger så pass långt bak i tiden att det inte längre finns i belastningsregistret. De fysiska och psykologiska testerna är jag inte orolig över alls.

Mvh SafeSpace
Hej, kolla på sida 340 om vad som kommer efterfrågas under säkerhetsintervjun, och sidan 882 för vad för frågor som ställs hos psykologen. Var ärlig och berätta hur du har utvecklats om du har lite bagage. Stort lycka till.
Citera
2025-03-20, 14:32
Medlem
Bluehawk5s avatar
Aha. Då har man då lämnat in sin sista tentamen och man inväntar skolslut. För att sammanfatta utbildningen kort så har den varit givande. För personligutveckling, lära känna sina stressfaktorer och lära känna sig i stort.

Lite väl mycket akademiskt och skulle önska mer praktiska övningar där man rör alla moment. Från frihetsberövade till förmansprövning i station. Men annars så har utbildningen varit otrolig givande och rolig.

Så ni som funderar på att söka, sök!
Citera
2025-03-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehawk5
Aha. Då har man då lämnat in sin sista tentamen och man inväntar skolslut. För att sammanfatta utbildningen kort så har den varit givande. För personligutveckling, lära känna sina stressfaktorer och lära känna sig i stort.

Lite väl mycket akademiskt och skulle önska mer praktiska övningar där man rör alla moment. Från frihetsberövade till förmansprövning i station. Men annars så har utbildningen varit otrolig givande och rolig.

Så ni som funderar på att söka, sök!
Inväntar skolslut?
Nästa kull aspiranter börjar i juni.
Citera
2025-03-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalgene
Inväntar skolslut?
Hen är förmodligen klar med sin B-uppsats, Termin 4 är ganska lugn om man inte har rester släpande från tidigare terminer.
Citera
2025-03-20, 17:47
Medlem
SafeSpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho123
Hej, kolla på sida 340 om vad som kommer efterfrågas under säkerhetsintervjun, och sidan 882 för vad för frågor som ställs hos psykologen. Var ärlig och berätta hur du har utvecklats om du har lite bagage. Stort lycka till.
Stort tack.

Kikade på dessa sidor och det känns lugnt.

Mvh
SafeSpace
Citera
2025-03-22, 16:24
Medlem
Bluehawk5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalgene
Inväntar skolslut?

Yes. Jag har inga rester från förgående terminer och har gjort alla tentor och examinationer för denna termin.

Så jag sitter och slöar med examensarbetet nu bara.
Citera
2025-03-24, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehawk5
Yes. Jag har inga rester från förgående terminer och har gjort alla tentor och examinationer för denna termin.

Så jag sitter och slöar med examensarbetet nu bara.

Gratulerar! Vilket lärosäte har du kört på?
Citera
2025-03-24, 19:39
Medlem
kukflashs avatar
En fråga till er som läser till polis eller är utbildade poliser. Jag har gamla klasskamrater som studerar eller jobbar som poliser, många av dessa tar bort mig som vän på Facebook och byter namn. Heter personen Erik Persson så byter dom namn till Er Pe eller liknande.

Får man instruktioner på utbildningen att rensa sina vänlistor? Detta är ju mina gamla barndomskamrater som man gått i grundskolan med, även om man inte haft kontakt med varandra på 15 år så känns det lite tråkigt.
Jag har jobb och är själv en vanlig svennebanan utan ett belastningsregister.
Citera
2025-03-24, 19:53
Medlem
DoxMingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
En fråga till er som läser till polis eller är utbildade poliser. Jag har gamla klasskamrater som studerar eller jobbar som poliser, många av dessa tar bort mig som vän på Facebook och byter namn. Heter personen Erik Persson så byter dom namn till Er Pe eller liknande.

Får man instruktioner på utbildningen att rensa sina vänlistor? Detta är ju mina gamla barndomskamrater som man gått i grundskolan med, även om man inte haft kontakt med varandra på 15 år så känns det lite tråkigt.
Väldigt intressant fråga som jag också skulle vilja få svar på.
Citera
2025-03-24, 20:09
Medlem
Citat:

Vissa går mer all-in än andra. Jag behåller mitt namn som det är. Men jag har sällan varit så aktiv på sociala medier heller. Kan tycka att det är lite larvigt att byta

Sen så vet jag inte hur det är sen när man börjar jobba, jag är student. Jag hoppas inte man ska ha sitt efternamn på uniformen, då kan ju folka söka upp en osv. Kanske därför?
Citera
2025-03-24, 20:20
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoxMingo
Väldigt intressant fråga som jag också skulle vilja få svar på.
Har du också blivit bortplockad?
Citat:
Ursprungligen postat av Kingdomcum
Vissa går mer all-in än andra. Jag behåller mitt namn som det är. Men jag har sällan varit så aktiv på sociala medier heller. Kan tycka att det är lite larvigt att byta

Sen så vet jag inte hur det är sen när man börjar jobba, jag är student. Jag hoppas inte man ska ha sitt efternamn på uniformen, då kan ju folka söka upp en osv. Kanske därför?
På uniformen står det ingenting, men vid avrapportering och eventuell FUP så kommer efternamnet att synas. Kan också tycka det är lite fjantigt att byta namn som en hemlig spion, ska den man gripit söka upp och skicka meddelade/lägga till som vän? Är ju bara att ignorera.
Men tycker det är lustigt att man blir borttagen som vän, som sagt detta är ju vänner man gått i skolan med och jag är själv skötsam. Förstår om man inte vill ha någon kriminell buse på vänlistan dock.
Citera
2025-03-25, 19:07
Medlem
DoxMingos avatar
Citat:
Har du också blivit bortplockad?

På uniformen står det ingenting, men vid avrapportering och eventuell FUP så kommer efternamnet att synas. Kan också tycka det är lite fjantigt att byta namn som en hemlig spion, ska den man gripit söka upp och skicka meddelade/lägga till som vän? Är ju bara att ignorera.
Men tycker det är lustigt att man blir borttagen som vän, som sagt detta är ju vänner man gått i skolan med och jag är själv skötsam. Förstår om man inte vill ha någon kriminell buse på vänlistan dock.
Nja inte riktigt, men har hört detta fenomen förut därför var jag mest nyfiken haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in