Citat:
Ursprungligen postat av
AmericanHistoryXL
Vad jag hört, här på forumet och andra kanaler, så ska man absolut inte berätta om tuffa perioder eller motgångar i livet hos psykologen. Detta medför att man förmodligen inte är lämplig för yrket.
Kan ju vara det resonemanget som är en av anledningarna att du helt enkelt inte blev rekommenderad av psykologen. Om inte annat så visar det ju att h*n gjorde rätt.
Jag ser ingen anledning att man ska mörka något. Jag berättade om mina motgångar jag haft i livet, men jag förklarade även på vilka sätt jag tycker att det stärkt mig som människa och vilka fördelar jag kan dra av det i polisyrket. Som jag skrev innan så måste man ju kunna redogöra för sina resonemang.
"När jag var 15 år så skilde sig mina föräldrar. Jag blev deppig, stängde in mig på rummet och käkade chips och dipp dagligen i ett halvår, vilket medförde att jag blev överviktig och tappade mitt självförtroende. Jag isolerade mig därför från omvärlden. Men jag mår bra idag"
eller
"När jag var 15 år så skilde sig mina föräldrar. Jag blev deppig, stängde in mig på rummet och käkade chips och dipp dagligen i ett halvår, vilket medförde att jag blev överviktig och tappade mitt självförtroende. Jag isolerade mig därför från omvärlden. En dag bestämde jag mig för att det här inte är hållbart. Jag hittade ett nytt intresse för träning, som fick mig att må bättre. När jag ser tillbaka på den tiden så har jag dragit väldigt mycket lärdomar av det. Jag har lärt känna min kropp och mitt psyke på ett helt annat sätt och kan hantera motgångar när de inträffar."