Citat:
Ursprungligen postat av
Raketforandringen
Vad är meningen när ingenting driver en?
Det har gått så pass långt att jag tar en insomningstablett så tidigt som 17 tiden ibland bara för att dagen ska ta slut och slippa känna något. Har verkligen försökt att hitta någonting som skulle kunna bli en passion, något att gå upp ur sängen för, dock utan framgång. I tonåren så kunde jag ha kul om det gällde fester, en dag på ett nöjesfält eller dylikt. Dock när alla gått hem för sig, vem var jag då? Många gillar att rita, fiska, gå på någon sport eller vara politiskt aktiva, något som utgör de som personer, men jag? Har ärligt talat ingenting som driver, dagarna går ut på att bara ödsla tid för att det nästa morgondag är samma insikt som ligger kvar.
Varken fester, umgänge eller tillfällig flykt annat än droger får mig att känna lugn och ro. Är fan bara tjugofem år gammal, på fullaste allvar undrar jag hur det ska orkas leva ett helt liv när ingenting är roligt, när personligheten är så tom...
Fan vad jobbigt det är att leva utan genuint intresse och där allting som göra bara är utmattande och en måste-inställning...
Har du funderat på om det
inte är avsaknaden av detta något som skulle kunna bli en passion, detta något att gå upp ur sängen för som orsakar att du mår dåligt, utan själva sökandet/letandet efter detta något?
Om du ska söka efter något så kan jag rekommendera som första steg att i alla fall ha en uppfattning eller en tanke om vad det är du söker efter, om du inte har någon aning om vad du söker efter, hur ska du då kunna hitta det? Det kan ju vara precis vad som helst, och även om du kanske skulle hitta det du söker efter, skulle du då veta att det var det du sökte efter när du hitta det?
Nej, ta en paus från sökandet ett tag så kommer du må bättre, sen när du mår bättre så kan du börja fundera på vad det är du söker.