2019-08-25, 19:37
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingpojke
Ja fler män borde lätta på trycket!
Gav mig ett skönt jävlar garv iallafall. Tack för det. Haha. Här rantar man hur man är plågad och vill ta livet av sig. Sen kommer en jävel och gnäller om att det kliar lite i halsen. Hahaha. Jag tyckte det var skit kul.
Citera
2019-08-25, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Gav mig ett skönt jävlar garv iallafall. Tack för det. Haha. Här rantar man hur man är plågad och vill ta livet av sig. Sen kommer en jävel och gnäller om att det kliar lite i halsen. Hahaha. Jag tyckte det var skit kul.
Jaaaaa. Det är inte bara det.

Vaknar med kramper på natten, alltså i luftrören. Och gör ont i magen.

OCH jag vet att det kommer bli värre och värre, för både min morfar och mor har/hade ett rent helvete. Så ja jag är fan orolig för hur det kommer att bli.
Citera
2019-08-25, 20:03
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingpojke
Jaaaaa. Det är inte bara det.

Vaknar med kramper på natten, alltså i luftrören. Och gör ont i magen.

OCH jag vet att det kommer bli värre och värre, för både min morfar och mor har/hade ett rent helvete. Så ja jag är fan orolig för hur det kommer att bli.
Usch. Ja då fattar jag att du är orolig.
Citera
2019-08-25, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Usch. Ja då fattar jag att du är orolig.
Du förstår man måste försöka spela finkänslig om man inte redan är det (som mig då). Ananrs går det inge bra
Citera
2019-08-25, 20:37
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Jag ligger och halvsover. Kämpar för att kunna sova några minuter till, kanske en timme till. Hör hur hunden börjar harkla sig i sängen. Hade jag varit snabb så hade jag lyft ner henne på golvet. Istället hör jag hur hon spyr ner hela sängen. Jag somnar om... 😢 Bara vara trött och sova varje natt 😭

Saknar mitt liv.
Haha. Nej fy fan. Du kan ju för fan inte ligga i hund spya. Det begriper du väll?
Citera
2019-08-25, 21:13
Medlem
Går runt i dvala hemma hos föräldrarna innan terminen börjar. Kom till VC och läkaren sa bara "titta på mig, jag blev dumpad en massa gånger och nu är jag läkare och bor i hus. du ska tänka positivt" varpå jag började grina och han rätt snabbt skrev ut lugnande. ska jag behöva hamna på psyket? allt är skrämmande, att ta kontakt med vänner, att gå och handla, ta en promenad, allt som ens närmar sig ansvar känns så tungt att jag vaknar med magknip om jag råkar tänka på det innan jag ska somna. vet inte hur det ska vända. önskar att jag aldrig hade upplevt det här året.
Citera
2019-08-25, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HattieCarroll
Går runt i dvala hemma hos föräldrarna innan terminen börjar. Kom till VC och läkaren sa bara "titta på mig, jag blev dumpad en massa gånger och nu är jag läkare och bor i hus. du ska tänka positivt" varpå jag började grina och han rätt snabbt skrev ut lugnande. ska jag behöva hamna på psyket? allt är skrämmande, att ta kontakt med vänner, att gå och handla, ta en promenad, allt som ens närmar sig ansvar känns så tungt att jag vaknar med magknip om jag råkar tänka på det innan jag ska somna. vet inte hur det ska vända. önskar att jag aldrig hade upplevt det här året.
All värme till dig. Vet att det gör ont i stundens hetta men det går över!
Citera
2019-08-25, 23:25
Medlem
Olga.Levins avatar
Godafton kära barn och ungdomar på denna välbesökta internetsida!

Mitt namn är Olga ”Olenka” Levin och jag blev tipsad hit av mitt barnbarn Tyra som bor i Stockholm och sade till mig att här finns det många barn och ungdomar som behöver social hjälp.

Jag har lång erfarenhet av detta efter att ha jobbat som skolkurator i många år på högstadium och gymnasier i Nacka, Värmdö, Haninge och Tyresö kommun utanför Stockholm.

Idag är jag pensionär och befinner mig i mitt kära hemland Ryssland nära Nemetskaya Prospekt i staden Moskva och dricker en stilla kopp av mitt kvällste medan jag njuter av sensommarens värma luft från min balkong där jag också odlar egna plommon, persimoner och ett litet fikonträd.

Det går bra att ställa till mig frågor om följande problem:

Tidig tonårsgraviditet med tillhörande frågor om eventuell abort

Identitetsproblem och hur det kan kännas att växa upp som ung i dagens Sverige

Föräldrar som sviker eller inte uppmuntrar ens utbildning, välmående och hälsa

Frågor som rör beroende av alkohol, tobak eller narkotikum

Problem som rör kompisar och relationer eller frånvaron av dem, eller att inte ha funnit sin egen trygga roll i en grupp

Allmänna känslor av osäkerhet, identitetskonfusion och psykisk ohälsa varpå jag berättar hur ni ska få kontakt med BUP.

Jag vet ej hur gamla ni är som skriver här, men av problemen ni formulerar att döma rör ni er inom den målgrupp jag har vana att hjälpa.

Så ha ett gott hopp om att kontakta mig och var inte rädda att berätta vad ni har för problem.

Hjärtliga hälsningar från Olenka
Citera
2019-08-25, 23:33
Medlem
Matino35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga.Levin
Godafton kära barn och ungdomar på denna välbesökta internetsida!

Mitt namn är Olga ”Olenka” Levin och jag blev tipsad hit av mitt barnbarn Tyra som bor i Stockholm och sade till mig att här finns det många barn och ungdomar som behöver social hjälp.

Jag har lång erfarenhet av detta efter att ha jobbat som skolkurator i många år på högstadium och gymnasier i Nacka, Värmdö, Haninge och Tyresö kommun utanför Stockholm.

Idag är jag pensionär och befinner mig i mitt kära hemland Ryssland nära Nemetskaya Prospekt i staden Moskva och dricker en stilla kopp av mitt kvällste medan jag njuter av sensommarens värma luft från min balkong där jag också odlar egna plommon, persimoner och ett litet fikonträd.

Det går bra att ställa till mig frågor om följande problem:

Tidig tonårsgraviditet med tillhörande frågor om eventuell abort

Identitetsproblem och hur det kan kännas att växa upp som ung i dagens Sverige

Föräldrar som sviker eller inte uppmuntrar ens utbildning, välmående och hälsa

Frågor som rör beroende av alkohol, tobak eller narkotikum

Problem som rör kompisar och relationer eller frånvaron av dem, eller att inte ha funnit sin egen trygga roll i en grupp

Allmänna känslor av osäkerhet, identitetskonfusion och psykisk ohälsa varpå jag berättar hur ni ska få kontakt med BUP.

Jag vet ej hur gamla ni är som skriver här, men av problemen ni formulerar att döma rör ni er inom den målgrupp jag har vana att hjälpa.

Så ha ett gott hopp om att kontakta mig och var inte rädda att berätta vad ni har för problem.

Hjärtliga hälsningar från Olenka
Hej Olga Flashback är för dåligt för sådana goda människor som dig. Du frågar om medelåldern, förmodligen runt 20!
Citera
2019-08-25, 23:52
Medlem
Olga.Levins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matino35
Hej Olga Flashback är för dåligt för sådana goda människor som dig. Du frågar om medelåldern, förmodligen runt 20!

Då ska vi se om jag kan skicka sms här till dig genom att trycka rätt knappar på min datortelefon.

Godafton min käre Martino!

Jodå, ungdomar i 20 års ålder som dig har jag god vana att hjälpa så beskriv ditt problem för mig. Hemskt gärna i detalj. Så ska vi se vad jag kan göra för dig.

Vad har du för angelägenheter som berör dig och ditt hjärta?

Vänliga hälsningar från Olenka
Citera
2019-08-26, 00:11
Medlem
Matino35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga.Levin
Då ska vi se om jag kan skicka sms här till dig genom att trycka rätt knappar på min datortelefon.

Godafton min käre Martino!

Jodå, ungdomar i 20 års ålder som dig har jag god vana att hjälpa så beskriv ditt problem för mig. Hemskt gärna i detalj. Så ska vi se vad jag kan göra för dig.

Vad har du för angelägenheter som berör dig och ditt hjärta?

Vänliga hälsningar från Olenka
Just idag är jag stark just idag mår jag bra! Men det varar ju inte för alltid. Allt jag ville var att hylla din medmänsklighet
Citera
2019-08-26, 00:23
Medlem
Olga.Levins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matino35
Just idag är jag stark just idag mår jag bra! Men det varar ju inte för alltid. Allt jag ville var att hylla din medmänsklighet

Det var ju tråkigt att jag inte kunde hjälpa dig med ett problem Martino. Då tar jag kvällens sista kopp te och går och lägger mig. Du får sända sms här om du får problem fortsättningsvis. Så ska jag biträda dig så gott jag kan.

Jag önskar er en skön natt och hjärtliga hälsningar från Olenka i Moskva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in