2021-01-29, 17:33
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Slutaaa Skickar en varm kram ❤

Ta avstånd ifrån idioter! Ditt liv är värt mycket och inte ska du avsluta det för att det finns mongoloider omkring oss! Man får lära sig zona ut och ignorera dom.
Fick ingen noifikation så såg detta när nån annan citerade. Tack för det du skriver. Varje dag tänker jag, snart är det försent, måste passa på innan det blir varmt igen.
Jag är dum i huvet å gnällig, skulle många säga. Men det är dom som inte känner till detaljerna i mitt liv.

Har hållit på så här länge nu och därför är jag så förbannat trött på mig själv och min feghet, som andra är.

❤︎
Citera
2021-01-29, 19:20
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Frysa ihjäl är en av de mest behagliga sätten att dö. Det är som att domna bort och somna in. Men med spriten slipper man den där inledande obehagliga som gör ont, man är redan bedövad och varm av alkohol så frysandet blir kortvarigt.

Men jag tar till mig vad du skriver. Och ditt råd är exakt det jag gör nu.

edit. Allt gott och du ger mig lite hopp om människor
Jaha okej, det visste jag inte. Har inte testat att dö på det sättet faktiskt. Jag hatar generellt att frysa så för mig hade det nog varit det näst sista alternativet för mig att avsluta mitt liv. Sist på den listan är nog att sätta eld på mig själv.

Men kul att du tog till dig av det jag skrev. Jag vet själv hur det kan vara när man mår som sämst. Hoppas du känner dig bättre snart och att inte spriten spär på vad det nu än är som bekymrar dig i livet så att du börjar må ännu sämre.
Citera
2021-01-29, 19:28
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSvartPenis
Jaha okej, det visste jag inte. Har inte testat att dö på det sättet faktiskt. Jag hatar generellt att frysa så för mig hade det nog varit det näst sista alternativet för mig att avsluta mitt liv. Sist på den listan är nog att sätta eld på mig själv.

Men kul att du tog till dig av det jag skrev. Jag vet själv hur det kan vara när man mår som sämst. Hoppas du känner dig bättre snart och att inte spriten spär på vad det nu än är som bekymrar dig i livet så att du börjar må ännu sämre.
Vi får se vad som händer. Allt är ovisst just nu.
Men tack

Dricker med måtta. Hejdå för nu.
Citera
2021-01-29, 19:32
Medlem
nomis.1s avatar
Tycker livet är så betungande. Tycker ingenting är roligt. Ser varken fram emot någonting eller känner att jag har psyke för livet. Har så länge jag kan minnas aldrig haft något intresse eller hobby, på sin höjd var det datorspel tidigare i livet men även det är inte roligt längre..

Så jävla meningslöst.
Citera
2021-01-29, 20:11
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Tycker livet är så betungande. Tycker ingenting är roligt. Ser varken fram emot någonting eller känner att jag har psyke för livet. Har så länge jag kan minnas aldrig haft något intresse eller hobby, på sin höjd var det datorspel tidigare i livet men även det är inte roligt längre..

Så jävla meningslöst.

"Roligt" är dessvärre lätt att missbruka, för mycket spel orsakar detta.
Ändra fokus från roligt till nyttigt eller konstruktivt istället, leta inte efter kickar utan leta efter att göra någonting som förbättrar ditt liv, träna någon färdighet exempelvis.

Ju roligare man har i livet desto tråkigare kommer det roliga att bli.
Citera
2021-01-29, 20:12
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
"Roligt" är dessvärre lätt att missbruka, för mycket spel orsakar detta.
Ändra fokus från roligt till nyttigt eller konstruktivt istället, leta inte efter kickar utan leta efter att göra någonting som förbättrar ditt liv, träna någon färdighet exempelvis.

Ju roligare man har i livet desto tråkigare kommer det roliga att bli.

Jag har aldrig någonsin haft ett intresse för livet. Aldrig någon hobby eller intresse. Tro inte att jag inte provat på grejor men tycker liver är helt pissigt.
Citera
2021-01-29, 20:24
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Jag har aldrig någonsin haft ett intresse för livet. Aldrig någon hobby eller intresse. Tro inte att jag inte provat på grejor men tycker liver är helt pissigt.

Träna meditation, det är essentiellt att göra ingenting... det förbättrar även ditt psyke. Har du inget annat för dig och inte kommer på någonting roligt att göra kan du lika gärna göra det, då får du åtminstone ut någonting produktivt utav din dötid.
Citera
2021-01-29, 20:26
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Träna meditation, det är essentiellt att göra ingenting... det förbättrar även ditt psyke. Har du inget annat för dig och inte kommer på någonting roligt att göra kan du lika gärna göra det, då får du åtminstone ut någonting produktivt utav din dötid.

Ser tyvärr inte meningen med det. Är en tråkig människa utan något intresse. Orkar ingenting heller.
Citera
2021-01-29, 20:28
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ser tyvärr inte meningen med det. Är en tråkig människa utan något intresse. Orkar ingenting heller.

Du skev ju dock att du inte hade psyke för livet, då torde väl en förbättring av ditt psyke vara en mening du kan se?
Citera
2021-01-29, 20:51
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Du skev ju dock att du inte hade psyke för livet, då torde väl en förbättring av ditt psyke vara en mening du kan se?

Är en svag människa som ger upp vid minsta lilla och som har en kass självkänsla menar jag...
Citera
2021-01-29, 21:28
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Är en svag människa som ger upp vid minsta lilla och som har en kass självkänsla menar jag...

Då borde väl ett starkare psyke göra dig gott, så att du blir stark och inte ger upp vid minsta lilla.
Citera
2021-01-30, 13:29
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Fick ingen noifikation så såg detta när nån annan citerade. Tack för det du skriver. Varje dag tänker jag, snart är det försent, måste passa på innan det blir varmt igen.
Jag är dum i huvet å gnällig, skulle många säga. Men det är dom som inte känner till detaljerna i mitt liv.

Har hållit på så här länge nu och därför är jag så förbannat trött på mig själv och min feghet, som andra är.

❤︎
Ziaya, jag tror inte att du egentligen vill dö, du vill ha förändring i ditt liv, inte sant? Kan du hitta roten till det som gör att du mår dåligt och göra något åt det? Jag menar, vi kan inte förändra det som varit men vi kan förändra vår framtid, men för att förändra den så måste vi acceptera det som varit och ta ansvar för situationen som vi sitter i nu. Många fastnar i fasen där man inte tar ansvar, detta leder till att ingen förändring sker i ens liv, för att man alltid skyller på något som tidigare hänt. Jag försöker få dig att se det ur ett annat perspektiv här, det kanske låter lite hårt - det är inte meningen, jag vill bara hjälpa dig. Stunden du slutar använda "detaljerna i ditt liv" som du skrev, som ursäkt, så kommer du också att förstå att du bär ansvaret för nuet och din framtid. Ingen kan ta dina problem ifrån dig, det är endast du som kan hitta en väg att komma över det som varit och välja att gå vidare ifrån dom och inte låta dom definiera vem du är idag och det finns olika sätt man kan göra det på och jag kan hjälpa dig med det om du vill!

Det finns en utväg, där man slipper lidandet. En del ångest finns alltid kvar men man kan få ett värdigt liv utan att känna att man vill dö, och att faktiskt också må bra och det säger jag som själv varit självmordsbenägen och djupt deprimerad. Ljuset i tunneln finns, det gäller att hitta rätt redskap för att hitta dit. Använder man fel, så kommer man inte dit helt enkelt. ❤︎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in