2021-01-30, 14:18
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ziaya, jag tror inte att du egentligen vill dö, du vill ha förändring i ditt liv, inte sant? Kan du hitta roten till det som gör att du mår dåligt och göra något åt det? Jag menar, vi kan inte förändra det som varit men vi kan förändra vår framtid, men för att förändra den så måste vi acceptera det som varit och ta ansvar för situationen som vi sitter i nu. Många fastnar i fasen där man inte tar ansvar, detta leder till att ingen förändring sker i ens liv, för att man alltid skyller på något som tidigare hänt. Jag försöker få dig att se det ur ett annat perspektiv här, det kanske låter lite hårt - det är inte meningen, jag vill bara hjälpa dig. Stunden du slutar använda "detaljerna i ditt liv" som du skrev, som ursäkt, så kommer du också att förstå att du bär ansvaret för nuet och din framtid. Ingen kan ta dina problem ifrån dig, det är endast du som kan hitta en väg att komma över det som varit och välja att gå vidare ifrån dom och inte låta dom definiera vem du är idag och det finns olika sätt man kan göra det på och jag kan hjälpa dig med det om du vill!

Det finns en utväg, där man slipper lidandet. En del ångest finns alltid kvar men man kan få ett värdigt liv utan att känna att man vill dö, och att faktiskt också må bra och det säger jag som själv varit självmordsbenägen och djupt deprimerad. Ljuset i tunneln finns, det gäller att hitta rätt redskap för att hitta dit. Använder man fel, så kommer man inte dit helt enkelt. ❤︎
Tack för dina vänliga ord. Du vill väl och du skriver bra. Jag önskar att det var så enkelt att allt beror på att jag skyller på vad som hänt tidigare och att jag bara kunde förändra mitt liv så skulle allt bli bra.
Tyvärr är väldigt mycket utanför min kontroll. Jag har försökt, verkligen försökt och jag fortsätter försöka och försöka förändra. Men det verkar inte funka. Nytt skit dyker upp, har fysisk ohälsa med och har jag otur leder den sjukdomen till ett mardrömsliv.

Så det klart att det verkar som om jag skyller på andra, gräver ner mig i självömkan och väljer det här, för dem som inte vet allt.
Det är inte så enkelt, kära jjujju och jag undviker så mycket jag kan att skriva sånt här i andra trådar eller chatten för att jag vet vad många tänker. Men samtidigt har jag en chans att ventilera här på fb så gör det när allt känns för jävligt.
En kram till dig. 🌹

edit. sen har jag nog aldrig skyllt på andra för de som gör det tycker jag är riktigt jobbiga, de försöker inte, de bara gnäller på att allt är andras fel. Jag råkar ibland nämna orsaker till att jag är som jag är, men skylla på det har jag ingen lust att göra.
Senast redigerad av Ziaya 2021-01-30 kl. 14:23.
Citera
2021-01-30, 14:31
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Tack för dina vänliga ord. Du vill väl och du skriver bra. Jag önskar att det var så enkelt att allt beror på att jag skyller på vad som hänt tidigare och att jag bara kunde förändra mitt liv så skulle allt bli bra.
Tyvärr är väldigt mycket utanför min kontroll. Jag har försökt, verkligen försökt och jag fortsätter försöka och försöka förändra. Men det verkar inte funka. Nytt skit dyker upp, har fysisk ohälsa med och har jag otur leder den sjukdomen till ett mardrömsliv.

Så det klart att det verkar som om jag skyller på andra, gräver ner mig i självömkan och väljer det här, för dem som inte vet allt.
Det är inte så enkelt, kära jjujju och jag undviker så mycket jag kan att skriva sånt här i andra trådar eller chatten för att jag vet vad många tänker. Men samtidigt har jag en chans att ventilera här på fb så gör det när allt känns för jävligt.
En kram till dig. 🌹
Ja jag vet inte historien i ditt liv men jag hjälper dig gärna hitta andra vägar eller bolla idéer med dig. Ibland blir livet inte som man tänkt sig men kanske kan man ändå finna tillvägagångssätt som gör livet lättare och trevligare att leva, tänker jag. Jag vill att du ska må bra, det tär så fruktansvärt mycket på människan att vara ledsen och må dåligt och jag önskar att du mår bättre snart och fortsätter kämpa, det kommer att bli bra, kanske inte perfekt, men bättre än vad det är nu. Kram och fortsätt vara stark ❤
Citera
2021-02-01, 09:03
Medlem
Tänk om man kunde bli fri sin ångest genom att skrika ut den. Önskar det hade funkat. Hade skrikit för full hals. Öst ur mig varje litet andetag av ångest och värk som finns i min kropp. Känt hur det som tynger mig och gör hål och fyller min kropp med mörker lämnade den.

Jag önskar att jag aldrig ens blivit född... Jag har aldrig velat eller bett om att finnas. Vill inte längre finnas. Jag brukar tycka synd om personer som drabbas av cancer eller andra sjukdomar och dör. Önska att jag fick byta plats med dem. De vill inget hellre än att fortsätta leva och jag vill inget hellre än att dö. Så varför ska de som vill leva tvingas dö och de som vill dö tvingas leva?
Citera
2021-02-02, 22:43
Medlem
Hej allihopa jag hoppas allt är dåligt med er, det verkar tyvärr vara det enda sättet ni kan göra mig lycklig. Nu ska ingen göra mig lycklig för det är liksom inte människors uppgift men jag måste ju också få ventilera! Jag vill också prata!

Usch människor är så jävla ointressanta och de äcklar mig, det enda sättet en människa kan göra mig lycklig är genom att dö. Nej jag menar inte alla människor och nej jag beter mig inte elakt mot människor och kivas inte, om något så gillar jag att exponera äckelmänniskor som hycklar och beter sig illa. Jag drömmer om att människor utan empati dör på de mest fruktansvärda sätten, det verkar för mig som om det är varför de har blivit till.

Det är inte lätt att inte vara en äckelmänniska. Sen gällande det här äckliga forumet, nej ni kommer aldrig få någon magisk lösning på era problem, ni saknar nämligen all förmåga till självinsikt. Det är förresten varför varenda jävel här är rasist, "men invandrare muuuuuu invaaaandrare" ja invandrare, du skulle gjort precis likadant om din äckliga röv befann dig i deras situation. Sen kan man såklart neka invandrare tillträde till sitt land men bygga upp hela sin identitet kring att man är en internetkrigare som har sett sanningen är bara patetiskt.
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2021-02-02 kl. 22:47.
Citera
2021-02-03, 22:14
Medlem
O så mår man riktigt dåligt igen pga de senaste händelserna. Tur att en viss person finns där för en iaf och inte sviker.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-02-03 kl. 22:29.
Citera
2021-02-04, 10:50
Medlem
Känner mig extremt hämndlysten, och har fixa idéer. Det är mest jobbigt... Vill inte ens ge x en sekunds tanke, en sekund av min energi! Jag är fri. Men mentalt? Fortfarande en fånge.
Citera
2021-02-04, 15:51
Medlem
Försöker tala med "nära" och "kära" men blir bara fel. Har så in i helvete mycket bekymmer känns det som men ingen pallar trycket. Psykologer verkar vara ett jävla skämt som inte tar något på allvar. När det kommer till kritan säger alla att jag ska kontakta vården, men om vården svikit mig sen barnsben vet jag inte längre vart jag ska ta vägen. Vilka as...
Citera
2021-02-10, 14:05
Medlem
Mår fett dåligt just nu. Är isolerad och ensam, tankarna blir mörka. Har inga jag känner att jag kan prata med, dvs ingen ventil utåt. Hämndlystnad plågar mig, det blir bara värre. Vill inte hamna på psyk igen, nu med premisserna "fara för annan". Ingen tror på mig, och det dödar mig långsamt...
Citera
2021-02-11, 01:48
Medlem
Dags att gå upp ur sängen och få i sig nån mat känner jag.. nån ork behöver jag ha. Sover väldigt mycket om dagarna vilket eg är väl inte bra.

Och inte för att jag bryr mig om det iskalla drägget längre men kom på en sak, det blir så lustigt hycklande när han i början sade att nu blir jag mindre attraktiv eller nåt sånt pga saker jag skrivit som han inte gillade. Samtidigt som han både hotar folk när han blir arg, har misshandlat folk, visat noll hänsyn och skrivit elaka saker till mig med. Ironin är hög där. Självinsikten låg. Isf är väl han riktigt ful med tanke på sina kassa sidor. Men du kan ju spela trevlig inför andra i din favorittråd, ljuga eller vad du nu gör där. Du är inte bara bottenskrap på alla uppenbara sätt utan även personlighetsmässigt vilket du förtjänar att få höra. Bättre att jag fick se det nu än senare antar jag för en sån person vill man inte ha i sin vardag när jag väl började se klart på det hela. Där skiljer vi oss en del åt som personer då jag är en sån irl som hjälper folk mm. Det som stör mig är bara hur du behandlade mig främst senast, även tidigare ggr antar jag, visar bara vilket skräp till människa du sannerligen är. (!) Du blev väl utslängd från nån grupp pga dina åsikter och noll respekt för människoliv. Skulle inte förvåna mig om du varit ett svin mot tidigare tjejer med, ilskan man såg på en del utav dina bilder brukar spegla en persons inre.

Brukar inte önska livet ur folk men han får väldigt gärna också ta sig av daga om än senare, han får precis lika mycket omtanke från mig nuförtiden som han gav mig... medans man tidigare såklart brydde sig om personen.

Behövde nog ventilera det där och få ur mig lite tankar.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-02-11 kl. 02:36.
Citera
2021-02-11, 16:13
Medlem
Ja. Vi "klickade" nog väldigt bra, men jag vill inte bara vara din rebound, tillfälliga ersättning och/eller ditt andrahandsval. Jag vill ha nåt annat... kärlek... Därför står jag alltså över vidare kontakt, hur jävligt det än känns nu. Känner mig som en jävla svikare, men om man inte själv ser till sitt eget bästa - vem ska då göra det?!

Skitliiiiiiiiv!!
Senast redigerad av kaffekoppen 2021-02-11 kl. 16:20.
Citera
2021-02-16, 00:38
Medlem
manfred85s avatar
fan vad jag är less på corona skiten. man kan inte ta bussen till stan och man kan inte träffas som vanligt.

Man blir ju helt brännd i skallen , snälla hoppas coronan tar slut snart.
Citera
2021-02-16, 14:13
Medlem
Vad heter beteendet då man väljer att sticka innan andra får den möjligheten?
Exempel: "Jag vill inte bli sårad och sviken, så jag sviker före dig"?

Så där det iaf alltid för mig. Närhet och svek gör mig livrädd, så jag springer innan du ens hunnit tänka tanken på att göra detsamma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in