Citat:
Tack för dina vänliga ord. Du vill väl och du skriver bra. Jag önskar att det var så enkelt att allt beror på att jag skyller på vad som hänt tidigare och att jag bara kunde förändra mitt liv så skulle allt bli bra.Ziaya, jag tror inte att du egentligen vill dö, du vill ha förändring i ditt liv, inte sant? Kan du hitta roten till det som gör att du mår dåligt och göra något åt det? Jag menar, vi kan inte förändra det som varit men vi kan förändra vår framtid, men för att förändra den så måste vi acceptera det som varit och ta ansvar för situationen som vi sitter i nu. Många fastnar i fasen där man inte tar ansvar, detta leder till att ingen förändring sker i ens liv, för att man alltid skyller på något som tidigare hänt. Jag försöker få dig att se det ur ett annat perspektiv här, det kanske låter lite hårt - det är inte meningen, jag vill bara hjälpa dig. Stunden du slutar använda "detaljerna i ditt liv" som du skrev, som ursäkt, så kommer du också att förstå att du bär ansvaret för nuet och din framtid. Ingen kan ta dina problem ifrån dig, det är endast du som kan hitta en väg att komma över det som varit och välja att gå vidare ifrån dom och inte låta dom definiera vem du är idag och det finns olika sätt man kan göra det på och jag kan hjälpa dig med det om du vill!
Det finns en utväg, där man slipper lidandet. En del ångest finns alltid kvar men man kan få ett värdigt liv utan att känna att man vill dö, och att faktiskt också må bra och det säger jag som själv varit självmordsbenägen och djupt deprimerad. Ljuset i tunneln finns, det gäller att hitta rätt redskap för att hitta dit. Använder man fel, så kommer man inte dit helt enkelt. ❤︎
Det finns en utväg, där man slipper lidandet. En del ångest finns alltid kvar men man kan få ett värdigt liv utan att känna att man vill dö, och att faktiskt också må bra och det säger jag som själv varit självmordsbenägen och djupt deprimerad. Ljuset i tunneln finns, det gäller att hitta rätt redskap för att hitta dit. Använder man fel, så kommer man inte dit helt enkelt. ❤︎
Tyvärr är väldigt mycket utanför min kontroll. Jag har försökt, verkligen försökt och jag fortsätter försöka och försöka förändra. Men det verkar inte funka. Nytt skit dyker upp, har fysisk ohälsa med och har jag otur leder den sjukdomen till ett mardrömsliv.
Så det klart att det verkar som om jag skyller på andra, gräver ner mig i självömkan och väljer det här, för dem som inte vet allt.
Det är inte så enkelt, kära jjujju och jag undviker så mycket jag kan att skriva sånt här i andra trådar eller chatten för att jag vet vad många tänker. Men samtidigt har jag en chans att ventilera här på fb så gör det när allt känns för jävligt.
En kram till dig. 🌹
edit. sen har jag nog aldrig skyllt på andra för de som gör det tycker jag är riktigt jobbiga, de försöker inte, de bara gnäller på att allt är andras fel. Jag råkar ibland nämna orsaker till att jag är som jag är, men skylla på det har jag ingen lust att göra.
Senast redigerad av Ziaya 2021-01-30 kl. 14:23.
Senast redigerad av Ziaya 2021-01-30 kl. 14:23.
Isf är väl han riktigt ful med tanke på sina kassa sidor.
Men du kan ju spela trevlig inför andra i din favorittråd, ljuga eller vad du nu gör där. Du är inte bara bottenskrap på alla uppenbara sätt utan även personlighetsmässigt vilket du förtjänar att få höra. Bättre att jag fick se det nu än senare antar jag för en sån person vill man inte ha i sin vardag när jag väl började se klart på det hela. Där skiljer vi oss en del åt som personer då jag är en sån irl som hjälper folk mm. Det som stör mig är bara hur du behandlade mig främst senast, även tidigare ggr antar jag, visar bara vilket skräp till människa du sannerligen är. (!) Du blev väl utslängd från nån grupp pga dina åsikter och noll respekt för människoliv. Skulle inte förvåna mig om du varit ett svin mot tidigare tjejer med, ilskan man såg på en del utav dina bilder brukar spegla en persons inre.