2020-02-26, 16:34
Medlem
Ångest, orkeslöshet, uppgivenhet. Misslyckande. Vill försvinna.
Senast redigerad av herter 2020-02-26 kl. 16:40.
Citera
2020-02-26, 17:09
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jättetrött. Supernöjd.
Citera
2020-02-26, 17:48
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Jag är på flashback för att jag vet att folk säger mer ofta vad de faktiskt tycker.
Man behöver bli kritiserad på riktigt och få ärliga svar.
Ja - faktiskt. Erkänn ändå att det var ganska bra att jag skrev 100% ärligt i mitt inlägg vad jag tyckte och kände. Läste att det kan öka ens mentala hälsa och att man kan dra till sig nya vänner och börja behandla sig själv bättre av att säga vad man känner utan att bry sig om att det ska passa alla.
Citera
2020-02-26, 17:53
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Skulle knappast kalla mig själv högerextremist. Flörtat med en del av tankegodset, visst, men jag har även dragits rätt så långt åt vänster stundtals i mina dagar. Jag har en mycket nyktrare syn på politik idag. Ser det hela som ett nollsummespel och en enda ond cirkel för alla inblandade. SD:arna/högerpopulisterna och vänstern/liberaler legitimerar ständigt varandras dårskap. Jag står bara vid sidan om och suckar vid det här laget. Vill inte bry mig längre. Har faktiskt svårare för den genomsnittlige SD:aren än vänsterblivna. Du vet liksom de i övre tonåren/tidiga 20-årsåldern som det bara skriker incel om. Tycker det är nog så drygt när vänsterblivna håller låda och ännu värre när SD folket och de ännu mer höger än de sätter igång. Orkar inte lyssna på eländet längre. Orkar inte bry mig. Jag orkar bara inte.

Det här samhället är trasigt. Det går inte att laga det. Så jag försöker istället vid det här lagat bara hitta något positivt och meningsfullt i mitt liv som får mig att må bra och inte dras ner i den förgiftade samhällsdebatten och må piss.

Jag vill helt enkelt bara inte bry mig längre.
Du är inte högerextremist nej. Men jag är det. Jag tycker bara att förr i tiden så stod sossarna upp för arbetare på riktigt, idag ljuger dem bara och låter vänstern rövknullas av arbetskraftsinvandring och lönedumpning, anställningsbolag som adecco som chefer kan anställa arbetskraft för skitlöner. Ljugvänstern är bara en idyll och inget annat, de står inte upp för nånting utan det handlar bara om att passa in i ett grupptryck att vara vänster. Plus att socialdemokrati typ bara är förklädd kapitalism med välfärd minus individens frihet. Ingen klarar av att leva i ett sånt här samhälle med masspsykos och grupptänk. det är individen som pressas och mår dåligt i ett sånt här samhälle.

Mina tankar: Slut med snacket, krossa facket, ut med packet och in med tjacket.
Citera
2020-02-26, 19:56
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Ja - faktiskt. Erkänn ändå att det var ganska bra att jag skrev 100% ärligt i mitt inlägg vad jag tyckte och kände. Läste att det kan öka ens mentala hälsa och att man kan dra till sig nya vänner och börja behandla sig själv bättre av att säga vad man känner utan att bry sig om att det ska passa alla.

Vad var det som du skrev 100 % ärligt?
Det är så mycket tjat om mobbning på forum men jag har aldrig blivit mobbad på flashback. Trots att jag är en retarderad kvinna med allvarliga skador på hjärnan mm.
Känns hemskt att min familj intalat mig att jag inte är som alla andra och fått mig till att tro att andra människor hatar mig.
Det är konstigt att jag blir mindre mobbad i en värld av yttrandefrihet än utanför forumet.
Fast på visst sätt är det logiskt.
Känner mig nere idag och lyckas inte höra rent min lägenhet.
Det är typ omöjligt att gå den ren.
Citera
2020-02-26, 21:35
Medlem
Jag ser inget värde på mitt liv längre. Jag är färdig. Det räcker. Kommer inte bli nån jäkla mirakel.
Citera
2020-02-26, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjejkvinna
Jag ser inget värde på mitt liv längre. Jag är färdig. Det räcker. Kommer inte bli nån jäkla mirakel.

vad förväntar du dej för mirakler ? livet blir vad man gör det till

i dag gick jag över gränsen här , och måendet nu är inte på topp här och nu , bara att bita ihop och se fram mot morgondagen
Citera
2020-02-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
vad förväntar du dej för mirakler ? livet blir vad man gör det till

i dag gick jag över gränsen här , och måendet nu är inte på topp här och nu , bara att bita ihop och se fram mot morgondagen

Ja, bit ihop då.
Citera
2020-02-26, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ja, bit ihop då.

ja det måste man i bland , det blir bättre
efter bra sömn så brukar morgondagen kännas betydligt bättre trots mirakel som uteblir
Citera
2020-02-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
ja det måste man i bland , det blir bättre
efter bra sömn så brukar morgondagen kännas betydligt bättre trots mirakel som uteblir

Ja, jag är säker på det. Det är bara att jag minns ej längre vad bra sömn är för nåt.
Citera
2020-02-26, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ja, jag är säker på det. Det är bara att jag minns ej längre vad bra sömn är för nåt.

bra sömn är ren medicin mot många dåliga måenden , sök seriös hjälp för sömnsvårighet ,
så löser det sej en hel del
Citera
2020-02-27, 12:29
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Vad var det som du skrev 100 % ärligt?
Det är så mycket tjat om mobbning på forum men jag har aldrig blivit mobbad på flashback. Trots att jag är en retarderad kvinna med allvarliga skador på hjärnan mm.
Känns hemskt att min familj intalat mig att jag inte är som alla andra och fått mig till att tro att andra människor hatar mig.
Det är konstigt att jag blir mindre mobbad i en värld av yttrandefrihet än utanför forumet.
Fast på visst sätt är det logiskt.
Känner mig nere idag och lyckas inte höra rent min lägenhet.
Det är typ omöjligt att gå den ren.
Att jag är näthatare och högerextrem. Känns som jag ljugit för mig själv om det och tänkt att jag ska upprätthålla någon slags fasad.

Jobbigt att du blev mobbad i hemmet. Men ibland inbillar man sig att ens föräldrar är värre än dom är. Är du säker på att du blir mobbad?

Har heller aldrig blivit mobbad på flashback, men jag har som sagt näthatat och varit i många flame wars fast jag ser inte det som mobbing eftersom båda parter är lika illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in