Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Fick ingen noifikation så såg detta när nån annan citerade. Tack för det du skriver. Varje dag tänker jag, snart är det försent, måste passa på innan det blir varmt igen.
Jag är dum i huvet å gnällig, skulle många säga. Men det är dom som inte känner till detaljerna i mitt liv.
Har hållit på så här länge nu och därför är jag så förbannat trött på mig själv och min feghet, som andra är.
❤︎
Ziaya, jag tror inte att du egentligen vill dö, du vill ha förändring i ditt liv, inte sant? Kan du hitta roten till det som gör att du mår dåligt och göra något åt det? Jag menar, vi kan inte förändra det som varit men vi kan förändra vår framtid, men för att förändra den så måste vi acceptera det som varit och ta ansvar för situationen som vi sitter i nu. Många fastnar i fasen där man inte tar ansvar, detta leder till att ingen förändring sker i ens liv, för att man alltid skyller på något som tidigare hänt. Jag försöker få dig att se det ur ett annat perspektiv här, det kanske låter lite hårt - det är inte meningen, jag vill bara hjälpa dig. Stunden du slutar använda "detaljerna i ditt liv" som du skrev, som ursäkt, så kommer du också att förstå att du bär ansvaret för nuet och din framtid. Ingen kan ta dina problem ifrån dig, det är endast du som kan hitta en väg att komma över det som varit och välja att gå vidare ifrån dom och inte låta dom definiera vem du är idag och det finns olika sätt man kan göra det på och jag kan hjälpa dig med det om du vill!
Det finns en utväg, där man slipper lidandet. En del ångest finns alltid kvar men man kan få ett värdigt liv utan att känna att man vill dö, och att faktiskt också må bra och det säger jag som själv varit självmordsbenägen och djupt deprimerad. Ljuset i tunneln finns, det gäller att hitta rätt redskap för att hitta dit. Använder man fel, så kommer man inte dit helt enkelt. ❤︎