Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbacksuger4
Känner med dig, isolationen är tuff och den extrema isoleringen är extrem. De flesta (99.9%) av alla människor kommer dock inte förstå sig på det du upplever, för dem är isolation att inte ha ringt kompisen på nån dag. Men du är helt ensam, lämnad kvar. Ja kramar till dig.
Själv mår jag bra ska inte klaga, förutom att jag är så jävla lat! Men om vi försöker fokusera här nu! Fullt fokus horor.
Ne, jag tror det är jävligt svårt att relatera till om man inte har varit där. Finns många saker med ensamheten som är otroligt grymma, du blir egen och konstig till slut, oundvikligt. Du börjar ogilla människor i allmänhet, inte särskilt konstigt då det finns en stor skam kring det hela. Jag tror att det finns betydligt fler än 0,1% som kan relatera dock, kanske inte till just min situation men social isolering och dess skadeverkningar tror jag tyvärr att många har fått uppleva. Man blir paria, folk som kanske är godhjärtade orkar inte med det, de tror att de måste ta ansvar et cetera. Ingen annan kommer och räddar en liksom, tyvärr. Sista tiden har jag upplevt än del grejer som skakade om lite, jag är inte trygg i ensamheten längre. Det krävs tid för att acceptera den, jag osäker på om jag orkar dock, livet skulle kunnat ha varit så annorlunda, eller så skulle det inte det, fan vet jag.
Ofta tycker folk att man bara ska acceptera och gilla läget, och visst, jag är så illa tvungen så vad fan ska jag göra? Men det blir aldrig lätt, det gör alltid ont och man saknar alltid. Nu har jag en jävla massa andra problem som också drar ned en, men ja. Vet inte vad jag ordbajsar om riktigt, finns folk som har det sämre, kanske. Det är patetiskt att tycka synd om sig själv, men låt mig va patetisk.