2021-09-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
ok, hoppas du känns lite bättre.

har inte gråtit på säkert två månader.. dags igen snart känner jag.

Psykiatern sa till mig att jag grät ofta eftersom schizofreni betyder kluvet psyke, och så kom hon med någon förklaring. Jag minns inte vad hon mer hon sa. Men förstod att det alltså bottnar i min schizofreni. De höjde dosen på psykmedicinen för mig då. Märkte ingen skillnad.

Det är tillåtet att gråta, men ibland måste man tillåta sig själv att må bra också. Skönt att du sluppit gråta i två månader. Hoppas du mått okej under tiden ändå.
Citera
2021-09-15, 20:13
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79
Psykiatern sa till mig att jag grät ofta eftersom schizofreni betyder kluvet psyke, och så kom hon med någon förklaring. Jag minns inte vad hon mer hon sa. Men förstod att det alltså bottnar i min schizofreni. De höjde dosen på psykmedicinen för mig då. Märkte ingen skillnad.

Det är tillåtet att gråta, men ibland måste man tillåta sig själv att må bra också. Skönt att du sluppit gråta i två månader. Hoppas du mått okej under tiden ändå.
oj, låter jobbigt med schizofreni. men du ska inte vara rädd för att gräta ibland. Du inspirerade mig idag och jag grät en skvätt för några timmar sen.

men tycker vi gör som du skriver, vi tillåter oss att må bra. Det är du värd!
Citera
2021-09-20, 23:34
Medlem
Jag är verkligen helt misslyckad hahaha.

Allt har gått fel. Kvar är bara att vänta på döden.

Värdelös på alla plan?! Det trodde jag inte i min vildaste fantasi när jag växte upp. Men det blev jag faktiskt!

Mitt liv är ett enda skämt haha, jag inser det mer och mer. Och det är gånget så sjukt långt förbi någon form av räddning. Jag är helt enkelt inkompetent och värdelös

Det ska bli lite läskigt att dö i framtiden, men samtidigt fruktansvärt skönt att äntligen slippa vara ett enda vandrande misslyckande varje dag!
Citera
2021-09-20, 23:52
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Jag är verkligen helt misslyckad hahaha.

Allt har gått fel. Kvar är bara att vänta på döden.

Värdelös på alla plan?! Det trodde jag inte i min vildaste fantasi när jag växte upp. Men det blev jag faktiskt!

Mitt liv är ett enda skämt haha, jag inser det mer och mer. Och det är gånget så sjukt långt förbi någon form av räddning. Jag är helt enkelt inkompetent och värdelös

Det ska bli lite läskigt att dö i framtiden, men samtidigt fruktansvärt skönt att äntligen slippa vara ett enda vandrande misslyckande varje dag!
mm känner lite samma sak, fast ändå inte. Om jamför med din situation är jag ganska glad att jag är singel o avskydd av brudarna. Man slipper en helvetes massa problem o kan bara fokusera på sig själv. Neat.

men sorry för att du mår dåligt. skicka pm om du vill ta en öl nån da.
Citera
2021-09-21, 23:37
Medlem
Tror jag fick en panikattack. Var ett tag nu, kanske en vecka sedan jag hade en. Sånna är jobbigast när man ska sova. Nyss slutat med sömn medicinen. Fjärde kvällen nu och har gått ganska bra hittils ändå.

Men nu blev jag så där helt spänd i kroppen, känslan av att man vill spy och börjar skaka. Skakningarna märks mest i käkarna som blir helt spända. Nästan som att jag hade käkat XTC. Tror att jag håller på bli sjuk när sånt här händer. Har typ fan blivit hypokondriker sedan corona träffa mig. Helt sinnes fan.

Sjukt jobbigt när det gått bra ett tag o sen händer sån här skit. Speciellt innan man ska sova. Blir ju helt nojjig nu att det ska hända igen senare inatt när jag ska slagga.

Antar att det är en del av hela processen. Nästan som återfall och det är jag väldigt bekant med. Använt en hel del men mest gräs i nästan 6 år nu, men har nyss slutat.

Förmodligen därför jag mår som jag gör. Som man bäddar får man ligga, eller hur?
Citera
2021-09-24, 21:08
Medlem
Jag vill dö, mår bara skit. Det känns som man kommer att hoppa från balkongen vilken sekund som helst. Ingen idé att ringa akuthjälp då man kommer bara bli nonchalerad.
Citera
2021-09-24, 22:41
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drcagliari
Jag vill dö, mår bara skit. Det känns som man kommer att hoppa från balkongen vilken sekund som helst. Ingen idé att ringa akuthjälp då man kommer bara bli nonchalerad.
samma här. ska ringa psykiatrin på måndag tror jag, är desperat.

känner mycket skam igen, börjar långsamt hata den jag är o skämmas inför andra. dessutom har jag börjat isolera mig. måste söka hjälp (igen igen igen igen å igen).

Vad tynger dig?
Citera
2021-09-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
samma här. ska ringa psykiatrin på måndag tror jag, är desperat.

känner mycket skam igen, börjar långsamt hata den jag är o skämmas inför andra. dessutom har jag börjat isolera mig. måste söka hjälp (igen igen igen igen å igen).

Vad tynger dig?
Ensamhet, isolation, meningslösheten. Jag vet inte om jag kan sova.
Citera
2021-09-24, 23:32
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drcagliari
Ensamhet, isolation, meningslösheten. Jag vet inte om jag kan sova.
Man måste komma till en punkt i livet där man bara säger "fuck it" och tar det man vill ha. Har själv inte kommit dit, men det måste vara den enda rimliga konklusionen. Förmår mig själv inte bryta min isolation och ensamhet, så måste hitta andra sätt. Imorgon ska jag verkligen försöka göra något annorlunda. Vad vet jag inte men... hmm, vi får se.
Citera
2021-09-26, 11:44
Medlem
Jag hatar moderatorer, dvs människor som gör det till sin uppgift att styra över andra på det ena eller andra viset. Jag har sen barnsben äcklats av snutjävlar och kvinnor med 5 iQ som anser att vi ska ta hand om världen och försumma våra barn. USCH! Vill ni bestämma får ni fan bygga ett eget land. Man kan inte bara ta över och fitta runt. Tjaaa uppenbarligen KAN man det, men är det rätt?
Citera
2021-09-27, 17:49
Medlem
Känner mig så otroligt deprimerad, ensam och ångestfylld. Samtidigt som jag går igenom en avtändning. Befinner du dig i en liknande situation, snälla skriv på PM. Vi kanske kan stötta varandra. Behöver få prata av mig.
Citera
2021-09-27, 21:52
Medlem
Ciao Agr

Försökte skicka PM till dig men kunde inte göra det(nyregistrerad).

Men har varit med liknande det du beskriver. Har ingen AT just nu men håller på vänja mig fortfarande med att leva nyktert. Kan oftast bli ledsen för ingen anledning, som att serotoninet och dopaminet försvinner.
Ångest o stress är standard för mig dessa dagar. Säger det så att du inte ska känna dig ensam eller skämmas vilket är väldigt lätt hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in