Citat:
Ursprungligen postat av
tjejkvinna
har på allvar tankar på döden nu. ingenting går att fixa. saknar min man. känner mig så förnedrad. behövde honom som luften.
fattar inte varför kärlek är så underskattad och att det inte pratas mer om den. om närheten, tilliten, passion och sex och drömmar.
blir aldrig förlåten. förlorade allt på en gång och det är mitt eget fel ja. men måste man leva med en sådan börda av skuld? för jag orkar inte. orkar inte en sekund till.
allting kan ju inte vara mitt fel. men det är ju bara han som kan ge mig den befrielsen. han är det bästa jag vet. fattar han inte att jag dör utan honom?!
jag orkar inte göra någonting. orkar inte kämpa. orkar inte leva. orkar inte förklara. orkar inte be om ursäkt. orkar inte visa min svaghet. orkar inte gråta. orkar inte vara själv. orkar inte söka mig till någon alls. orkar inte titta i spegeln. orkar inte göra mig fin. orkar inte be till gud. orkar inte gå till kyrkan. orkar inte ens tända ett ljus. orkar inte känna någonting alls. men allt jag gör är känner. tungt.
han var allt jag behövde. jag vill inte leva.
Jag tycker också kärlek är underskattat. Jag mår dåligt av att människor ses som utbytbara substitut för andra och av att folk ska ha någon, vem som helst, bara för att ha någon.💔 Det är inte för mig. Jag tycker att kärlek är något man plötsligt bara känner för någon utan att man ska behöva eller kunna ange skäl för det och att det ska vara värt att kämpa för när det händer men jag tror jag är rätt ovanlig i min syn på allt det där, det är nog en orsak till att jag mår dåligt. Är det kärlek ställer man upp för varandra i vått och torrt men det går kanske inte med någon som tycker det går lika bra med mig som med min kompis bara han har nån eller så...nä jag mår inte bra av den rådande synen på kärlek. Jag passar inte in kanske. Konstigt att och om folk tycker de mår bra av det. Som det är alltså.