2019-09-27, 17:02
Medlem
Krystofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Idag vill jag dö. Känner att den där avataren passar mig perfekt. Sådär vill jag med bli. Har drömt om det länge. Jag känner ju att ja. Jag kanske inte är så bra ändå.

hihi, ja den avataren var ett riktigt charmtroll.

skall vi dö tillsammans?
Citera
2019-09-27, 17:07
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystof
hihi, ja den avataren var ett riktigt charmtroll.

skall vi dö tillsammans?
Nej alltså. Jag tänker ju ändå inte dö.
Citera
2019-09-27, 17:11
Medlem
Krystofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Nej alltså. Jag tänker ju ändå inte dö.

fint, jag håller tummarna för att en liten fågel stiger ur kronchakrat på dig redan i livet då.
Citera
2019-09-27, 17:27
Medlem
zajjahs avatar
Min pappa lärde mig att när man inte vet vad man ska göra. Ska man göra ingenting. Var det därför han aldrig försökte få kontakt med mig och att det skulle bli bra? Jag vet att jag har hotat han. Det hjälpte inte. Jag försökte visa att jag tyckte om han. Det hjälpte inte. Knasade till mitt eget liv. Började missbruka och försöka ta livet av mig. Det hjälpte inte heller. Skiter han i mig? Jag tror inte det. Men varför beter han sig som om han gjorde det? Jag förstår inte. Jag tyckte ju om min pappa. Jätte mycket och såg upp till han hela tiden. Ville bli precis som han.

Jag har försökt på alla tänkbar vis att vinna hans kärlek. Det går inte. Det gick aldrig. Jag fick lära mig att vara rädd för honom. Att jag stör honom. Att jag är otacksam. Bortskämd. Nej det där följde ju efter mig. Jag blev rädd för honom. Alltså jag skäms ju för att jag aldrig dög. Aldrig var värd att kämpas för. Grät jag som jag gjorde ibland. Då bara tittar han på mig och jag skäms. För att jag är ledsen. Jag ville ju det skulle bli bra mellan oss.

Sen blir jag aggressiv istället. Jag växer upp och blir stor. Nu är det han som är rädd. Så roligt det kan bli. Men han var rädd för mig hela tiden. Jag ser allt. Han kan inte dölja något ifrån mig. Jag ser även att han önskade att jag aldrig existerat. Han blev ju så arg. Varför blev han så fruktansvärt arg? Allt jag ville ha var kärlek och jag ville ge det också. Jag fick lära mig att skämmas över det. Vad skäms han för? Ingenting tror jag. Han fick ju också lära sig att skämmas precis som jag. Det är därför jag vill dö. Skammen måste dö. Ingen är perfekt och att kräva det av sig själv håller inte. Skammen för det måste dö. Jag måste dö.

När det aldrig räcker att göra sitt bästa. Kommer skammen. Jag har försökt att bli perfekt för jag vill ju också få kärlek. Vad är det för mening med livet om man aldrig förtjänar det? Om det aldrig blir bra nog? Jag måste dö. Jag kommer att dö. Vem kommer sakna någon som aldrig räckte till?

Nu kommer rädslan tillbaka till mig. Om jag visar han det här så kommer pappa döda mig.
Senast redigerad av zajjah 2019-09-27 kl. 17:57.
Citera
2019-09-27, 17:56
Medlem
Knaviuss avatar
Får ni någonsin känslan av "Jaha, var det här allt?". Skaffa flickvän och starta familj tjatas det om men det vill jag inte göra, det är någonting annat som är fel men svårt att sätta fingret på exakt vad. Tänker inte dela ett dystert liv med någon.
Citera
2019-09-27, 19:02
Medlem
Är ute i världen och jag blir ledsen där. Jag tycker inte man ska läxa upp folk för deras allergier och sånt. Det är mycket mat och dryck jag inte tål men mest stör sig folk på min alkoholintolerans. Jag bryr mig inte om huruvida andra dricker och jag brukar bjuda gäster på vin och annat och är inte snål. Varför stör sig andra på om jag dricker cola zero eller vatten dårå? Jordgubbar tål jag inte heller särskilt bra. Hallon är ändå godare. Jordgubbar är efter alkohol det folk stör sig mest på att man inte kan förtära. Ni där ute i världen som stör er, om ni läser här, tänk på att folk inte alltid valt sina preferenser själva. Tänk på att de flesta sätt att vara och leva på både för gott och ont med sig. Ni som ändå tänker bjäfsa får ha en otrevlig kväll med ert elaka tantskrälle och några sexpack. Nu ska jag läsa lite och dricka te. Alla trevliga får ha en trevlig kväll särskilt ni som mår dåligt i tråden ❤️.
Citera
2019-09-27, 19:12
Bannlyst
Citat:
va har hänt sotarn? all glöd förkolnat till aska?

nja befinner med då mera mitt i elden , och den tar aldrig slut
hur har din dag varit då ?
Citera
2019-09-27, 19:29
Medlem
Krystofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
nja befinner med då mera mitt i elden , och den tar aldrig slut
hur har din dag varit då ?

ruskig, kulen, smärtsam och full av dunkla bebådelser. troligen nymånen imorgon som spökar. hellre en sån dag än en liknöjd dock

lite eld förgås du inte av? eller är detta hela meningen. du reser dig ur askan sen, starkare än nånsin.
Citera
2019-09-27, 19:39
Bannlyst
Citat:
ruskig, kulen, smärtsam och full av dunkla bebådelser. troligen nymånen imorgon som spökar. hellre en sån dag än en liknöjd dock

lite eld förgås du inte av? eller är detta hela meningen. du reser dig ur askan sen, starkare än nånsin.

jo i dumskallen som jag är , så lär jag bli nästa superman eller dö
Senast redigerad av carbonlife 2019-09-27 kl. 20:04.
Citera
2019-09-27, 19:59
Bannlyst
kommer sova gott i natt i alla fall
Citera
2019-09-27, 23:32
Medlem
Om man bara skulle ta bort Facebook och Instagram. Mina "vänner" tar aldrig kontakt med mig. Jag är negativ och cynisk samt pratar om mina problem privat. De orkar väl inte trots att jag inte bara klagar.
Så tröttsamt att bli ignorerad av dem också.
Fan nog bättre att bara ta bort skiten!
Citera
2019-09-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Om man bara skulle ta bort Facebook och Instagram. Mina "vänner" tar aldrig kontakt med mig. Jag är negativ och cynisk samt pratar om mina problem privat. De orkar väl inte trots att jag inte bara klagar.
Så tröttsamt att bli ignorerad av dem också.
Fan nog bättre att bara ta bort skiten!

Av erfarenhet 💔 så säger jag att mår man riktigt dåligt så tar man bort dem. Finns annars risk att man utsätter sig för krafter som inte vill att man ska må bra. Folk som skickar elaka saker till en och låtsas vara något de inte är. Nu har jag bara ett extremt litet nätverk på de där ställena. Vissa människor har jag slängt ut forever. Jag insåg att de hade så sjuka åsikter att jag riskerade att skita ner mig i egna ögon om jag lät dem vara kvar. Innan var jag mer så att alla åsikter skulle accepteras i yttrandefrihetens namn. Det tycker jag fortfarande här på Flashback. Men inte på mina egna konton på sociala media och inte på de ställen där jag ska bo och arbeta om det undvikas kan. Vill någon vara t.ex antisemit eller hycklande statsfeminist så får den vara det någon annanstans liksom. Det hänger lite ihop med att folk inte ska få hur många chanser som helst. Det blir ohållbart i längden. Jag har likaså ingen glädje av egoister som gärna äter min mat när det är synd om dem (det är det hela tiden dessutom, de hade ju så svår barndom utan viktiga statusprylar) men aldrig ger något tillbaka. ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in