2019-11-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjejkvinna
har på allvar tankar på döden nu. ingenting går att fixa. saknar min man. känner mig så förnedrad. behövde honom som luften.

fattar inte varför kärlek är så underskattad och att det inte pratas mer om den. om närheten, tilliten, passion och sex och drömmar.

blir aldrig förlåten. förlorade allt på en gång och det är mitt eget fel ja. men måste man leva med en sådan börda av skuld? för jag orkar inte. orkar inte en sekund till.

allting kan ju inte vara mitt fel. men det är ju bara han som kan ge mig den befrielsen. han är det bästa jag vet. fattar han inte att jag dör utan honom?!

jag orkar inte göra någonting. orkar inte kämpa. orkar inte leva. orkar inte förklara. orkar inte be om ursäkt. orkar inte visa min svaghet. orkar inte gråta. orkar inte vara själv. orkar inte söka mig till någon alls. orkar inte titta i spegeln. orkar inte göra mig fin. orkar inte be till gud. orkar inte gå till kyrkan. orkar inte ens tända ett ljus. orkar inte känna någonting alls. men allt jag gör är känner. tungt.

han var allt jag behövde. jag vill inte leva.

Du kommer med stor sannolikhet träffa en ny man... Så ta det lugnt.
Citera
2019-11-02, 18:58
Medlem
Jobbigt hela tiden . Saknar mitt liv, hade allt 😢. Saknar mitt hjärta.
Kunde sova, andas, slappna av.
Citera
2019-11-02, 19:00
Medlem
Barbarmannens avatar
Saknar min rygg.faaaan.
Spasmerar i hela jävla ryggen och sen strålar det på det. Ja nä blir ju då sjukgymnast i veckan. Och på fredag blir det dygnet runt EKG. Mycket sjukvård mycket kul.
Citera
2019-11-02, 19:08
Medlem
Citat:
har på allvar tankar på döden nu. ingenting går att fixa. saknar min man. känner mig så förnedrad. behövde honom som luften.

fattar inte varför kärlek är så underskattad och att det inte pratas mer om den. om närheten, tilliten, passion och sex och drömmar.

blir aldrig förlåten. förlorade allt på en gång och det är mitt eget fel ja. men måste man leva med en sådan börda av skuld? för jag orkar inte. orkar inte en sekund till.

allting kan ju inte vara mitt fel. men det är ju bara han som kan ge mig den befrielsen. han är det bästa jag vet. fattar han inte att jag dör utan honom?!

jag orkar inte göra någonting. orkar inte kämpa. orkar inte leva. orkar inte förklara. orkar inte be om ursäkt. orkar inte visa min svaghet. orkar inte gråta. orkar inte vara själv. orkar inte söka mig till någon alls. orkar inte titta i spegeln. orkar inte göra mig fin. orkar inte be till gud. orkar inte gå till kyrkan. orkar inte ens tända ett ljus. orkar inte känna någonting alls. men allt jag gör är känner. tungt.

Jag tycker också kärlek är underskattat. Jag mår dåligt av att människor ses som utbytbara substitut för andra och av att folk ska ha någon, vem som helst, bara för att ha någon.💔 Det är inte för mig. Jag tycker att kärlek är något man plötsligt bara känner för någon utan att man ska behöva eller kunna ange skäl för det och att det ska vara värt att kämpa för när det händer men jag tror jag är rätt ovanlig i min syn på allt det där, det är nog en orsak till att jag mår dåligt. Är det kärlek ställer man upp för varandra i vått och torrt men det går kanske inte med någon som tycker det går lika bra med mig som med min kompis bara han har nån eller så...nä jag mår inte bra av den rådande synen på kärlek. Jag passar inte in kanske. Konstigt att och om folk tycker de mår bra av det. Som det är alltså.
Senast redigerad av FannyImlay 2019-11-02 kl. 19:11.
Citera
2019-11-02, 20:39
Medlem
nijes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FannyImlay
Ja, men var lite försiktig när du skriver på nätet om dina diagnoser. Se till att du är anonym. Jag har liksom lite dåliga erfarenheter. Vill inte skrämma upp någon men det handlar om att hitta rätt ställen att skriva på och inte lämna ut sig. Jag blev så ”utåtriktad” och ”speedad” när jag börjat med medicin i täta doser att jag fick ångra ganska mycket och det är svårt att veta om folk man möter vill en väl. Min ”paranoia” nu som kommer och går hela tiden bottnar mycket i mina erfarenheter kring det. Helt plötsligt tror jag att alla andra i tråden bara är en och samma person som inte vill mig väl. Kram ❤️
Tack för tipset, ska tänka på det. Jag försöker vara noga med att bara skriva saker som jag kan stå för IRL om det nu skulle vara någon som snokar reda på vem jag är. Men det tror jag inte. Jag är nog ganska ointressant.

Kram på dig med ❤️
Citera
2019-11-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nije
Tack för tipset, ska tänka på det. Jag försöker vara noga med att bara skriva saker som jag kan stå för IRL om det nu skulle vara någon som snokar reda på vem jag är. Men det tror jag inte. Jag är nog ganska ointressant.

Kram på dig med ❤️

Ja, du verkar dessutom rätt stabil just nu. Det är när man är instabil som man kan ställa till det för sig som jag kanske gjort. Just nu pendlar jag så himla mycket i hur jag mår. Jag är nog inte helt stabil men jag har inget annat att hålla mig i just nu än att skriva här och ibland prata med en vän eller min gamla lärare. Har inte så mycket familj och så. Eller jag har ju familj men det är väldigt formell kontakt vi har ”Goddag yxskaft” med dem liksom och jag är egentligen inte en sån som gillar att prata ut om mina problem även om det verkar så här. I verkligheten vet folk rätt lite om mig, hur jag mår och har det tror jag. Men ta hand om dig och fortsätt skriva. Du skriver fint.❤️
Citera
2019-11-03, 12:55
Medlem
nijes avatar
Citat:
Ja, du verkar dessutom rätt stabil just nu. Det är när man är instabil som man kan ställa till det för sig som jag kanske gjort. Just nu pendlar jag så himla mycket i hur jag mår. Jag är nog inte helt stabil men jag har inget annat att hålla mig i just nu än att skriva här och ibland prata med en vän eller min gamla lärare. Har inte så mycket familj och så. Eller jag har ju familj men det är väldigt formell kontakt vi har ”Goddag yxskaft” med dem liksom och jag är egentligen inte en sån som gillar att prata ut om mina problem även om det verkar så här. I verkligheten vet folk rätt lite om mig, hur jag mår och har det tror jag. Men ta hand om dig och fortsätt skriva. Du skriver fint.❤️
Tack, det värmer. 🙂 Bra att du har ett par stycken som du kan prata med. Det kanske räcker.
Citera
2019-11-03, 14:14
Medlem
Citat:

Du måste ta dig samman och inte tillåta dig själv att bli patetisk. Människan är stark men bara så stark som det syfte som driver en. Du blev av med kärleken och ditt uppdrag är nu att bära den sorgen och navigera resten av livet på ett ansvarsfullt sätt.
Citera
2019-11-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nije
Tack, det värmer. 🙂 Bra att du har ett par stycken som du kan prata med. Det kanske räcker.

Fast jag pratar egentligen inte med dem så mycket om hur jag mår. Men de är väl de sociala kontakter som jag har som jag pratar med övht, men jag har inte dem som en slags psykolog. Vi pratar nog mest om saker utanför oss själva. Jag säger nog mer om det jag känner och tänker till tråden här och på forumet i stort. Jag är inte så bra på att prata. När jag gått till psykolog har jag funderat mycket på vad som förväntas av mig där. Jag har försökt att liksom säga sånt som jag tror att en patient ska säga till en psykolog. Ungefär som jag uppfattat att det ska vara från böcker, film och sånt andra berättat om hur det ska vara och gå till. Här är det annorlunda. Här skriver jag som jag tänker och känner. Kände mig inte riktigt som mig själv hos psykologerna. Därför har det aldrig blivit särskilt lyckat där. Och det är svårt att få andra att se en som man är, psykolog eller inte. Det är jobbigt när man blir bemött som något man inte känner igen sig själv i oavsett om de är professionella främlingar eller människor man känt länge.
Citera
2019-11-03, 14:47
Medlem
Barbarmannens avatar
Citat:
Fast jag pratar egentligen inte med dem så mycket om hur jag mår. Men de är väl de sociala kontakter som jag har som jag pratar med övht, men jag har inte dem som en slags psykolog. Vi pratar nog mest om saker utanför oss själva. Jag säger nog mer om det jag känner och tänker till tråden här och på forumet i stort. Jag är inte så bra på att prata. När jag gått till psykolog har jag funderat mycket på vad som förväntas av mig där. Jag har försökt att liksom säga sånt som jag tror att en patient ska säga till en psykolog. Ungefär som jag uppfattat att det ska vara från böcker, film och sånt andra berättat om hur det ska vara och gå till. Här är det annorlunda. Här skriver jag som jag tänker och känner. Kände mig inte riktigt som mig själv hos psykologerna. Därför har det aldrig blivit särskilt lyckat där. Och det är svårt att få andra att se en som man är, psykolog eller inte. Det är jobbigt när man blir bemött som något man inte känner igen sig själv i oavsett om de är professionella främlingar eller människor man känt länge.
Då får du ju ingen hjälp heller.. det är faktiskt upp till dig att våga öppna dig för någon som inte kunde bli mindre generad...
Citera
2019-11-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbarmannen
Då får du ju ingen hjälp heller.. det är faktiskt upp till dig att våga öppna dig för någon som inte kunde bli mindre generad...

Jag är inte orolig för att de ska bli generade. Jag vet bara inte hur man säger det och vad man ska säga och är osäker på om det kommer ge mig något när de svarar. Jag är som sagt inte så bra på att ”prata ut”. Att skriva är lite annorlunda mot att tala. Vissa är bra på ”prat” och andra inte. Jag missar ofta att säga hälften av det jag tänkt. När man skriver får man med betydligt mer. Tror jag iaf.
Citera
2019-11-03, 16:50
Medlem
nijes avatar
Citat:
Du kanske kan prova att skriva hur du känner i ett brev? Och när du skriver så låtsas du att du skriver här i tråden, för då blir det ju bra. Sedan får psykologen eller terapeuten ställa frågor utifrån det du har skrivit. Så gjorde jag en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in