Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Bra attityd tycker jag, den kommer att tjäna dig.
Kom även ihåg att den som tittade i spegeln i omklädningsrummet på den reflekterande kroppen blir aldrig tjockare, den kan aldrig ha en mage som hänger över linningen på jeansen för att den saknar form och storlek, den är det du egentligen är, ditt sanna jag, inte den reflekterande kroppen i spegeln.
Tack för inspirerande ord! Jag försöker tänka så men det är svårt. Innan psykosen lyssnade jag mycket på olika "spiritual teachers" såsom Eckhart Tolle, Alan Watts, Gangaji, Mooji, Adyashanti. Att höra deras ord fick mig att komma i kontakt med med det där formlösa inuti och det hjälpte mig jättemycket. Jag har försökt lyssna på dem nu efter psykosen också, men av någon anledning lyckas jag inte koncentrera mig på vad de säger. Tankarna bara flyger iväg. Jag hoppas att jag bara behöver ge det lite tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mellinie
Ja jag kämpar också, känns ofta som kvävs och inte kan andas. Jag gråter var och varannan dag pga psykopatrin.
Jag mådde så himla dåligt pga Haldol som de tvingade på mig 😭.
Jag vill inte dö, jag var så lycklig.
Jag vill inte kritisera dig på något vis, men är du säker på att det är
bara psykiatrins fel att du mår dåligt? Det låter jobbigt oavsett, men jag hejar på dig och hoppas du mår bättre snart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mellinie
Ska jag gråta över att jag ibland har strl L också, är det något fel? 😭
Nej, det är absolut inte fel, bara ovant för någon som haft storlek S under hela sitt trettioåriga liv.