2019-10-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nije
Idag försökte jag shoppa kläder. Det var fruktansvärt obehagligt. Jag tvingades titta mig själv i spegeln, något som jag vanligtvis undviker. Jag tvingades konfrontera den jag blivit. Psykosen med efterföljande medicinering och depression har verkligen satt sina spår.

Innan psykosen tyckte jag att det var roligt att shoppa. Jag letade bland hyllorna efter kläder i storlek S. Nu är alla mina gamla kläder för små och jag fick leta efter storlek L.

När jag klädde av mig i provhytten började jag nästan gråta. Magen hängde ut över linningen på jeansen. Blekt fett överallt. Spegelbilden stämde inte överens med bilden jag har av mig själv. Jag kände mig fångad inuti en kropp som inte är min.

Ja. Jag vet. Det är dags att bege sig till gymmet. Men tills jag samlat kraft nog att göra det tänker jag försöka bära den här främmande kroppen med stolthet. Den är ett kvitto på allt det svåra som jag har gått igenom. Jag har kämpat, kämpar fortfarande, och det syns.

Ja jag kämpar också, känns ofta som kvävs och inte kan andas. Jag gråter var och varannan dag pga psykopatrin.
Jag mådde så himla dåligt pga Haldol som de tvingade på mig 😭.
Jag vill inte dö, jag var så lycklig.
Citera
2019-10-01, 23:07
Medlem
Ophryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Ja jag kämpar också, känns ofta som kvävs och inte kan andas. Jag gråter var och varannan dag pga psykopatrin.

Jag förstår att det är jobbigt att känna att de har gjort dig illa. Men, det är någonting som har hänt och det går inte att göra någonting åt det nu. Du lever fortfarande och kan ta kontrollen över ditt liv och bygga upp saker igen.
Citera
2019-10-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ophrys
Jag förstår att det är jobbigt att känna att de har gjort dig illa. Men, det är någonting som har hänt och det går inte att göra någonting åt det nu. Du lever fortfarande och kan ta kontrollen över ditt liv och bygga upp saker igen.

Haldol ger väldigt skadliga livshotande biverkningar . Man kan inte vara still, det känns man vill dö. Det är så hemskt.

Fanns så många möjligheter . Ska jag gråta över att jag ibland har strl L också, är det något fel? 😭

Varje dag undrar jag om det blir min sista dag.
Citera
2019-10-01, 23:53
Medlem
Ophryss avatar
Känner mig frånkopplad emotionellt och rastlös idag, sugen på distraktioner. Men jag vet att sorgen fortfarande ligger därunder och att jag har mycket att ta tag i. Jag behöver fortsätta komma framåt, men vet inte vad nästa steg ska bli. Vem jag ska bli. Mjukvaran behöver uppgraderas för den passar inte riktigt hårdvaran än.
Citera
2019-10-02, 00:14
Medlem
Ophryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystof
va fint!

mindre dysterkvist ida alltså. fråga mej om nåt så kan ja kanske hjelpa till. ja vet inte så mycke om saker o ting, men e en rätt bra problemlösare över lag o ännu bättre på att distrahera.

Tack, ja, på så vis är det ju en bättre dag. Det kanske jag gör framöver. Nu måste jag ta igen nattens förlorade sömn.

Det tvivlar jag inte på .
Citera
2019-10-02, 05:07
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ophrys
Tack, ja, på så vis är det ju en bättre dag. Det kanske jag gör framöver. Nu måste jag ta igen nattens förlorade sömn.

Det tvivlar jag inte på .
Ibland är det bäst att somna in.
Citera
2019-10-02, 09:03
Medlem
Ophryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Ibland är det bäst att somna in.

Menar du att det är bättre om jag somnade in? Det var ju inte så snällt sagt.
Citera
2019-10-02, 14:46
Medlem
nijes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Bra attityd tycker jag, den kommer att tjäna dig.

Kom även ihåg att den som tittade i spegeln i omklädningsrummet på den reflekterande kroppen blir aldrig tjockare, den kan aldrig ha en mage som hänger över linningen på jeansen för att den saknar form och storlek, den är det du egentligen är, ditt sanna jag, inte den reflekterande kroppen i spegeln.

Tack för inspirerande ord! Jag försöker tänka så men det är svårt. Innan psykosen lyssnade jag mycket på olika "spiritual teachers" såsom Eckhart Tolle, Alan Watts, Gangaji, Mooji, Adyashanti. Att höra deras ord fick mig att komma i kontakt med med det där formlösa inuti och det hjälpte mig jättemycket. Jag har försökt lyssna på dem nu efter psykosen också, men av någon anledning lyckas jag inte koncentrera mig på vad de säger. Tankarna bara flyger iväg. Jag hoppas att jag bara behöver ge det lite tid.

Citat:

Jag vill inte kritisera dig på något vis, men är du säker på att det är bara psykiatrins fel att du mår dåligt? Det låter jobbigt oavsett, men jag hejar på dig och hoppas du mår bättre snart.

Citat:
Ska jag gråta över att jag ibland har strl L också, är det något fel? 😭

Nej, det är absolut inte fel, bara ovant för någon som haft storlek S under hela sitt trettioåriga liv.
Citera
2019-10-02, 15:06
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Tack för inspirerande ord! Jag försöker tänka så men det är svårt. Innan psykosen lyssnade jag mycket på olika "spiritual teachers" såsom Eckhart Tolle, Alan Watts, Gangaji, Mooji, Adyashanti. Att höra deras ord fick mig att komma i kontakt med med det där formlösa inuti och det hjälpte mig jättemycket. Jag har försökt lyssna på dem nu efter psykosen också, men av någon anledning lyckas jag inte koncentrera mig på vad de säger. Tankarna bara flyger iväg. Jag hoppas att jag bara behöver ge det lite tid.
Du behöver egentligen inte koncentrera dig, låt bara orden åka in. En utav hemligheterna i att förstå det är att sluta försöka förstå det - att sluta konceptualisera det, för genom att försöka förstå det så jagar vi vår egen svans likt en hund som springer runt i cirklar, eller som att vi inte kan nudda fingerspetsen med samma finger som fingerspetsen sitter på, men har du lyssnat på dessa spirituella lärare så har du säkert hört det också.

Kanske du kan ha användning av skillnaden mellan att tänka på någonting och att uppleva någonting, använd bara dina 5 sinnen och inget annat, du behöver inte tänka för att se, inte heller lukta, känna, höra eller smaka.
Citera
2019-10-02, 15:18
Medlem
Citat:

Jag vill inte kritisera dig på något vis, men är du säker på att det är bara psykiatrins fel att du mår dåligt? Det låter jobbigt oavsett, men jag hejar på dig och hoppas du mår bättre snart.

Nej, det är absolut inte fel, bara ovant för någon som haft storlek S under hela sitt trettioåriga liv.

Ja jag mår dåligt pga psykopatrin. Haldol ger extrema livshotande biverkningar. Detta känner även psykopatrikerna till. Och ger sömnbesvär som inte är bra för någon som känner oro. Och det är förövrigt vanligt att Haldol ger oro.

Du skriver att du slängde ut dina tabletter ut genom fönstret... Hur menar du då? När det är låst överallt i ett psykfängelse! Knappt några fönster alls!

Jag vill inte dö 😭. Jag var lycklig innan psykopatrin. Träffade vänner och pojkvän dagligen.
Senast redigerad av Mellinie 2019-10-02 kl. 15:27.
Citera
2019-10-02, 16:23
Medlem
nijes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Du behöver egentligen inte koncentrera dig, låt bara orden åka in. En utav hemligheterna i att förstå det är att sluta försöka förstå det - att sluta konceptualisera det, för genom att försöka förstå det så jagar vi vår egen svans likt en hund som springer runt i cirklar, eller som att vi inte kan nudda fingerspetsen med samma finger som fingerspetsen sitter på, men har du lyssnat på dessa spirituella lärare så har du säkert hört det också.

Kanske du kan ha användning av skillnaden mellan att tänka på någonting och att uppleva någonting, använd bara dina 5 sinnen och inget annat, du behöver inte tänka för att se, inte heller lukta, känna, höra eller smaka.

Tack. Jag ska försöka. Jag tror att jag är lite rädd för att bli psykotisk igen om jag går för djupt in i det hela. Det är så svårt att skilja på "andlig" och "galen". Kanske inte på andra personer men på en själv. Man ser det inte komma.

Citat:
Ja jag mår dåligt pga psykopatrin. Haldol ger extrema livshotande biverkningar. Detta känner även psykopatrikerna till. Och ger sömnbesvär som inte är bra för någon som känner oro. Och det är förövrigt vanligt att Haldol ger oro.

Du skriver att du slängde ut dina tabletter ut genom fönstret... Hur menar du då? När det är låst överallt i ett psykfängelse! Knappt några fönster alls!

Jag vill inte dö 😭. Jag var lycklig innan psykopatrin. Träffade vänner och pojkvän dagligen.

Jag minns inte själv att jag slängde bort medicinen. Jag läste det i min journal. Så tyvärr kan jag inte säga hur det gick till, men jag tror att det fanns fönster som bara gick att öppna lite grann.

Vem är det som säger att du ska dö? Det ska vi ju alla iofs, men inte än på ett tag?
Citera
2019-10-02, 16:34
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Tack. Jag ska försöka.
Varsågod men nej, nu ska jag vara lite extra irriterande och säga till dig att inte ens försöka för du behöver inte försöka, det sköts automatiskt, bara släpp det och slappna av.

Citat:
Jag tror att jag är lite rädd för att bli psykotisk igen om jag går för djupt in i det hela. Det är så svårt att skilja på "andlig" och "galen". Kanske inte på andra personer men på en själv. Man ser det inte komma.
Ja det är lite krångligt, så släpp orden och deras betydelse, du behöver dem inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in