2019-01-24, 20:19
Medlem
Jag förstår inte hur människor kan vara så fördömande mot anhöriga som uttrycker sig icke hatiskt mot GM.
Det har gått ett knappt dygn och de är chockade. Det tar tid att integrera två så olika sidor av en människa i den bild man har av honom, antagligen går det inte alls, utan man kommer för alltid bara se den person som man känt hela livet och det han gjorde som ”händelsen”. Klandra dem inte för det.
Citera
2019-01-24, 20:19
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Min förståelse är det inget fel på. Men däremot förstår jag inte ditt behov av den (videon).
Hyenor, i min bok.

Jag har föklarat mitt intresse för videon, att förstå vad som hänt. Kan du föklara ditt ointresse vad videon, varför ska den inte delas? Moraliska eller juridiska argument ger hög poäng.
Citera
2019-01-24, 20:20
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Fattar ni inte denna barnamördare kan ha mördat sin tidigare sambo också ! Barnen tydligen strypta o tidigare sambo hängd. Förstår om senaste sambon dvs barnens mor flytta ut i augusti, kanskle pga rädsla ? Barnamorden kan ha varit barnslig hämd på henne? Nu undrar jag om nån vet nåt mer om det hastiga sjukdomafallet där anhörig dog för 10 dagar sedan ? Hittades den död i hemmet? Vem dog o hur ? Tror nog polisen läser dessa trådar o farbror blå kan behöva hjälp.

Nu dramatiserar å fantisera du hej vilt. Var har du fått strypning ifrån? Han sköt dem när de sov. Hans förra fru hade psykiska problem med ångest som gjorde att hon valde att ta sitt liv. Å att dra upp nära vännen som dog? Känns som du nu vill göra honom till en massmördare?
Citera
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Fattar ni inte denna barnamördare kan ha mördat sin tidigare sambo också ! Barnen tydligen strypta o tidigare sambo hängd. Förstår om senaste sambon dvs barnens mor flytta ut i augusti, kanskle pga rädsla ? Barnamorden kan ha varit barnslig hämd på henne? Nu undrar jag om nån vet nåt mer om det hastiga sjukdomafallet där anhörig dog för 10 dagar sedan ? Hittades den död i hemmet? Vem dog o hur ? Tror nog polisen läser dessa trådar o farbror blå kan behöva hjälp.

En sak är säker! Farbror blå behöver åtminstone inte din hjälp 🙈!
Barnen strypta????
Nej, är man så sorgligt illa insatt som du så kanske man inte ska ödsla tid på att slänga in en så dum kommentar!
Pojkarna blev kallblodigt avrättade med skjutvapen! Skjutna av sin egen far!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag vill se den ja. För mig är det intressant att få ett klargörande i det hela

Han/hon har inte filmen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ja. Väldigt många nämner att han mått dåligt länge, kanske har de också dåligt samvete för att de inte hjälp honom och istället kört med "Ryck upp dig, du är stark du klarar dig". Då är det nog lätt att förneka det onda han gjort och den egna medverkan, och istället se honom som ett offer och en fin kille.
Det är ofta så.
Att mörda barn ÄR Ondska!

Sen behöver mördaren inte varit ond som människa, men handlingen är fruktansvärd ALDRIG ska någon släta över barnamord!

Det är de stackars pojkarna och mamman till dem vi ska ha våra tankar och omsorg om först och främst!

Många mår dåligt men inte tar de sig rätten att mörda sina barn för det!

Det går att förlåta även sådant här fruktansvärt...
Men tappa aldrig rätt perspektiv!
Citera
2019-01-24, 20:21
Medlem
Hur sjukt är det inte om det stämmer att ett av hans ex "hängt sig" och att det var han som "hittade" henne?
Citera
2019-01-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Jag förstår inte hur människor kan vara så fördömande mot anhöriga som uttrycker sig icke hatiskt mot GM.
Det har gått ett knappt dygn och de är chockade. Det tar tid att integrera två så olika sidor av en människa i den bild man har av honom, antagligen går det inte alls, utan man kommer för alltid bara se den person som man känt hela livet och det han gjorde som ”händelsen”. Klandra dem inte för det.

Kan absolut förstå att de är chockade och inte kan tänka klart. Men ge då fan i att uttrycka er i media tills ni har samlar er och fått era tankar på plats.

Ser jävligt illa ut.
Citera
2019-01-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
¨
Samtidigt är jag övertygad om att han hade spärrats in på momangen om han berättat att han tänkte döda kidsen. Söker man hjälp så måste man också öppna upp sig för att kunna få hjälp. Kanske hade han kommunikationsproblem om sina tabubelagda impulser.

Precis vad jag tänkte. Man kan ju säga att man sökt hjälp inom psykiatrin men det enda man nämt där inne är att man är lite nedstämd och kanske har lite sömnproblem. Svårt att hjälpa patienter som inte är ärliga
Citera
2019-01-24, 20:22
Medlem
Rodjas avatar
Hittade detta på en länk från Ab (2015 augusti) :

Rommetränaren Samuel Rehn är inte direkt känd för att vara mannen som visar känslor. Mitt fetade.

"Men när hans ögonsten Rocky Reach vann på Solvalla under onsdagens V86-tävlingar blev det för mycket – även för Samuel.

När TV12:s reporter Åsa Elmroth klev fram till segertränaren direkt efter loppet fick tv-tittarna se tårar från den glade amatören."

https://www.aftonbladet.se/sportblad...direktsandning

Visar man inte så mycket känslor så har man ändå mycket känsloliv inuti sig. Därför är det
omöjligt att omgivningen ska kunna se tecken till psykisk ohälsa eller att någon ska komma att ta livet av sig.
Så kan det vara för kvinnor också...
Citera
2019-01-24, 20:23
Medlem
[quote=glas.nyckel|66540062]På vilket sätt skulle denna tråd trigga någon annan att mörda sina barn?

Ja du, försök inse fakta, men folk får ideer av media, och hatare .. så är det... vad hjälper det att spy galla över en människa som är död? mår vi bättre av det? tänk på de överlevande, eller saknas det empati av alla inne på FB ? skit i honom skit i s*muel men tänk TÄNK på hans anhöriga..
Barnen hör hemma hos sina föräldrar, så ja jag hoppas de får vila i frid... ni som har annan åsikt kan behålla den för er själva,,, innan någon vet varför.. så håll tyst KARMA finns..
Citera
2019-01-24, 20:23
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur kan man sakna ett sådant ärkesvin. Han hade fått livstid för dubbelmord på sina två barn.
Det var ju därför han tog livet av sig efteråt. Han sköt barnen, gick ut i video och sa att han nu måste skjuta sig själv eftersom han inte ville tillbringa tid i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in