2019-01-24, 20:06
Medlem
Återigen överträffar verkligheten dikten, jag läser aldrig deckare längre
Citera
2019-01-24, 20:08
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Join1t1karlskrona
Jag har sett filmen och har den men kommer inte att skicka till någon eller lägga upp den!! Den är vidrig och jag kunde inte sova efter att ha sett den igår.
Allt är vidrigt i den här ofattbara historien!

Åh fy så hemsk! Varför deletar du inte filmen? Skulle själv inte behålla något som är vidrigt och gör så jag inte kan sova
Citera
2019-01-24, 20:08
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ganska säker på att mördaren var inspirerad av Bjärred.

Det som korrelerar är väl att familjemorden sker i början av året, någon har påstått att det är på barnens mammas födelsedag som morden sker, och om så är fallet visar det väl att det hela sker som en pervers hämndaktion som skall knäcka barnens mor.

Må herr Samuel Rehn bli hårdknullad i anus av Satan i 1000 år i helvetet.
Citera
2019-01-24, 20:09
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Nu får ni ge er .. De flesta i tråden tycks inte ha den minsta insikt i hur man lever när man har en psykisk betingad åkomma, det kan vara Ptsd det kan vara Gad det kan vara depression reviderad depression ... man får piller, som många ggr förvärrar symtomen sällan att en människa får rätt medicin första gången..

När det gäller, att han skall ha sagt att han inte vill sitta inne för morden på sina egna pojkar, kan de ha fått någon obotlig diagnos? att han ville skydda dem från mer smärta? Vad jag förstått är detta en man inom travet , han MÖRDAR inte sina söner utan att I HANS verklighet vara det ända RÄTTA... nej jag kan inte säga att jag förstår eller stöttar sådana här handlingar... aldrig.. men så många hr inne, och på insta.. skriver så mkt skit.. ingen tänker på efterlevande.. flashback är ju inte direkt en hemlig sida..
tänker ni på vad ni skriver, och hur många andra ni triggar till att begå samma hemska handling?

Jag tänker skriva att jag hoppas att pappa och barn får vila i frid.. tillsammans..
tragiskt JA så in i helvtte.. tänker på alla vänner som sett live sändningen som kommer leva med känslan att de inte hann, att de borde sett tecken.... nopp ni gjorde de ni kunde... ni va bra vänner ni ville gott.. men det fanns ingen ingen som kunde stoppa samuels demoner.. vilka de än var... lägg ner å snacka skit om de döda INGEN vet varför...

Bra skrivet! Tror knappast någon varken rättfärdigar eller försvarar hans handling, MEN det kan vara en förklarande orsak, å jag tycker som du att man bör kunna visa mer respekt för anhöriga. Har sett allt hat på instagram å det är helt bisarrt. Stackars anhöriga tänker jag bara. Självklart en makaber och icke försvarbar handling, men det går tyvärr inte dra tillbaks klockan å få detta ogjort, å sprida mer hat hjälper ingen. Kan säga att jag fortfarande är i chock efter att ha bevittnat filmen. Jag hade aldrig någonsin kunnat gissa att han skulle vara kapabel till något liknande. Återigen, suveränt bra skrivet med stor empati å insikt som fler borde försöka få.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Kan mycket väl vara det. Bör vara intressant för alla parter att komma till botten med detta. De bekanta till honom verkar se honom som offret, vilket är paradoxalt.
Ja. Väldigt många nämner att han mått dåligt länge, kanske har de också dåligt samvete för att de inte hjälp honom och istället kört med "Ryck upp dig, du är stark du klarar dig". Då är det nog lätt att förneka det onda han gjort och den egna medverkan, och istället se honom som ett offer och en fin kille.
Senast redigerad av Tolvan 2019-01-24 kl. 20:11.
Citera
Medlem
flyer1s avatar
Fattar ni inte denna barnamördare kan ha mördat sin tidigare sambo också ! Barnen tydligen strypta o tidigare sambo hängd. Förstår om senaste sambon dvs barnens mor flytta ut i augusti, kanskle pga rädsla ? Barnamorden kan ha varit barnslig hämd på henne? Nu undrar jag om nån vet nåt mer om det hastiga sjukdomafallet där anhörig dog för 10 dagar sedan ? Hittades den död i hemmet? Vem dog o hur ? Tror nog polisen läser dessa trådar o farbror blå kan behöva hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
nej jag kan inte säga att jag förstår eller stöttar sådana här handlingar... aldrig.. men så många hr inne, och på insta.. skriver så mkt skit.. ingen tänker på efterlevande.. flashback är ju inte direkt en hemlig sida..
tänker ni på vad ni skriver, och hur många andra ni triggar till att begå samma hemska handling?
..

På vilket sätt skulle denna tråd trigga någon annan att mörda sina barn?

Gällande att det måste vara pga psykisk sjukdom så finns många välskrivna inlägg om det. Men för att sammanfatta - depressioner är en vanlig förklaring till självmord, men inte till mord. Fråga valfri psykiatriker och de kommer ge dig samma svar.
Citera
2019-01-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ondska? Det här var en produkt av låg IQ, svaga vänner och folk som inte fattade allvaret förrän för sent, lägg sen till en narcissistisk personlighetsstörning / psykopati och att han nyss blivit dumpad.

Ett misslyckat arsel.

Kommet säkerligen fram att han spelat bort sina vinstpengar med. Vänta och se
Jag vidhåller att det är ondska med som kraft.
Det är inte säkert att denne mördare insåg det, men ren ondska spelar in när en pappa skjuter ihjäl sina två små pojkar.
Ondskan tog över honom och fick den människan att mörda sina egna barn.

Herre förbarma dig.
Förbarma dig över dessa små pojkar!
Förbarma dig Herre över modern. 😢
Citera
2019-01-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
För mig, bland annat. Mannen är inget offer, det bör du förstå. Om videon inte innehåller explicit material, vad är då felet med att dela den?

Att se en person som just skjutit sina 2 barn låvar jag dig att du inte vill uppleva. Jag tror inte heller någon som sett filmen är specielt intreserad av och dela den eller se den igen eller Släppa filmen nu.
Senast redigerad av Mrsharpangel 2019-01-24 kl. 20:17.
Citera
2019-01-24, 20:11
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:

Jag tänker skriva att jag hoppas att pappa och barn får vila i frid.. tillsammans...

Hur menar du? Att man klargör att detta är mord är ju ett sätt att få folk att inte göra samma sak. Att ursäkta handlingen med att han hade psykiska problem är raka motsatsen.

Barnen hoppas jag vilar i frid. Och modern som fortfarande är vid livet, tankarna går främst ut till henne.
Citera
2019-01-24, 20:12
Medlem
Dagens samhälle... Gör du något dumt så kan du alltid skylla på psykisk åkomma så har folk överseende. Får finnas någon jävla gräns, börjar gå för långt nu.

Har själv legat långt nere på botten och varit i liknande situation som barnamördaren, men skulle aldrig i min värld kunna gå så långt som han gjorde. Finns inte på världskartan hur jävla dåligt jag än mår.
Senast redigerad av Kimma7 2019-01-24 kl. 20:16.
Citera
2019-01-24, 20:12
Medlem
Det är klart att det var svartsjukan och ett sätt att hämnas på ex-frun som drev honom. Detta skulle aldrig ha hänt om ex-frun hade dött i en bilolycka i stället för att lämna honom. Men för att gå så här långt mår man nog inte bra psykiskt men det är dock befängt att se honom som offert i detta fall. Om det är sant att hans föräldrar nyligen gått bort så underlättade det säkert beslutet eftersom de inte behövde uppleva att deras son tog livet av deras barnbarn.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2019-01-24 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in