2019-01-24, 13:42
Medlem
Helt självklart att mannen är/var psykopat som fick motstånd här i livet. Sedan mår ju psykopater dåligt om de inte får bestämma, styra och ställa. En psykopat tolererar inte andras väl. Här har vi många exempel bland chefer, tränare, lagledare och politiker. Många av dem går över lik för att nå sina egna framgångar och maktbehov. De tar hjälp av likasinnade. De ska alltid stå i centrum själva. De trycker ner människor i sin omgivning för att nå de mål de vill. De har ingen empati med andra normala människor. Sedan att det blir mord och självmord är nog mycket ovanligt. Det är nog vanligare att dessa empatilösa psykopater till chefer, tränare, ledare, politiker trycker ner andra och får dem att må dåligt som kanske leder till självmord eller psykisk sjukdom.
Citera
2019-01-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om det enbart hade att göra med psykisk ohälsa så hade han skjutit bara sig själv. Uppenbarligen bodde det en ondska djupt inne i den riktiga Samuel som ingen såg. Enbart psykisk sjukdom räcker inte till för att göra det han gjorde. Där måste också finnas hämndbegär och ren och skär ondska för att kunna döda sina barn.

Det stämmer. Att han säger att han tar livet av sig för att inte sitta inne visar bara vilket psycho han är. Det är vanligt bland psykopater att de ser sin avkomma som deras ägodelar.
Citera
2019-01-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabali123
Nu är det som vanligt någon tjomme till Sverigedemokrat som skapar hallå. Lite magstarkt att skriva så fina ord till en man som precis mördat sina två barn.

https://minfil.com/B0q556r5bf/F51522...F903CEF2A1_png

Skapar hallå?
Han skriver att han var en bra människa när han mådde som bäst, sluta göra en höna av en fjäder bara för att det är en SD:are! Uppenbarligen var de vänner, folk tenderar att sörja sina vänner oavsett vad de gjort, lämna det där.

Ont:
Jag kollade hans minnessida nu, fick en klump i halsen när jag såg pojkarna
Måste ha varit en bakomliggande psykisk störning som påståtts många gånger redan.
Jag klarar inte av sånt här!
Citera
2019-01-24, 13:48
Medlem
Detta handlar ju inte om någon deprimerad snubbe som tagit sitt liv. Detta är en riktigt kallhamrad jävel som skjutit två småbarn och dessutom haft mage att lägga ut delar av händelsen på sociala medier för hela världen att beskåda under flera timmar.

Det krävs sinnesnärvaro för att genomföra denna otroligt grymma hämndaktion. Även om han såklart inte mådde bra så måste han ha varit rejält kall. Tur att han hade förstånd nog att skjuta sig själv också. För jag tror inte det var den primära aktionen från hans sida.
Citera
2019-01-24, 13:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Det var fan länge sen jag kände sånt obehag i magen som jag kände när jag läste om detta. Vilket fegt, vidrigt, äckligt as denna man var (i alla fall i sina sista stunder i livet). Finns fan inget sorgligare än män som inte kan ta nederlag och dessutom drar med sig andra i fallet.

När det nu handlade om två barn finns ingen nivå i helvetet som är tillräcklig för denna splittra av en människospillra. Det enda positiva med denna historia är att han inte kan skada någon mer nu. Känner både med mannens och kvinnans familjer. Totalt jävla mörker.
Citera
2019-01-24, 13:50
Medlem
Någon som har Live streamen?!
Citera
2019-01-24, 13:50
Medlem
HeroesSilencios avatar
Jag skulle vilja passa på att skänka en tanke till Polis och Vårdpersonal som kom till platsen, jag är helt övertygad om att hur mycket Polis eller Akut vårdpersonal du än är i din roll under ditt arbetspass så är sån här händelse chockartad för alla dom. Att se små barn ligga med förmodligen bortblåsta huvuden är en sån fruktansvärd syn att många som varit med om det i sin yrkesroll aldrig kommer över det. Det förföljer dom dagligen. Jag är glad att dom finns men jag är också medmänniska som förstår att de inte är robotar eller maskiner, en sån här händelse kommer påverka alla som kom till mordplatsen i går för resten av deras liv!!
Senast redigerad av HeroesSilencio 2019-01-24 kl. 13:56.
Citera
2019-01-24, 13:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där beror ju på att män inte söker hjälp i samma utsträckning som kvinnor. Det är ju inte lätt för psykvården att hjälpa den som inte söker för psykiska åkommor . . . .
Det i sin tur beror på att ingen gillar en "whining bitch" till man.
Patetisk fjolla blir man då.
Väx upp säger man... Grow a pair, säger andra.
Det börjar med den offentliga diskursen och i Sverige handlar den bara om kvinnors problem.
Inget annat.
Det här fenomenet har ett annat namn.

Feminism. Studien om hur väl kvinnor tas om hand i samhället och bevakningen om att de får minst lika mycket av det goda som män, fast utan ansvaret som hör till.
Citera
2019-01-24, 13:52
Medlem
Varför sitta och försöka få tag i en live där en man erkänner mord på sina barn? Räcker det inte med det som står i tidningarna. Lite respekt tycker jag. Ingen underhållning direkt.
Citera
2019-01-24, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Någon som har Live streamen?!
Flera påstår sig ha den i tråden men än så länge finns den inte ute.
Citera
2019-01-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om det enbart hade att göra med psykisk ohälsa så hade han skjutit bara sig själv. Uppenbarligen bodde det en ondska djupt inne i den riktiga Samuel som ingen såg. Enbart psykisk sjukdom räcker inte till för att göra det han gjorde. Där måste också finnas hämndbegär och ren och skär ondska för att kunna döda sina barn.

Just det händer dock. Se på mamman i Angered i höstas.
Citera
2019-01-24, 13:55
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Är det vapnet som syns på bild?
https://www.travronden.se/sites/defa...?itok=8XfCQx-2

Borde psyksjuka verkligen få behålla vapenlicens?
Tror inte det. Polisen kom hem och plockade älgstudsaren av en gammal släkting som fick alzheimers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in