2019-01-25, 08:48
Medlem
Mäns våld mot närstående. Han använder barnen för att hämnas på barnens mamma. Den vidrigaste formen av allt våld mot närstående. Mord. Han använder sina sista minuter till att websända sitt hat och sina gärningar. Har ordnat med bouppteckning och förberett dokumentation. Han kunde valt att inte leva själv. Då hade barnen haft livet kvar, sin arvslott som bröstarvingar och exfrun bevakat deras rätt i form av vårdnadshavare. Det gick väl över hans acceptans. Han kunde inte tillåta barnens mamma att växa upp med barnen eller att hon skulle förvalta deras arv om han valde att inte leva vidare. Hämnd, frånvaro av kontroll, att bli lämnad, blockad på sociala medier, enbart kontakt angående barnen. Han kunde inte hantera detta. Kände sig kränkt. Gör sig själv till offer. Det värsta är att det finns alldeles för många som han. Där gränsen är hårfin till verkställighet och endast slumpen avgör att en närstående överlever.

Vilka sjukdomstillstånd han hade är inte intressant. Personer med depression blir inte mördare per automatik. Han hade kontroll lver sig själv. Fattade mängder av beslut den kvällen och innan morden. Alla papper. Att göra det på mammans födelsedag. Att ta fram vapnet, ladda. Trycka på avtryckaren. Repetera. Trycka av. Repetera. Trycka av. Igen. Igen. Väljer att filma. Sända live. Få medlidande. Välj att hedra offren, barnen.

Välj att ge mamman kraft och ork att leva med den vidriga verklighet som är nu, och det hon fått utstå. Han är inte värd ert fokus eller förmildrande omständighetsförklaringar.
Citera
2019-01-25, 08:48
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StanMarch
Förvånande att inte fler gissat på stressitlöst psykos m. anl. av bästa vännens bortgång.

Psykopat har nämnts. Det låter inte så sannolikt i mina öron. En psykopat hade väl mer troligt försökt frame:a mamman för mordet (eller ngt i den riktningen) för egen vinning. Han erkänner ju allt.

En frisk person dödar inte sina barn.

Han förklarar ju att han mördade barnen för att hans ex träffat en yngre man (anabola afghan) och att han inte orkade med det här varannan livet. Han erkänner sitt brott av dubbelmordet på sina barn men skyller händelsen på barnens mamma som gått vidare efter ett uppbrott!

Idioten betalde sina räkningar, fixade med hästarna (Han var delägare i hästar så han skrev säkert över sin del av ägandet till de andra) för att hans systrar skulle slippa få det jobbigt med dödsboet. Han älskade sina hästar och sina systrar så pass mycket att han hjälte de in i det sista.

Men han hatade sitt ex eftersom hon gått vidare i livet medans han satt hemma och var en jävla loser så att han dödade hennes barn, på hennes födelsedag och livestreamade efter mordet och skyllde på henne.

Allt jävla snack om att han var si eller så, loosern kände sig så kränkt av att hans ex hittat en ny att han mördade hennes barn. Planerat in i det sista!
Citera
2019-01-25, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ah okej tack. Antog det då han kallades idrottsmannen på nyheterna. Vilken sport utövade han? Ålder på barnen?

Travkusk som hade sin karriär-peak i början av 2000-talet men fortfarande aktiv. Hade massa skrotbilar i trädgården. Barnen var födda 2012 och 2013.
Citera
2019-01-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Att filma sig själv och lägga upp på Facebook där man pratar om sig själv vad man gjort och tänker göra..rödgråten...
Det låter som stark panikångest.
Att förstå att han inte ville leva är inte så
svårt, att förstå att han inte ville lämna och svika sina söner han satt till världen är inte heller svårt att förstå..
Att han inte ville att sönerna skulle kalla en afghan för pappa är inte heller svårt att förstå...att han kände ansvar för pojkarnas framtid och inte kunde förlita sig på barnens mor är inte heller svårt att förstå...att Samuel inte såg en annan utväg är inte heller svårt att förstå...
Vad är det egentligen du har svårt att förstå?
Varför tog han inte ihjäl afghanen istället ?
Citera
2019-01-25, 08:59
Medlem
santos_devilles avatar
Tanke som slog mig.

Tänk om han drev sitt ex till självmord! Han var så sjukt kontrollerande och ömklig, vilket ledde till att hans ex inte kunde fortsätta med sin dansbandskarriär och tvingades till isolering.

Hans nuvarande ex var stark nog att lämna honom istället för att själv ta livet av sig och kom snabbt upp på fötter med en ny ung man. Detta klarade pappan inte av för att han inte längre kunde kontrollera henne så han tog hennes barn ifrån henne. Den ultimata hämnden när hon inte tog livet av sig och han längre inte kunde styra hennes liv.

Klarar man av att avrätta sina barn kan man säkert manipulera en svagare människa att ta livet av sig
Citera
2019-01-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Detta är nästan ofattbart att ta in.
Om han valt att ta sitt eget liv kan man förklara det med depression men att han valde att först mörda sina egna två fina söner ser jag endast som hämnd mot modern. Vilket makt han måste känt då han visste hur detta skulle förstöra mammans liv för alltid. Det skrivs i tråden att han skulle sagt i videon (om det nu är sant) att han inte ville "sitta inne för det han gjort" och därför måste avsluta även sitt liv. Herregud!! Påminner om Dalarömördaren, fast han fegade ur när det kom till sitt eget liv - det ville han behålla.

Det finns en annan tänkbar förklaring av det vansinniga; att han förstorade upp tragedin av sitt eget planerade försvinnande från jordelivet till den grad att han "inte vill utsätta sina barn för det", att de inte skulle behöva genomleva tragedin att fortsätta livet utan honom med de plågor barnen skulle känna av detta. Av "narcissistisk barmhärtighet" skulle han då bespara barnen detta hemska och lidande genom att avliva dem så de inte skulle behöva vara med om eftermälet av historien. Alternativt om han har enormt kontrollbehov, att se det som uteslutet att överlåta åt andra att uppfostra barnen. Så skulle man kunna föreställa sig att tankarna kan gå hos en riktigt självcentrerad figur.
Citera
2019-01-25, 09:02
Medlem
Ursäktar mig för att jag inte läst igenom nattens inlägg men finns det uppgifter att det stämmer att han skickade en privat film till mamman och att det var hon som kom dit först?
Citera
2019-01-25, 09:03
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Att filma sig själv och lägga upp på Facebook där man pratar om sig själv vad man gjort och tänker göra..rödgråten...
Det låter som stark panikångest.
Att förstå att han inte ville leva är inte så
svårt
, att förstå att han inte ville lämna och svika sina söner han satt till världen är inte heller svårt att förstå..
Att han inte ville att sönerna skulle kalla en afghan för pappa är inte heller svårt att förstå...att han kände ansvar för pojkarnas framtid och inte kunde förlita sig på barnens mor är inte heller svårt att förstå...att Samuel inte såg en annan utväg är inte heller svårt att förstå...
Vad är det egentligen du har svårt att förstå?

Du borde ha slutat där. Det är nog svårt för många att förstå hur man kan välja att mörda sina två oskyldiga barn för att ens ex har gått vidare i livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ursäktar mig för att jag inte läst igenom nattens inlägg men finns det uppgifter att det stämmer att han skickade en privat film till mamman och att det var hon som kom dit först?

Det verkar så. Tyvärr. Helt sjukt!
Citera
Medlem
Jag har videon. Men jag är totalt inkompetent vad de gäller att använda fb, dela videor e tc. Och av ren respekt till anhöriga tänker jag inte lära mig heller men om ni är intresserade kan jag skriva vad han säger under den 4 minuter långa filmen.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Flashback nya familjeliv! Vad är detta för fiasko. Sandlådenivå råder.
Fram med info, bilder, video!

En gissning!

Mördaren postade sin video på facebook, bara de som känner mördaren såg videon och sparade ner den. De som sparade ner videon är vän med familjen och även så mamman som förlorade sina söner. Dom vill inte sprida filmen till kreti och pleti av respekt till den efterlevande mamman.

En annan anledning kan ju vara att de som har filmen nedladdad har kontaktat polisen angående videon och skulle i så fall doxa sig själva om dom postade videon på internet.
Citera
2019-01-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morranochtobbe
Jag har videon. Men jag är totalt inkompetent vad de gäller att använda fb, dela videor e tc. Och av ren respekt till anhöriga tänker jag inte lära mig heller men om ni är intresserade kan jag skriva vad han säger under den 4 minuter långa filmen.

Skriv ordagrant vad han säger. Du kan PMA om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in