2019-01-24, 19:32
Medlem
Hur kan anhöriga och vänner sörja en barnamördare? Det är för mig helt obegripligt. Om min vän hade gjort det här hade jag skämts över att ha varit hans vän. Det ligger en hund begraven.
Senast redigerad av korabilenrakt 2019-01-24 kl. 19:34.
Citera
2019-01-24, 19:33
Medlem
Larasofts avatar
Ganska säker på att mördaren var inspirerad av Bjärred.
Citera
2019-01-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escen
Släng upp den på minfil punkt com

Försökee len ddt går inte... måste hitta bättre nät så kan jag slänga upp den
Citera
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Att han inte ens kunde hitta en liten ljusglimt hos hästarna. Totalt mörker då. Att umgås med djur kan va stärkande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Han hade ju sökt hjälp flera gnger....
¨
Samtidigt är jag övertygad om att han hade spärrats in på momangen om han berättat att han tänkte döda kidsen. Söker man hjälp så måste man också öppna upp sig för att kunna få hjälp. Kanske hade han kommunikationsproblem om sina tabubelagda impulser.
Citera
2019-01-24, 19:35
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisk-o-Potatis
Det var två barn som togs ihjäl av en kvinnas ex innan han sköt sig själv. Jag har en vän som var ganska nära kvinnan. För att visa respekt så tänker jag inte gå in i historia just nu. Han (såväl som kvinnan) är uppenbarligen upprörd över vad som har hänt.

Låter underligt. Går helt emot alla uppgifter som finns. Känner du GM personligen?
Citera
2019-01-24, 19:36
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giddgidd
Från Aftonbladet nyss:
I livesändningen på Facebook efter dubbelmordet sa Salapappan att han ”ordnat med allt” – brev, räkningar och att förbereda bouppteckningen.

Samtidigt lade han så sent som i helgen upp en video på sönerna där han pratar om deras framtid

Jag kan ytterst lite om psykisk ohälsa, men men om nu det aftonbladet skriver, så ser jag det som en kall planering av ett dubbelmord och självmord.

Så en svår psykotisk depression .. fast fullt kapabel att "ordnat med allt" .. det är något som inte stämmer där gissar jag.

Precis, en planerande iskall mördare som vill hämnas på sitt ex för att hon lämnade honom.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag håller inte med dig. Men utredningen (om det blir någon) för väl utvisa om denna man led av någon dokumenterad psykisk ohälsa. Eller om det fanns några varningstecken som de som stod honom och/eller barnen nära borde ha uppmärksammat. Man kan mycket mörda sina barn av hämndmotiv utan att var psykiskt sjuk. Det gjorde Dalaröpappan. Men han klarade inte av - eller kanske inte ville - ta sitt eget liv. Den här mannen verkar också ha varit i sina sinnens fulla bruk när han gjorde sitt Facebookinlägg. För mig är det tydligt att han agerade utifrån åsikten att eftersom han inte längre vill leva på grund av olika problem som han hade inte minst på grund av separationen från barnens mor, så skulle hans "grabbar" inte heller få leva. Han brydde sig inte om att barnen hade en mor och ordnade förhållanden och att de dessutom hade rätt till att få leva även utan honom. Jag tycker att är bisarrt att försöka urskulda honom här.

Precis. Man kan ha hämndmotiv utan psykisk ohälsa. Tyvärr ska varenda känsla (svartsjuka, hämndbegär, girighet m.m.) som leder till brottslighet försöka kopplas till att det var psykisk ohälsa. Oftas av brottslingarna själva för att få lindrigare straff i domstol.

Men tyvärr kan alltså friska människor ha dåliga tankar samt känslor och agera ut dem med katastrofala följder.
I det här fallet tror jag dock på att det fanns psykisk ohälsa också med i bilden på grund av allt pappan genomlidit de senaste åren.
Citera
Medlem
Citat:
Från Aftonbladet nyss:
ISå en svår psykotisk depression .. fast fullt kapabel att "ordnat med allt" .. det är något som inte stämmer där gissar jag.

Inget konstigt med det. Min pappa ordnade också upp allt (han ordande upp uthugget och tillverkade all ved som behövdes för nästa vinter) innan han tog livet av sig
Citera
2019-01-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Knepig jävel. Dubbel. Visste aldrig var man hade honom riktigt som person. Ena stunden pålitlig för att nästa skita i det mesta. Lynning skulle jag vilja säga. Och den uppfattningen jag fick att han också var kontrollerande. Kontrollmänniska framförallt när det gällde sin familj. Att hans tjej fick nog till slut var inte så överraskande. Märkligt att det kan finnas såna individer som ska kontrollera allt vad partnern och barnen gör och inte låta de ha egna liv.
I mina öron lpter den beskrivningen av honom som någon som inte är helt stabil i psyket. Tragedier för honom kan gjort honom psykotisk.... absolut inget försvar av hans handlande. Men kanske en pusselbit till hans handlande. Vila i frid små pojkar
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Från Aftonbladet nyss:
I livesändningen på Facebook efter dubbelmordet sa Salapappan att han ”ordnat med allt” – brev, räkningar och att förbereda bouppteckningen.

Samtidigt lade han så sent som i helgen upp en video på sönerna där han pratar om deras framtid

Jag kan ytterst lite om psykisk ohälsa, men men om nu det aftonbladet skriver, så ser jag det som en kall planering av ett dubbelmord och självmord.

Så en svår psykotisk depression .. fast fullt kapabel att "ordnat med allt" .. det är något som inte stämmer där gissar jag.

Låter som ett rimligt alternativ. Antigen det, eller så yrade han bara i det tillstånd som han var i efter morden. Väldigt svårt att veta säkert..
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ganska säker på att mördaren var inspirerad av Bjärred.

Lägg av att försöka göra satans politik av detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in