2019-01-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Hade någon av mina vänner mördat sina barn, hade självklart barnamördandet varit i fokus. Inte att vi gått i samma grundskola eller att personen varit hyvens mot mig eller att vi varit kompisar i 100 år. Jag hade nog tänkt lite mer på de mördade barnen.

Jo alla borde känna mer för barnen och dess mor än för den mördande pappan.
Jag tror att sorgen som vännerna känner över pappan, beror mer på att dom inte såg varningssignalerna och kunde hindra honom från att begå detta så fruktansvärda brott.
Citera
2019-01-25, 16:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Hade någon av mina vänner mördat sina barn, hade självklart barnamördandet varit i fokus. Inte att vi gått i samma grundskola eller att personen varit hyvens mot mig eller att vi varit kompisar i 100 år. Jag hade nog tänkt lite mer på de mördade barnen.
Så här: de som bor i närheten och är nära anhöriga tänker på barnen, för de känner dem.

Jag har en del nära vänner, men jag känner inte deras barn alla gånger. När en av mina bästa vänner dog av en överdos tänkte vi så klart på barnen rent teoretiskt, men vi tänkte ju på honom som den vän vi känt i trettio år.
Citera
2019-01-25, 16:36
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nej, är svaret till det fetade. Att förstå är inte att ursäkta.
VAD är det du förstår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Skilj på sak och person. Han begick en ond handling. En kriminell vidrig handling. Det betyder inte att han ÄR ond eller kriminell. Hade han gjort liknande flera gånger under en tid i sitt liv, utan minsta ånger, DÅ är han ond, med tendenser som jag inte skulle våga uttala ens en gång.

Har svårt att förstå behovet att spotta, stampa, förtala, kräkas över en person på det här viset. De som känner honom gör det inte. Det kanske finns skäl till det? Skäl ni inte känner till.

Med det inte sagt att det är ok att döda barn. DET ÄR VIDRIGT OCH DET ÄR INTE OKEY.
Jag kan inte nog så mycket deklarera hur mycket jag avskyr och föraktar när man försvarar ondskefulla handlingar med påståenden om att det är skillnad på person och sak (eller som vissa säger, handling). Dina handlingar skiljer sig inte ifrån vem du är som person utan är en direkt följd och när de är ondskefulla (och någon är tillräknelig) är personen ond, åtminstone vid brottet (om det är enskild händelse). Om handlingar inte röker ondska, finns det ingenting att kalla för just sådant. Det finns inte människor med horn och svans och onda människor kommer ofta med goda sidor också. Eller åtminstone kan de vara uppskattade bortom illgärningarna.

Klart att man inte skiljer på person och sak när folk mördar sina närmaste i berått mod. Det är knappast politiskt engagemang eller politiska åsikter som upprör människor gällande mannen ifråga. Det handlar inte om att han uttryckt åsikter som kan väcka upprörda känslor trots att han annars är en trevlig och sympatisk människa. Därför går det inte att skilja på person och sak.
Citera
Medlem
swe.ctrls avatar
Någon som har videon där han sitter och snackar efter han begått morden?
Citera
2019-01-25, 16:38
Medlem
Ni skulle inte kunna brevväxla med varandra om vad ni tycker är rätt och fel ist för att sitta och förstöra tråden helt?
Citera
2019-01-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Jag lägger upp igen, lite ändrat:
Snurrigare tråd finns inte.
Antalet inlägg ökar fortare än man hinner läsa.
Mest för att många inte håller sig till ämnet.

Hoppas detta stämmer:

197209 S*MUEL R*HN har separerat från
198201 K*R*N A**ER**ON Dom hade 2 barn
M*lk*r 5-6 år, W*lt*r 7-8 år
S*MUEL sköt barnen och la upp en video på FB och sköt sen sig själv
K*R*N har nyligen bytt adress enligt Ratsit.

S*MUEL hade en kvinnlig kompis:
195306 M*RIA**E W*GN*R. Dog 20190114 efter en allvarlig sjukdom

S*MUEL hade tidigare en sambo:
197012 A*NA B*RNDT**ON (f.d. sångerska i Junix) som begick självmord 20070407

S*MUEL´s mamma (193411 KR*ST*NA "ST*NA") dog 20161114.
S*MUEL´s pappa (193202 ER*K) dog 20160215.

S*MUEL har tre systrar som tack o lov lever än.

Jag tror ovanstående stämmer.

195306 M*RIA**E W*GN*R. Dog 20190114, gick hastigt bort.
Citera
2019-01-25, 16:41
Medlem
Breifists avatar
Den som har klippet men påstår sig ha "för låg hastighet" för att ladda upp det. Spela in ljudet/eller filma det med låg upplösning via mobil och lägg upp. Ett par 100 kbit går ganska snabbt skall du se.

Eller så snackar du bara skit.
Citera
2019-01-25, 16:44
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
195306 M*RIA**E W*GN*R. Dog 20190114, gick hastigt bort.

OK, har ändrat i inlägget!
Citera
2019-01-25, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breifist
Den som har klippet men påstår sig ha "för låg hastighet" för att ladda upp det. Spela in ljudet/eller filma det med låg upplösning via mobil och lägg upp. Ett par 100 kbit går ganska snabbt skall du se.

Eller så snackar du bara skit.

Hej hej det är jag som har klippet. Kunde inte ladda upp det igår men har skickat det imorse till en användare här inne på PM som skulle ladda upp materialet, har det inte länkats i tråden redan??
Citera
2019-01-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Ni skulle inte kunna brevväxla med varandra om vad ni tycker är rätt och fel ist för att sitta och förstöra tråden helt?
Ditt inlägg bidrar till något av substans här?

Jag föreslår att du tar en stund och funderar över vad syftet med forum egentligen är om det inte handlar om att diskutera och återkomma när du har något mer än lust att göra dig viktig över andra, att bidra med i diskussioner. Facebook är ett utmärkt medium att ventilera den här känslan du försöker uttrycka här och nu
Citera
2019-01-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
varför ska folk trolla och ljuga hela tiden här i tråden

Ni som undrar varför mamman "lät" barnen vara hos pappan så var det inte som ni tror.
Pojkarna gillade inte att vara med mamman och det finns orsaker till det jag inte går in på.

Håller inte med det Samuel gjorde men har en annan syn på det. Han berövade inte mamman barnen, han ansåg att han sparade barnen från att leva med en mamma de inte gillade att vara med efter att Samuel tagit sitt eget liv.
Hur vet du att barnen inte ville vara med sin mamma? De flesta barn älskar sina mammor, men kanske pappan har påverkat dem så att det blev jobbigt för barnen att vara med mamma på grund av pappans inställning.
Föräldrar kan lätt påverka barn i olika riktningar, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in