2019-01-26, 15:40
Medlem
KIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han hade alltså planerat det här under några veckors tid. Han firade Julafton med sina barn och vet då, att 3 veckor senare ska han skjuta pojkarna till döds i sina sängar för att han blivit lämnad av deras mamma.

När han tittar på sina två små barn när dom öppnar sina julklappar, vet han också att han kommer att skicka ett MMS på en av dom på mammans födelsedag.

Finns inte ord att beskriva denna onda människa.

Ändå ska de som skriver på hans Facebook minnas honom ”som den fina människa han var”.. folk är sjuka!
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
läs om mitt inlägg

Jo jag såg det nu:
Ta detta med en nypa salt då det är något jag har fått förklarat av mig av närstående till familjen, det är väldigt känsligt just nu!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han hade alltså planerat det här under några veckors tid. Han firade Julafton med sina barn och vet då, att 3 veckor senare ska han skjuta pojkarna till döds i sina sängar för att han blivit lämnad av deras mamma.

När han tittar på sina två små barn när dom öppnar sina julklappar, vet han också att han kommer att skicka ett MMS på en av dom på mammans födelsedag.

Finns inte ord att beskriva denna onda människa.
Tydligen hade han pratat tidigare att han gärna ville träffa sina föräldrar igen. Som jag skrivit tidigare så verkar han rent psykiskt varit på väg ut i tassemarkerna under en längre period före morden.
Citera
2019-01-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Han sa ju att hans barn avskydde att vara med mamman eller något sånt. I det mentala skick han var i så tänkte han väl att barnen skulle ha det skit med en död farsa, samt en mamma de hatar, så han tog med sig dem i döden istället..

"Han sa" ja. Tänk dig själv att vara i en liten pojkes sits när din pappa plötsligt blivit gråtmild, konstig och lynnigare än vanligt och kommer och frågar ut dig och lillebror om "trivs ni hos mamma? Trivs ni inte bättre hos pappa? Saknar ni pappa när ni är hos mamma? Visst är mamma dum som flyttade?" Osv. Även små barn känner på sig vilket svar föräldern förväntar sig. Om killarna svarade "vi trivs hos mamma" och responsen blivit att pappa börjat gråta eller blivit arg så är de klart de svarar annorlunda nästa och nästnästa gång pappa frågar samma fråga.
Tänk lite själv innan du skriver nästa gång. Inte jättekomplicerad psykologi...
Citera
2019-01-26, 15:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Ändå ska de som skriver på hans Facebook minnas honom ”som den fina människa han var”.. folk är sjuka!
Hört att flera som haft att göra med honom proffesionellt har gott att säga om honom. Verkar ha varit uppfattad som en trevlig kille i grannskapet där han bodde med.
Hade han varit psykopat så borde det uppstått betydligt fler konflikter ikring och med honom kan jag tycka. De psykopater jag stött på i livet har alla ställt till med trassel och konflikter.
Citera
2019-01-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har kollat runt lite.

Angående poolen där GM eventuellt sköt sig.
Kan det vara så?
Att barnen/barnet kom till där?

Observera att detta är enbart en tanke och Min lilla teori.
Jag vet själv var jag blev gjord när min mamma var 19 år.
Hon har berättat detta för mig.
Hon visste exakt platsen när det skedde, jag har varit där och fotograferat det för att kunna förstå var mina rötter kom ifrån.

Kanske, eventuellt kan det var så att han sköt sig själv för att kunna skada KA ännu mer.
Om så - då är det nästintill djävulskt uttänkt.
Hoppas inte. O.B.S det är ren spekulation från min sida. Inga FAKTA inga BEVIS.

Lite intressanta länkar kommer här:

https://blogg.loppi.se/pasmallen/sa-...befruktningen/

https://www.libero.se/foraldrasnack/...befruktningen/

https://www.familjeliv.se/forum/thre...uktningen-sker

https://familjen.trygghansa.se/gravi...ravid-vecka-3/

Låter långsökt men inte omöjligt.

Min teori är att poolen var en central punkt för barnen- eller där SR och KA träffades 1:a gng och nu avslutas det där.
Citera
2019-01-26, 15:46
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"Han sa" ja. Tänk dig själv att vara i en liten pojkes sits när din pappa plötsligt blivit gråtmild, konstig och lynnigare än vanligt och kommer och frågar ut dig och lillebror om "trivs ni hos mamma? Trivs ni inte bättre hos pappa? Saknar ni pappa när ni är hos mamma? Visst är mamma dum som flyttade?" Osv. Även små barn känner på sig vilket svar föräldern förväntar sig. Om killarna svarade "vi trivs hos mamma" och responsen blivit att pappa börjat gråta eller blivit arg så är de klart de svarar annorlunda nästa och nästnästa gång pappa frågar samma fråga.
Tänk lite själv innan du skriver nästa gång. Inte jättekomplicerad psykologi...

Du har ingen aning om hur det hände. De kan ha sagt själva till pappan att de inte ville vara där.

Det är väl inte så konstigt att de inte trivs när föräldrarna skiljts och mamman träffat en 26-årig anabola-afghan som är med henne istället.

Oavsett, så rättfärdigar detta ingenting. Men jag försöker sätta mig in i en jävligt psykiskt sjuk mans skalle. På något sätt så tyckte han att han gjorde det bästa för barnen..
Citera
2019-01-26, 15:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Lite underligt att "faran" peakade på moderns födelsedag. Jag hatar karin var ett citat av honom från filmen. Köper inte din förklaring för fem öre.

Ja, faran var uppenbarligen som störst hemma hos honom.
Citera
2019-01-26, 15:47
Medlem
Får psykopatvibbar av filmen.

Hela hans uppträdande känns fejkat och det skulle inte förvåna mig om han gjorde detta enbart för att förstöra mammans liv.
Citera
2019-01-26, 15:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen

Hela hans uppträdande känns fejkat och det skulle inte förvåna mig om han gjorde detta enbart för att förstöra mammans liv.
Hade det inte varit rationellare att skjuta afghanen och/eller exet i sådana fall?
Citera
2019-01-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Du har ingen aning om hur det hände. De kan ha sagt själva till pappan att de inte ville vara där.

Det är väl inte så konstigt att de inte trivs när föräldrarna skiljts och mamman träffat en 26-årig anabola-afghan som är med henne istället.

Oavsett, så rättfärdigar detta ingenting. Men jag försöker sätta mig in i en jävligt psykiskt sjuk mans skalle.
Om mamman hade en ny kärlek är det inte ens säkert att barnen ens fattat detta eftersom många som har varannan vecka skiljer på vecka med barnen och vecka med sitt eget liv och inte introducerar ny partner förrän man tror att det är en relation som kommer att vara
Citera
2019-01-26, 15:51
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen

Vad skulle han få ut av att verka ledsen, om hans enda mål var att förstöra hennes liv? Isåfall hade han kunnat skratta henne rakt i ansiktet i filmen. Ser inte varför det skulle vara fejkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in