Citat:
Ursprungligen postat av
Del_Sand_Hackar
Jag argumenterar inte mot att han hade någon psykisk grundstörning i botten, det måste han uppenbarligen haft. Men man måste, även fast det är jobbigt, försöka sätta sig in i skeendet från hans perspektiv. Allt detta tedde sig som en logisk slutsats för honom(Om man inte vill argumentera för att han var psykotisk). Och även om du är psykopat så krävs det en del lidande för att komma till den punkten. Sedan skiter jag egentligen om det var vrede, ensamhet, hämndlystnad eller något annan känsla som drev honom. I grund och botten så måste han ha lidit för att nå denna slutsats.
Ja, det finns väl ingen mördare som själv inte måste ha lidit först, för att sedan kunna mörda en annan människa. Men att mörda sina egna barn? Visst mördade makarna Goebbels alla sina sex vackra och ariska barn i Hitlers bunker då de tänkte besvara dem livet i det nya Tyskland efter att Hitlers regim hade förfallit. Och föräldrarna i Bjärred dödade sina barn pga någon inbillad sjukdom som barnen skulle ha lidit av. Men den här mannen dödade sina barn ensam för att han tyckte att han, och bara han, ägde dem. De var hans "grabbar" och han sket totalt i att den enda anledningen till att han överhuvudtaget hade fått bli pappa till dem var att en kvinna hade velat bära dem i sin livmoder, föda fram dem, älska dem och ta hand om dem. När han dödade sina barn så tog han inte alls hänsyn till att barnen också hade en mor. Dessa barn var inte hans "grabbar", utan de hade också en mor som naturligtvis inte hade låtit barnen vara hos sin far om han hade visat tecken på psykisk sjukdom. Så jag skiter i hans lidande och tänker på barnen och deras mors lidande. Jag tycker inte att han ska få någon postum uppmärksamhet alls (vilket han ville genom sitt Facebookinlägg och även fick i media pga det). Han ska hamna historiens höga sophög av fega män som mördat sina barn och/ eller sina kvinnor för att de känt sig besvikna och ledsna. Buhuu.