2019-01-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Var båda barnen K*rins? Förstod det som den äldste pojken var son till kvinnan som hängde sig.

Nej, verkar inte stämma kronologiskt.
Citera
2019-01-25, 16:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag förstår vad du säger. Jag säger också att jag inte kan förstå BEHOVET att kräka ur er så otäcka grejer som ni faktiskt gör. Absolut har alla rätt att tycka och tänka som dom vill, men vi som kanske är lite mer nyanserade skall lika lite behöva få utstå spott och spe, som ni. Det är ju bra att det finns balans i det hela. Eller hur?

Okej jag förstår, men det här forumet är ju för ändamålet att vi ska ge uttryck åt våra tankar och känslor. Det är därför anhöriga och vänner avråds från att följa trådar. Det är för smärtsamt för dem.
Citera
2019-01-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Allmänheten har all rätt att fördöma barnamördare, oavsett hur himla god han varit tidigare.

Vidrigt av er att försöka hindra detta och försvara honom, istället för att fokusera på att sörja och skriva om hans oskyldiga små offer.

Berätta om dem och hedra deras liv istället för mördarens! Skäms på er.

Det ena behöver inte utesluta det andra.
Folk som kände GM kan mycket väl sörja över sin väns nedåtgående spiral i mående och hans idiotiska beslut att mörda sina egna barn.
Dessa vänner sörjer naturligtvis både sin kamrat och hans barn.

Tyvärr så lär det här och nu finnas en säkerligen lika populär person som i framtiden kommer att mörda någon anhörig. Pga svartsjuka,psykiskt mående eller av rent hat.

Jag för min del kan inte och kommer förhoppningsvis aldrig att förstå hur någon kan mörda någon annan överhuvudtaget, allra minst barn.

Mina tankar går här och nu till hon som ammat och i sin mage burit på dessa två små barn.
Att mista sina barn är nog så svårt. Att få dom mördade av sitt eget kött och blod måste kännas ännu värre.
Senast redigerad av zebop 2019-01-25 kl. 16:30.
Citera
2019-01-25, 16:27
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Så det var mamman som lämnade honom i höstas? Det var inte nån sambo som han hade efter mamman till barnen då?

Ja.
Nej. Men han hade en äldre vännina som hette, Ma*ri*anne W*agner bara, som var nära till honom och som han nämnde i livestreamen i samband med frugan och "anabola-afghanen". Han kallade henne godismarianne och hon avled ca någon vecka sedan. Känner ej till dödsorsaken.
Citera
2019-01-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Balans? När en pappa valt att mörda sina två fina små pojkar? Vad är det för en balans du vill ha?

att enbart spekulera i och komma på än den ena än den andra psykiska sakerna om Sr som många aldrig änns träffat här tillför inget till diskutionen och jag kan faktist tycka att man inte behöver skriva alls då.
det blir bara 100tals inlägg med skräp då.
Citera
2019-01-25, 16:28
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Balans? När en pappa valt att mörda sina två fina små pojkar? Vad är det för en balans du vill ha?
En balans i tråden. Att alla får plats och respekteras, utan att behöva få halsen avskuren (bildligt talat). Det är ju inte så att EN åsikt är rätt. Alla har rätt till åsikter. Sen att vissa åsikter sticker dig i ögonen, innebär inte att de är fel och dina åsikter är rätt. VI har alla rätt till åsikter. Eller hur? Du ifrågasätter varför man kan tycka si eller så i ett mordfall som detta istället för att spotta och psykopatdiagostisera förövaren S*amuel R'hn. Bara för att du gör det innebär det inte att nån annan gör det. Och det behöver inte vara fel. Det är bara fel i dina subjektiva ögon. Jag läser dina åsikter, jag håller inte med dom - men jag skulle kunna döda för att du skall ha rätten att uttrycka dom.
Citera
2019-01-25, 16:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Ja.
Nej. Men han hade en äldre vännina som hette, Ma*ri*anne W*agner bara, som var nära till honom och som han nämnde i livestreamen i samband med frugan och "anabola-afghanen". Han kallade henne godismarianne och hon avled ca någon vecka sedan. Känner ej till dödsorsaken.

Efter en plötslig sjukdom, skrev Mar*annes barn på hennes FB.
Citera
2019-01-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Folk som kände GM kan mycket väl sörja över sin väns nedåtgående spiral i mående och hans idiotiska beslut att mörda sina egna barn.
Dessa vänner sörjer naturligtvis både sin kamrat och hans barn.

Tyvärr så lär det här och nu finnas en säkerligen lika populär person som i framtiden kommer att mörda någon anhörig. Pga svartsjuka,psykiskt mående eller av rent hat.

Jag för min del kan inte och kommer förhoppningsvis aldrig att förstå hur någon kan mörda någon annan överhuvudtaget, allra minst barn

Hade någon av mina vänner mördat sina barn, hade självklart barnamördandet varit i fokus. Inte att vi gått i samma grundskola eller att personen varit hyvens mot mig eller att vi varit kompisar i 100 år. Jag hade nog tänkt lite mer på de mördade barnen.
Citera
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Jag förstår vad du säger. Jag säger också att jag inte kan förstå BEHOVET att kräka ur er så otäcka grejer som ni faktiskt gör. Absolut har alla rätt att tycka och tänka som dom vill, men vi som kanske är lite mer nyanserade skall lika lite behöva få utstå spott och spe, som ni. Det är ju bra att det finns balans i det hela. Eller hur?

Menar du att hans skilsmässa etc (omständigheter som inte är särskilt unika) mildrar domen över honom, förklarar mordet på pojkarna? Vad är det för förmildrande omständigheter du kan tänka dig gälla?
Han dödade sin små killar. Överlät detta blodiga värv till människor att ta hand om. Förstörde moderns liv å det grövsta.
Deprimerade människor brukar inte döda friska barn. De kanske dödar sig själva men inte sina barn och livestreamar inte heller.
Jag ser ondska där du hittar ursäkter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Var båda barnen K*rins? Förstod det som den äldste pojken var son till kvinnan som hängde sig.

KA är mamma till bägge barnen.
Citera
2019-01-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han sa att han hade två bössor men inget om att han skulle avlossat dessa samtidigt, det var min reflektion bara. Men jag tror nog som du, att det skulle var svårt att genomföra utan att riskera att missa. Barnen låg nog bredvid varandra så det torde gått fort nog utan att den andra hann vakna!

Har garanterat använt bara en bössa och förmodligen hagelbössa, låg barnen bredvid varandra så tog det bara nån tiondels sekund att skjuta ett skott i vardera sedan ladda 2 skott till om han inte hade ett ombyggt pumphagel med 5 skott och sätta ytterligare ett skott i vardera för att vara 100%säker.

En händelse för snart 20 år sedan då en pappa sköt hela familjen så sköts mamman i hallen då hon kom upp från källaren sedan rusade han upp på övervåningen och sköt flickan och sonen, laddade om då han sprang uppför trappen till övervåningen med 2 nya skott ämnade för barnen och sedan skött han ytterligare 2 skott per person innan han själv rusade ut och sköt sej på gräsmattan. Polisen trodde det tagit ca 1 minut att utföra detta.
Citera
2019-01-25, 16:34
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Menar du att hans skilsmässa etc (omständigheter som inte är särskilt unika) mildrar domen över honom, förklarar mordet på pojkarna? Vad är det för förmildrande omständigheter du kan tänka dig gälla?
Han dödade sin små killar. Överlät detta blodiga värv till människor att ta hand om. Förstörde moderns liv å det grövsta.
Deprimerade människor brukar inte döda friska barn. De kanske dödar sig själva men inte sina barn och livestreamar inte heller.
Jag ser ondska där du hittar ursäkter.
Nej, är svaret till det fetade. Att förstå är inte att ursäkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in