2019-01-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Hon blandar ihop det. Hans förra fru tog självmord 2009 medan Samuel var och red. Hon var också med i ett dansband. Mamman till barnen är hans senaste ex, och hon ska vara vid liv.

Hittade Samuel henne?
Citera
2019-01-25, 16:52
Medlem
[quote=beachbully|66537020]
Citat:
Ursprungligen postat av Archimedesx
I tidningarna står det att mannen fått medicinering mot depression.

BS. SSRI är ett av de vanligaste förskrivna läkemedeln och också ett av de mest undersökta beträffande bieffekter. Det är i de allra flesta fall mycket säkert att använda dem.

Falskt. Det finns inga som helst bevis på att så skulle vara fallet och av egen erfarenhet vet jag också att det inte stämmer. Det positiva effekterna kommer omgående, oftast utan någon märkbar "försämring" i början.

Källa på det?Detta har inte fastslagits med någon säkerhet värd namnet. Många kan efter en lång tids användande gradvis trappa ned SSRI utan problem.

Extremt generellt uttalande utan belägg. Det finns inget som säger att personen inte hade utfört dåden ännu tidigare om han/hon inte fått SSRI. Det är just denna typ av foliehattspropaganda utan verklighetsuppfattning som får folk att inte söka hjälp i vården vid psykisk ohälsa.

Delar helt din åsikt. Jag har egen erfarenhet. Något "lyckopiller" är det dock inte det är en medicin som verkar långsamt och som sätts in under ca 1 månad med tät kontakt med läkare för utvärdering löpande. På sikt höjs serotininnivån från brist till normal i kroppen. Tog väl ett halvår för mig. Det är definitivt ingen quick-fix som ger en "kick" eller är snabbt verkande.

I detta fall tror jag han sökte läkarhjälp för sent och att medicinen därför inte blev helt adekvat för honom. Samma gällde kanske de psykologiska insatserna som även de har effekt på lång sikt. Kan ta åratal.

Men jag vet naturligtvis inte vilken vård/medicin som insattes och när i tiden den påbörjades. Enbart egen spekulation.

Som Fredrik Sjöhult säger i detta inslag i dagens Expressen. Vad kan samhället/vården lära sig av/om dessa barnamord som tragiskt nog ökat i Sverige de senaste året? Hur skall de förhindras? Hur arbetar vi bäst med prevention? Det är inte enbart en individs eget problem.

Läs/Lyssna
https://www.expressen.se/kronikorer/...-i-tio-timmar/
Citera
2019-01-25, 16:54
Medlem
Breifists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hej hej det är jag som har klippet. Kunde inte ladda upp det igår men har skickat det imorse till en användare här inne på PM som skulle ladda upp materialet, har det inte länkats i tråden redan??

Nix det har inte poppat upp ännu,
Citera
2019-01-25, 16:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Hittade Samuel henne?

Ja, enligt uppgifter i tråden.
Citera
2019-01-25, 17:00
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hej hej det är jag som har klippet. Kunde inte ladda upp det igår men har skickat det imorse till en användare här inne på PM som skulle ladda upp materialet, har det inte länkats i tråden redan??

Jag ser inte vad du skulle få ut av att ljuga, så om du verkligen har det, släng upp det.
Citera
2019-01-25, 17:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Delar helt din åsikt. Jag har egen erfarenhet. Något "lyckopiller" är det dock inte det är en medicin som verkar långsamt och som sätts in under ca 1 månad med tät kontakt med läkare för utvärdering löpande. På sikt höjs serotininnivån från brist till normal i kroppen. Tog väl ett halvår för mig. Det är definitivt ingen quick-fix som ger en "kick" eller är snabbt verkande.

I detta fall tror jag han sökte läkarhjälp för sent och att medicinen därför inte blev helt adekvat för honom. Samma gällde kanske de psykologiska insatserna som även de har effekt på lång sikt. Kan ta åratal.

Men jag vet naturligtvis inte vilken vård/medicin som insattes och när i tiden den påbörjades. Enbart egen spekulation.

Som Fredrik Sjöhult säger i detta inslag i dagens Expressen. Vad kan samhället/vården lära sig av/om dessa barnamord som tragiskt nog ökat i Sverige de senaste året? Hur skall de förhindras? Hur arbetar vi bäst med prevention? Det är inte enbart en individs eget problem.

Läs/Lyssna
https://www.expressen.se/kronikorer/...-i-tio-timmar/

Ang. SSRI kan man tvärtom bli sämre de första veckorna eller månad och suicidrisken öka. Det är verkligen inget lyckopiller. Inte undra på att folk blir besvikna på psykvården om de förväntar sig sådana underverk direkt när medicinering sätts in.

Jag är också nyfiken på när Samuel påbörjade medicineringen och med vilken typ, samt vilken eventuell diagnos han fick.
Citera
2019-01-25, 17:08
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countdown
Har laddat upp en screenshot. Posten finns kvar men tror hennes konto är låst.

https://minfil.com/Z6v6C5r8bb/Scrm_jpg
Tack för det! Vad betyder gaslightar, tro?
Citera
2019-01-25, 17:08
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Du är rätt patetisk som anser män starka och logiska och kvinnor är då svaga och förvirrade?

Kvinnor står för det emotionella och vi för det logiska. Är det ens en fråga? Du resonerar precis som en kvinna och som om sanningen om hur vi fungerar på något sätt skulle förändras för att du tycker det känns dåligt eller bra.
Citera
2019-01-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Jag lägger upp igen, lite ändrat:
Snurrigare tråd finns inte.
Antalet inlägg ökar fortare än man hinner läsa.
Mest för att många inte håller sig till ämnet.

Hoppas detta stämmer:

197209 S*MUEL R*HN har separerat från
198201 K*R*N A**ER**ON Dom hade 2 barn
M*lk*r 5-6 år, W*lt*r 7-8 år
S*MUEL sköt barnen och la upp en video på FB och sköt sen sig själv
K*R*N har nyligen bytt adress enligt Ratsit.

S*MUEL hade en kvinnlig kompis:
195306 M*RIA**E W*GN*R. Dog 20190114 gick hastigt bort.
S*MUEL hade tidigare en sambo:
197012 A*NA B*RNDT**ON (f.d. sångerska i Junix) som begick självmord 20070407

S*MUEL´s mamma (193411 KR*ST*NA "ST*NA") dog 20161114.
S*MUEL´s pappa (193202 ER*K) dog 20160215.

S*MUEL har tre systrar som tack o lov lever än.

Jag tror ovanstående stämmer.

Någon som vet om det varit vårdnadstvist mellan föräldrarna? Om det finns en dom om vårdnad, umgänge, boende?
Citera
2019-01-25, 17:11
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Exakt. Det är de små pojkarna som är offren. Inte SR och hans jävla mående. Han sköt sina barn. Han mördade dem. Han mördade sina barn. Troligtvis främst för att han ville hämnas på pojkarnas mamma. Och det har han ju verkligen lyckats med. Han har nog dödat henne också. Indirekt.

Ja precis. Och sen sköt han sig själv för att han inte ville sitta inne, inte för att han inte kunde leva med sorgen läste jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Skilj på sak och person. Han begick en ond handling. En kriminell vidrig handling. Det betyder inte att han ÄR ond eller kriminell. Hade han gjort liknande flera gånger under en tid i sitt liv, utan minsta ånger, DÅ är han ond, med tendenser som jag inte skulle våga uttala ens en gång.

Har svårt att förstå behovet att spotta, stampa, förtala, kräkas över en person på det här viset. De som känner honom gör det inte. Det kanske finns skäl till det? Skäl ni inte känner till.

Med det inte sagt att det är ok att döda barn. DET ÄR VIDRIGT OCH DET ÄR INTE OKEY.

Du kan vurma för honom så mycket du bara orkar. Vi andra ser honom som den största, illvilligaste, usla person man näppeligen kan tänka sig. Dessutom utstuderat diabolisk i sitt handlande.

Behovet av att spotta, trampa, förtala, kräkas över honom är befogat! Usla kräk ska bespottas.

Sov nu sött i natt med din vurm för en förhatlig djävul!
Citera
Medlem
Enligt en kvinna som skriver under en av hans bilder på Instagram så var ju KA bara mamma till yngsta barnet,? Den här kvinnan skriver som om hon känner honom väldigt väl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in