2019-01-25, 23:52
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det handlar inte om att ursäkta utan att förstå hur det kunde spåra som det gjorde.
Rimligen borde han plockat Afghanen och exet.

Vad?

Han borde ha tagit sitt egna liv och låtit alla andra leva. Se att han inte är solen som allt kretsar runt. Tänk om din far skjutit dig när du var 7. Då hade du inte skrivit i forumet på flashback inte.

Att mörda är fel oavsett.
Citera
2019-01-25, 23:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det handlar inte om att ursäkta utan att förstå hur det kunde spåra som det gjorde.
Han var väl rädd för afghanhannen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Dog hästen efter att han skrivit över den till henne? Mycket drama kring denne mannen. Omöjligt att veta om det hela var en konsekvens av honom eller enbart ännu en orsak till hans självmord.

Ja, samma sommar kommer jag ihåg. Juni-augusti. Visst det är business och hästar går bort. Men ägarlåtandet reagerar man på. Kan vara försäkringspengar m.m. som kan påverka. Vet inte. Men ekonomin har varit dålig tror jag en längre tid.

Sälja skogsmark gör man inte heller utanvidare. I regel har man sitt pensionsparande där eller till barnen i framtiden. Man avverkar, men sälja? Oftast är det skog som gått i flera generationer i dom trakterna.
Citera
Medlem
https://minfil.com/8fk4Fer4b6/0ADF36...324B282898_png

Vad är det här för nöt då? Vet han inte vad krokodiltårar betyder eller är det det han menar?
Citera
Medlem
Citat:
Dog hästen efter att han skrivit över den till henne? Mycket drama kring denne mannen. Omöjligt att veta om det hela var en konsekvens av honom eller enbart ännu en orsak till hans självmord.
Så mamman sysslade också med hästar?
Citera
2019-01-25, 23:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Eller så tog hon inte hand om den. Eller så var det bara slumpen. Omöjligt att veta

Jo men det är mycket slump och konstigheter kring denna man må jag säga.

Någon som dödar sina barn kan göra vad som helst.
Citera
2019-01-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Varför verkar det BARA vara kvinnor som försvarar detta svin? Trodde kvinnorna skulle känna empati för modern och särskilt de unga barnen. Psykologisk mekanism?
Det är många män som försvarar honom och många av oss kvinnor som absolut inte gör det. Ser du kanske kön på användare?
Citera
2019-01-25, 23:55
Medlem
Måste säga att jag var fullt beredd på att stänga av videon i all hast, men istället blev jag sittande och tänkte enbart: vilket egoistiskt stort barn.
Var förberedd på något hemskare men istället så känns det som ett fullvuxet barn som inte fått som han velat i livet (vem fan får det, och vem fan livskrisar inte deluxe under ett liv).

Ryser däremot av tanken att någon av pojkarna iallafall i en millisekund vaknat mitt i natten av den ofattbara smällen för att sen mista sitt liv.

Hela dådet gör att man ifrågasätter mänskligheten. Är detta vad vi kommit till nu? Vi dödar våra egna barn och lägger upp det på sociala medier?

Nyheten finns inte kvar på SVT nyheters förstasida längre, ej heller Aftonbladet (?). Undrar om de behövt omvärdera hur de ska rapportera liknande händelser nu. Bjärred var ju länge en toppnyhet, men nyheter om självmord föder som bekant nya självmord och jag undrar om inte sådana här händelser kommer behandlas lika i fortsättningen, även fast det rör sig mer om ett bestialiskt mord.
Citera
2019-01-25, 23:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Varför verkar det BARA vara kvinnor som försvarar detta svin? Trodde kvinnorna skulle känna empati för modern och särskilt de unga barnen. Psykologisk mekanism?
Nja.. är det verkligen så? Jag är kvinna och såg mest män som skrev hyllningsord till stackaren på Facebook.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Svenska barn sover typ kl 19 på en vardag, tro mig jag bor i ett svenskt radhusområde

Småbarn då möjligtvis...inte barn i hans ålder...dom är nog uppe bra mycket längre..känns märkligt och tror inte barnen sov tyvärr när han mördade dom...hur som helst..hemskt i vilket fall
Citera
Medlem
Toolmans avatar
Citat:

Det är det normala förfarandet i svartsjukedraman som involverar mord. Barnamördaren saknar antagligen mod, videon visar en vuxen mans kropp med ett barns intellekt och mentalitet.
Citera
2019-01-25, 23:57
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo men det är mycket slump och konstigheter kring denna man må jag säga.

Någon som dödar sina barn kan göra vad som helst.

Jo precis. Men det finns två överhängande alternativa scenarion. Antigen var han en person som folk dog runt, av en konstig anledning. Eller så var han en person som haft enorm otur och dödsfallen påverkade honom oerhört. Hönan eller ägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in