2011-08-06, 18:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av compcam
de hände ju inte i norrland
Och?
Citera
2011-08-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och?
hur svårt kan det va o få tag i polisen i göteborg
även utan mobil
Citera
2011-08-06, 18:43
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint
Det sista stället som Malins saker hittades verkade ju vara vid en annan kyrkogård, i så fall är det kanske någon som dras till kyrkogårdar man skall leta efter. Det verkar också konstigt att mördaren gick och strödde ut hennes saker lite här och där.

Malin skulle ju tillbaka till Häryda, hon frågade folk efter vägen. Hur långt var det från mordplatsen till stationen där bussen gick?
Leif GW pratade om att hon skulle ta en spårvagn - men det går inga sådana till Härryda. De har byggt om Korsvägen sen 1994, men jag är nästan säker på att BO skulle få tagit bussen därifrån eller från Centralen (jag minns inte hur det var innan Nils Eriksson-terminalen byggdes, men där i närheten borde det varit). Hur som helst så är det ca. 2 km från Östra Kyrkogården till Korsvägen söderut (el. sydväst), och ungefär lika långt till Centralen västerut. Hon har med andra ord gått åt helt fel håll, BORT från city s.a.s.. Visserligen ligger Härryda i den riktning hon gått, men det är två mil dit...
Citera
2011-08-06, 18:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
hur svårt kan det va o få tag i polisen i göteborg
även utan mobil
"Polisen finns bara när man inte behöver den" är inte bara ett talesätt.
Citera
2011-08-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Polisen finns bara när man inte behöver den" är inte bara ett talesätt.
dom va lite hetare på den tiden kan jag lova
Citera
2011-08-06, 20:00
Medlem
Har precis läst igenom tråden. Finns en anledning till det.. Är det någon här i tråden som varit på mordplatsen och lekt låtsasdetektiv de senaste dagarna? Skicka i så fall ett PM och nämn på vilken gata du bor på så slipper du eventuella tråkigheter.
Citera
2011-08-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Har precis läst igenom tråden. Finns en anledning till det.. Är det någon här i tråden som varit på mordplatsen och lekt låtsasdetektiv de senaste dagarna? Skicka i så fall ett PM och nämn på vilken gata du bor på så slipper du eventuella tråkigheter.
edet någon som ränner där??
Citera
2011-08-06, 20:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Varför skulle "någon" råka ut för tråkigheter? Vad har du för connection till fallet? Vad har gatuadressen med saken att göra?
Citera
2011-08-06, 20:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
håller med tror att det är en tjej som har spridit dom
knappast en rå buse

Eller en pundare, som är pundig helt enkelt..
Citera
2011-08-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Eller en pundare, som är pundig helt enkelt..
jo det verkar ju pundigt
Senast redigerad av compcam 2011-08-06 kl. 20:56.
Citera
2011-08-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Varför skulle "någon" råka ut för tråkigheter? Vad har du för connection till fallet? Vad har gatuadressen med saken att göra?

Har gjort en observation vid mordplatsen vilket fick mig att följa efter en individ drygt en km och notera var han bodde. Omständigheterna är sådana att jag förmodligen kommer kontakta polisen. Med största sannolikhet har han förstås inget med mordet att göra men jag fick en mycket underlig känsla av den mannen... Det kan ju dock varit en låtsasdetektiv som t ex håller till här och då är det ju bra om man inte skickar polisen på någon oskyldig. Förövrigt tänker jag inte nämna några ytterligare detaljer här så ni behöver inte ens fråga.
Mvh Campion
Citera
2011-08-06, 21:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har gjort en observation vid mordplatsen vilket fick mig att följa efter en individ drygt en km och notera var han bodde. Omständigheterna är sådana att jag förmodligen kommer kontakta polisen. Med största sannolikhet har han förstås inget med mordet att göra men jag fick en mycket underlig känsla av den mannen... Det kan ju dock varit en låtsasdetektiv som t ex håller till här och då är det ju bra om man inte skickar polisen på någon oskyldig. Förövrigt tänker jag inte nämna några ytterligare detaljer här så ni behöver inte ens fråga.
Mvh Campion
Tack för förklaringen.

Ditt förra inlägg var kryptiskt, men nu är det klarare.

Jag tror att det var fler än vi på FB som såg Sommarmord. Det kan ha varit någon annan privatspanare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in