Ja jag vet att detta är bara mitt andra inlägg. Ville bara förmedla det jag hörde idag, faktiskt alldeles nyss. Vet inte hur många som minns men på Östra kyrkogården för ett bra tag sen var det en ung flicka, minns inte om hon blev våldtagen, men död hittades hon iaf. Har för mig det var på Efterlyst, ävan på femman med tjommarna, hmm..medium nått.
Fick precis höra, inte alls säker källa, att mannen som polisen "vet" gjorde det (men har inte tillräckligt med bevis) bor i Kålltorp. För er som inte vet vart det ligger så är det ung. 1 km från mordplatsen.
Nu är ju jag väldigt tveksam till detta, men den största frågan är om det är någn som hört samma sak?
Jag har ärligt inte mera info än detta och tycker chiefen (mod) att tråden skall flyttas eller tas bort...så gör det...
Tragiskt fall, -94 var det. Hon var lika gammal som jag, jag bodde också åt det hållet...
Du får gärna säga mer om den snubben, vad är det för en? Jag kan inte minnas att det officiellt fanns någon riktig het kandidat.
Som sagt, detta var det enda jag fick höra, önskar jag "hann" med att fråga mera. Kanske jag kan kolla av igen, men tror inte hon vet mera. Tanken var med inlägget mer om någon hade hört samma sak...
Jag bor precis bredvid Östra Kyrkogården. Om du vill kan jag gå ut och se om jag hittar några ledtrådar runt fyndplatsen...kanske hittar jag något som kan leda oss fram till ett gripande.
Jag bor precis bredvid Östra Kyrkogården. Om du vill kan jag gå ut och se om jag hittar några ledtrådar runt fyndplatsen...kanske hittar jag något som kan leda oss fram till ett gripande.
Ja kan du inte göra det? Fan att ingen tänkt på det..se så, skynda fynda.
Kan det vara det fall som GW talade om i Efterlyst för något år sedan. Hon hade iaktagits på Shellmacken utanför ullevi då hon klev in i en raggarbil, någon?
Ja det är flickan som försvann från en Shell mack i Göteborg den 24 Juli 1994. Flickan hette Malin Olsson och blev bara 16 år och det finns en huvud misstänkt.
Tagit från Göteborgs posten:
I kretsen huvudmisstänkta ingår fyra-fem män. Alla är inte kriminellt belastade.
- Det har figurerat många namn under årens lopp. Dock inget bestående, summerar Alhbin.
En av dem som förhörts ordentligt är en göteborgare, född 1962. Han betraktas som en yrkesförbrytare och är dömd för nästan allt - utom att ha dödat någon annan människa.
42-åringen har åkt in i och ut ur fängelse. Han bor för närvarande i ett missbrukarkollektiv i en av stans förorter.
- Det finns en koppling i tid och rum. Mannen befann sig i det aktuella området när Malin Olsson överfölls. Han ertappades då med att försöka stjäla en cykel, berättar Sven Alhbin.
42-åringen är inte den som erkänner något, och hittills har inte polisen lyckats spräcka hans alibi för den natten.
- Det är inte det att mordet utförts på ett proffsigt sätt. Nej, det handlar sannolikt om ett oplanerat angrepp, där mördaren haft tur. Slumpen har spelat honom i händerna.
Alhbin avslutar med förtröstan:
- Jag tror svaret på Malingåtan ligger gömt i det material vi redan samlat in. Vi skall bara hitta det.
Kan det vara det fall som GW talade om i Efterlyst för något år sedan. Hon hade iaktagits på Shellmacken utanför ullevi då hon klev in i en raggarbil, någon?
Jag antar så. Enligt aftonhoran.se Malin Olsson, 16
Fallet: Lämnade sina vänner efter ett gräl vid midnatt på Shell-macken vid Ullevi i Göteborg natten den 24 juli 1994. Hon hittades senare död på Östra Kyrkogården några kilometer därifrån. Resultat efter programmet: Inga nya spår.
Jag minns mycket væl det hær fallet. Vissa av Malins tillhørigheter ( jacka + annat) førsvann och har aldrig återfunnits. Men en del av hennes plånboksinnehåll hittades några dagar senare utspritt vid en væntkur vid en spårvagnshållplats i Kortedala, några km ifrån brottsplatsen. Det pekar på att mørdaren kan ha haft en koppling till Kortedala vid tidpunkten før brottet.
Ett skærp ( av manligt snitt ) som ej tillhørde Malin och som hon sannolikt strøps med hittades vid brottsplatsen.
Ær det någon som kænner till något mer om den huvudmisstænkte mannen fødd 1962 ? Allt ær av intresse, precis allt.