2012-12-04, 16:56
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Du drar en 100% felaktig slutsats.
Du kanske kan va hygglig och förklara varför jag har fel. Så lär jag mig nåt också.
Citera
2012-12-04, 17:09
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Du kanske kan va hygglig och förklara varför jag har fel. Så lär jag mig nåt också.
Ja, framgick inte det i mitt förra inlägg?
Men ok, återigen. Man har inte några "DNA-bevis" som kan binda en GM till mordet. Den som dock sannolikt har begått mordet är en av polisen mycket välkänd figur som åker in o ut regelbundet.
Citera
2012-12-04, 17:44
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ja, framgick inte det i mitt förra inlägg?
Men ok, återigen. Man har inte några "DNA-bevis" som kan binda en GM till mordet. Den som dock sannolikt har begått mordet är en av polisen mycket välkänd figur som åker in o ut regelbundet.
OK. Nu är jag med.
I mitt inlägg så utgick jag från att "vissa dna-spår" i GP artikeln var samma som att det DNA man hade i detta fallet var tillräckligt för att kunna identifiera en person.
Citera
2012-12-05, 00:47
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Ok, vet du om den tekniska bevisningen pekar mot den eventuella GM som redan nämnts i tråden?

Länskriminalchefen Sven Albhin skrev en gång att det fanns hårstrån på brottsplatsen men det gav inget.
Citera
2012-12-05, 16:58
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
OK. Nu är jag med.
I mitt inlägg så utgick jag från att "vissa dna-spår" i GP artikeln var samma som att det DNA man hade i detta fallet var tillräckligt för att kunna identifiera en person.
Alltså, GM är egentligen identifierad, mordet är polisiärt uppklarat. GM är den grovt kriminelle pundaren av Magnusson-släkten som är utpekad i tråden. Problemet är att samla bevis som räcker i en svensk super-daltar-domstol. Som bekant krävs det i det närmaste att GM lämnat sitt visitkort, leg och helst en blood-sample också för att en svensk domstol ska fälla någon
Det är detta som saknas, Jeff Tommy är dock bunden i tid och plats, han är också utpekad av andra och skall enligt en uppgiftslämnare ha erkänt mordet för en del personer.
Citera
2012-12-06, 00:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Alltså, GM är egentligen identifierad, mordet är polisiärt uppklarat. GM är den grovt kriminelle pundaren av Magnusson-släkten som är utpekad i tråden. Problemet är att samla bevis som räcker i en svensk super-daltar-domstol. Som bekant krävs det i det närmaste att GM lämnat sitt visitkort, leg och helst en blood-sample också för att en svensk domstol ska fälla någon
Det är detta som saknas, Jeff Tommy är dock bunden i tid och plats, han är också utpekad av andra och skall enligt en uppgiftslämnare ha erkänt mordet för en del personer.

Har vittnen sett honom på brottsplatsen - eller i dess omedelbara närhet - vid tiden för mordet?

Hur säkra är erkännandena? (Vi vet ju genom andra fall, att "erkännanden" kan vara illvilliga rykten/missuppfattningar osv.)

Hur var det med skärpet? Hade någon påstått att T haft ett likadant?
Citera
2012-12-06, 15:30
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har vittnen sett honom på brottsplatsen - eller i dess omedelbara närhet - vid tiden för mordet?

Ja, han är bunden i tid och rum till mordet genom en cykelstöld, denna omständighet anses vad jag förstått vara vattentät.

Hur säkra är erkännandena? (Vi vet ju genom andra fall, att "erkännanden" kan vara illvilliga rykten/missuppfattningar osv.)

Jag anser erkännandena vara förhållandevis säkra. Det handlar om att han erkänt bl a för en nära anhörig och detta tror jag man kan vara så gott som säker på att han har gjort (alltså erkänt). Sen kan man ha synpunkter på hur mycket hans erkännande är värt, med tanke på mytomaner som Quick och andra. Men man ska komma ihåg att Quick hade anledningar till att ljuga och ta på sig mord. Han satt där han satt och fick, enligt honom själv, klara fördelar av att ljuga. Jeff Tommy är dock i en helt annan situation och han är känd för att alltid neka in i absurdum, t.o.m. när han är överbevisad. Så ja, jag tycker att hans påstådda erkännanden väger ganska tungt i det här fallet.

Hur var det med skärpet? Hade någon påstått att T haft ett likadant?

Det har påståtts att skärpet innehades av en kvinnlig bekant till den misstänkte vid tiden för mordet.

Fet text = mina kommentarer.

MVH TR
Citera
2012-12-06, 15:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Fet text = mina kommentarer.

MVH TR

Tack för svar!
Citera
2012-12-06, 17:58
Medlem
janepetrines avatar
Citat:

Håller med dig till 100% ang.svensk super-daltar-domstol, det är nästan så att dom behöver en film på mordet föt att fälla GM.
Citera
2012-12-07, 11:09
Medlem
Ankias avatar
Citat:
.
Mordet på Malin Olsson hade tydligen sexuella förtecken även om GM inte hann fullborda en våldtäkt.
Vad säger statistiken om kombinationen "pundare" - sexuella övergrepp? Vad är det som denne Jeff Tommy "åkt in och ut" för?
.
Citera
2012-12-08, 20:24
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Mordet på Malin Olsson hade tydligen sexuella förtecken även om GM inte hann fullborda en våldtäkt.
Vad säger statistiken om kombinationen "pundare" - sexuella övergrepp? Vad är det som denne Jeff Tommy "åkt in och ut" för?
.
Pundande och sexualbrott går tydligen utmärkt att kombinera, finns många exempel på det tyvärr.

Den misstänkte har begått allt mellan himmel och jord egentligen. Mest har han suttit för narkotikabrott, stölder, bilinbrott men även våldsbrott. Han är dock inte dömd för mord...ännu.
Citera
2012-12-10, 23:46
Medlem
Ankias avatar
.
I det program som visades på SVT framträdde Malin Olssons mamma och hon sa bl a att Malin aldrig självmant skulle gå in på en kyrkogård när det var mörkt. Då undrar man förstås hur hon hamnat en bra bit in på kyrkogården utan att med våld förts dit.
Om jag inte missminner mig så gjorde Leif G W Persson vissa kopplingar till Anders Eklund. Är Eklund fortfarande aktuell i utredningen. Någon som vet?
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in