Citat:
Ursprungligen postat av
1900-talet
Tre frågor till de som vet..
Inne på Järnvägstationen den helgen stod Malin och tjejer. En kortväxt svarthårig , lite muskulös kille med långt hår och liknande bälte

som det som fanns på Kyrkogården. Han hade en liten brun hund i koppel.
Skulle den här turkosbilkillen med hunden verkligen ha skuggat Malin och henne sällskap genom hela stan sen, för att slutligen slå till när hon sprang ifrån dom?? Märkligt värre om det varit så, eftersom chansen borde ha varit obefintlig att hon överhuvudtaget skulle skiljas från dom och gå där ifrån mitt i natten!
Något som jag undrar över...hur i hela friden kom hon på idén att gå åt fel håll för att komma hem? Fick polisen tag i den/dom hon frågat efter vägen och
som visade henne åt helt fel håll, vet du det?? För bussen/tåget till stället hon och kompisen bodde på, där dom skulle passa hundarna, ligger väl åt andra hållet mot dit hon gick, om jag förstår rätt! Men när det gäller bältet är det väl inte alls säkert att det tillhör mördaren, så mycket skräp som ligger överallt inne i städerna, kyrkogårdarna osv, det kan ha funnits där innan, eller har polisen bevis för att det inte var så, kan man undra!
Apropå killen och hunden med den turkosa bilen, undrar om polisen intresserat sig för detta och tyckt den detaljen är intressant för utredningen?