2011-08-06, 16:43
Medlem
Tanken på att det idag mycket väl kan gå runt en sjuk barnamördare i dessa områden är väldigt skrämmande. Och ingen vet vem det är.
Citera
2011-08-06, 17:22
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
...jag körde henne bla till tåget den dag hon åkte från Ed för sista gången...
Så hon kom med tåg till Göteborg? Och sedan vidare till Härryda med buss?

Under sin promenad från Ullevi den natten borde hon i så fall ha frågat de hon mötte på vägen hur man kommer till Centralen / Nils Ericson platsen.

Citat:
Ursprungligen postat av En debattör
Främst reagerade jag på varför den hjälpsamme personen visade Malin till Redbergsplatsen om hon ville ta en nattbuss till Härryda. I så fall hade det enda riktiga varit att ta sig in mot stan. Fast hon kan ju ha frågat efter en taxistation också, då blir det mer naturligt. Det låg en där uppe.

Jag reagerade också att den hjälpsamme drar iväg åt fel håll. Taxi kan vara en möjlig förklaring.
Eller är den hjälpsamme faktiskt gärningsmannen?
Citera
2011-08-06, 17:38
Medlem
mördaren kanske va på schell ullevi kanske köpte cigg, tobak, ock såg hur dom bråka vid bilen
o då tog han, hon, sin chans för o råna henne!!! dom kanske lova henne skjuts till härryda att bilen va runt platsen vid kyrkogården hos nån kompis runt kyrkogården......
min känsla är att en tjej har varit med å tyckt synd om henne som offret har känt förtroende för.....
steg två nån kan ha plockat upp henne vid macken som har hört ordväxlingen typ lurat in henne i en bil för att sen ha kört till den platsen de e la inget nytt
jag tror att det är ett rån som gick åt skogen
att hon va avklädd för o vilseleda
Citera
2011-08-06, 17:45
Medlem
ni är så säkra på han magnusson men jag kan inte i mitt liv tro att de kan va han
jag såg han i början på 90 talet då va han rätt grov o såg riktigt härjad o farlig ut alla hade mega respekt för honom kan inte tro att en 16 åring skulle kunna följa med honom frivilligt
Citera
2011-08-06, 17:46
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det framgår i programmet att vittnet berättade då han kom hem på natten. Men herregud vilken jubelidiot som inte kallar på polis direkt, om vittnesmålet nu stämmer.

Ang. "Sommarmord" så fattar jag inte poängen med att göra ett program där man skummar igenom dessa intressanta fall och lämnar en mångfald av lose ends, vad är poängen - det är vare sig god underhållning eller intressant dokumentär, det är liksom... ingenting.

Vidare är det synd och märkligt att detta mord förblir olöst, göteborgspolisen är dokumenterat skickliga på att lösa mordfall, undrar vad det var som gick fel?
Det påstådda vittnet kan ju var en virrskalle som ofta ljuger och skarvar friskt när han vill göra sig bred och intressent. Sambon kanske blev arg för att han berättade det men utan att direkt tro på det. Men sedan när hon hörde det så förstod hon att hon borde höra av sig. Det märkliga är ju trots allt varför inte vittnet själv försökte avstyra det som skedde.
Citera
2011-08-06, 17:48
Medlem
jag tror även att hon som ringde polisen på eftermiddagen kan ha en del i detta
man allt e ju väldigt mycket lösa spekulationer
Citera
2011-08-06, 17:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det påstådda vittnet kan ju var en virrskalle som ofta ljuger och skarvar friskt när han vill göra sig bred och intressent. Sambon kanske blev arg för att han berättade det men utan att direkt tro på det. Men sedan när hon hörde det så förstod hon att hon borde höra av sig. Det märkliga är ju trots allt varför inte vittnet själv försökte avstyra det som skedde.
Vittnet var kanske rädd att hamna i slagsmål med GM, eller ens ge sig till känna för honom. Och mobiltelefoner var ovanliga på den tiden.
Citera
2011-08-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

mycket konstigt med ett vittne som inte tog kontakt med polisen direkt o va gjorde han vid
kyrkogården den tiden han borde ju värma frugan
Citera
2011-08-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vittnet var kanske rädd att hamna i slagsmål med GM, eller ens ge sig till känna för honom. Och mobiltelefoner var ovanliga på den tiden.
de hände ju inte i norrland
Citera
2011-08-06, 18:09
Medlem
om ett vittne hade sett eklund så borde han ju inte vara rädd
Citera
2011-08-06, 18:26
Medlem
Det sista stället som Malins saker hittades verkade ju vara vid en annan kyrkogård, i så fall är det kanske någon som dras till kyrkogårdar man skall leta efter. Det verkar också konstigt att mördaren gick och strödde ut hennes saker lite här och där.

Malin skulle ju tillbaka till Häryda, hon frågade folk efter vägen. Hur långt var det från mordplatsen till stationen där bussen gick?
Citera
2011-08-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint
Det sista stället som Malins saker hittades verkade ju vara vid en annan kyrkogård, i så fall är det kanske någon som dras till kyrkogårdar man skall leta efter. Det verkar också konstigt att mördaren gick och strödde ut hennes saker lite här och där.

Malin skulle ju tillbaka till Häryda, hon frågade folk efter vägen. Hur långt var det från mordplatsen till stationen där bussen gick?
håller med tror att det är en tjej som har spridit dom
knappast en rå buse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in