2011-08-06, 21:16
Medlem
Sirlandos avatar
Kort fråga om TS.
Om han brukar hänga på Olskrokstorget med de andra alkisarna, så borde man veta vem han är.
Det är väl inte han med det stora lockiga håret och mustaschen?
Är ju som oftast han som är mest högljudd och stökig.

Eller hur ser han ut? Ngn som kan beskriva honom lite tydligare?
Citera
2011-08-06, 23:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Såg om mordet i serien "Sommarmord" och har också läst om det i media.

Det framgår inte med tydlighet att det har sexuella preferenser men däremot nämns det i media att mördaren tog någon form av trofé. Detta skulle också ha skett i Pernillamordet i Falun och det är väl därför som man tydligen kopplat dessa två dåd samman.
Någon som vet vad denna/dessa troféer bestod av?
.
Här är en jämförelse mellan morden.
Citera
2011-08-06, 23:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Har gjort en observation vid mordplatsen vilket fick mig att följa efter en individ drygt en km och notera var han bodde. Omständigheterna är sådana att jag förmodligen kommer kontakta polisen. Med största sannolikhet har han förstås inget med mordet att göra men jag fick en mycket underlig känsla av den mannen... Det kan ju dock varit en låtsasdetektiv som t ex håller till här och då är det ju bra om man inte skickar polisen på någon oskyldig. Förövrigt tänker jag inte nämna några ytterligare detaljer här så ni behöver inte ens fråga.
Mvh Campion

Tack, det var en detaljerad förklaring. Att återvända till brottsplatsen... hmm..
Citera
2011-08-06, 23:46
Medlem
rigbos avatar
Lite märkligt det här med vittnet som följt med Malin från Friggagatan. Jag har bestämt för mig att jag läst i en gammal artikel att det inte var Malin som mannen följde med utan en annan kvinna. Och om Malin ville till Härryda borde hon som sagt gått åt andra hållet mot Centralstationen.

Teorin att mördaren efter mordet skulle tagit sig till Redbergsplatsen för att ta spårvagnen därifrån till Kortedala är intressant. Hur gick spårvagnarna helgnätter på den tiden? Det här var väl ett par år före Spårvägen utökade nattrafiken.

Att en kvinna skulle vara mördaren borde väl vittnet som sett mordet kunnat berätta i så fall.

Innehållet i Malins plånbok kan ha spridits ut av någon annan än mördaren. I fallet Nancy Tavsan var det ju en helt annan person än mördaren som tog hennes telefon. I det här fallet kan mördaren ha tagit pengarna och slängt plånboken vid bänken. Någon har sedan hittat plånboken och gått igenom den mer noggrant och slängt innehållet lite här och var. Jeansjackan kan också ha plockats upp av någon annan. Om Malin försökte slita sig från mördaren och sprungit iväg kan jackan ha hittats av någon annan långt från där hon hittades.
Citera
2011-08-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Lite märkligt det här med vittnet som följt med Malin från Friggagatan. Jag har bestämt för mig att jag läst i en gammal artikel att det inte var Malin som mannen följde med utan en annan kvinna. Och om Malin ville till Härryda borde hon som sagt gått åt andra hållet mot Centralstationen.

Teorin att mördaren efter mordet skulle tagit sig till Redbergsplatsen för att ta spårvagnen därifrån till Kortedala är intressant. Hur gick spårvagnarna helgnätter på den tiden? Det här var väl ett par år före Spårvägen utökade nattrafiken.

Att en kvinna skulle vara mördaren borde väl vittnet som sett mordet kunnat berätta i så fall.

Innehållet i Malins plånbok kan ha spridits ut av någon annan än mördaren. I fallet Nancy Tavsan var det ju en helt annan person än mördaren som tog hennes telefon. I det här fallet kan mördaren ha tagit pengarna och slängt plånboken vid bänken. Någon har sedan hittat plånboken och gått igenom den mer noggrant och slängt innehållet lite här och var. Jeansjackan kan också ha plockats upp av någon annan. Om Malin försökte slita sig från mördaren och sprungit iväg kan jackan ha hittats av någon annan långt från där hon hittades.

med andra ord så e det en massa spekulationer o teorier hit o dit från oss alla
det med BÄLTETe jag hundra procent säker på att det va hos far min en längre tid
o det kan inte knytas till magnusson utan en annan hård pundare som ansågs farlig denna tid
det kan ju hända att mördaren e död vid det här laget
så nu tackar jag för mig i denna tråd
o hoppas dom tar mördaren o hänger upp han på nåt torg
Citera
2011-08-07, 13:39
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

I programmet berättar Leif GW exakt var de träffades och skiljdes åt. Men inte ett ljud om vad de pratade om under promenaden till Olskroken. Det är märkligt.
Vet man vem denne personen är?

Ytterligare en gissning till att Malin rör sig åt fel håll är att hon inte frågade efter vägen till Härryda. Hon kanske ville festa, vilket hon inte fått göra under kvällen.

Citat:
Linje 1 och 6 gick nog via Redbergsplatsen med nattrafik. På den tiden gick 6'an mellan Kortedala och Guldheden.
Citera
2011-08-07, 13:51
Medlem
RoBSoNSs avatar
Citat:
Har gjort en observation vid mordplatsen vilket fick mig att följa efter en individ drygt en km och notera var han bodde. Omständigheterna är sådana att jag förmodligen kommer kontakta polisen. Med största sannolikhet har han förstås inget med mordet att göra men jag fick en mycket underlig känsla av den mannen... Det kan ju dock varit en låtsasdetektiv som t ex håller till här och då är det ju bra om man inte skickar polisen på någon oskyldig. Förövrigt tänker jag inte nämna några ytterligare detaljer här så ni behöver inte ens fråga.
Mvh Campion

Oj!? Jag observerade också nåt märkligt, när jag var där häromdagen. Jag hade sett programmet och var nyfiken på, om jag kunde lokalisera platsen/graven. Men det var någon skum person som uppehöll sig där och vanka av och an. Jag tänkte,(ja jag vet, otroligt men sant) kanske personen har något med fallet att göra!?
Massor av frågor cirkulerade runt som fladdermöss på kyrkogården! Skulle jag ringa polisen på en gång?! Jag torkade av svetten i pannan, då det var mycket varmt ute. Jag kände ett obehag i luften. Jag beslöt mig för att vandra hemåt. Egendomligt..
Jag kände mig förföljd hela vägen hem
Citera
2011-08-07, 16:27
Medlem
Citat:
Mvh Campion

Citat:
Ursprungligen postat av RoBSoNS
Oj!? Jag observerade också nåt märkligt, när jag var där häromdagen. Jag hade sett programmet och var nyfiken på, om jag kunde lokalisera platsen/graven. Men det var någon skum person som uppehöll sig där och vanka av och an. Jag tänkte,(ja jag vet, otroligt men sant) kanske personen har något med fallet att göra!?
Massor av frågor cirkulerade runt som fladdermöss på kyrkogården! Skulle jag ringa polisen på en gång?! Jag torkade av svetten i pannan, då det var mycket varmt ute. Jag kände ett obehag i luften. Jag beslöt mig för att vandra hemåt. Egendomligt..
Jag kände mig förföljd hela vägen hem

Det kanske var varandra ni såg!!!!
Citera
2011-08-07, 16:38
Medlem
När det gäller det där skärpet så undrar jag varför mördaren inte tog med sig det, när han annars hade tid att rota igenom och stjäla av Malins tillhörigheter. Skärpet kan ju ha funnits på kyrkogården sen tidigare...och den där Tommy Magnusson Salenkvist....är han verkligen en typ som skulle kunna göra ett sånt här multividrigt brott????? Det här är ju inte vilket småbrott som helst...det är ett så in i helvitte urjävligt brott!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2011-08-07, 17:33
Medlem
Kronans avatar
Har det kommit fram varför vittnet var på kyrkogården mitt i natten? Visserligen är kyrkogården väldigt stor och jag antar att många tar en genväg över den.

Men om man ska gå ut och ta lite luft eller promenad nattetid i Göteborg så undviker iaf. jag mörka parker, kyrkogårdar osv.
Citera
2011-08-07, 18:49
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Har det kommit fram varför vittnet var på kyrkogården mitt i natten? Visserligen är kyrkogården väldigt stor och jag antar att många tar en genväg över den.

Men om man ska gå ut och ta lite luft eller promenad nattetid i Göteborg så undviker iaf. jag mörka parker, kyrkogårdar osv.
Titta på (det i alla avseenden usla) programmet igen och fokusera på kartorna. Det påstådda vittnet var inte inne på kyrkogården utan stod på Nobelgatan.

Det eventuella vittnets iakttagelser lyfter en annan fråga. Förstår någon varför herr Persson envisades med att vid upprepade tillfällen låta meddela att det var inihevete mörkt på natten? Det var trots allt sommar och inne i en stad där lampor av alla slag finns lite överallt.
Citera
2011-08-07, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Förstår någon varför herr Persson envisades med att vid upprepade tillfällen låta meddela att det var inihevete mörkt på natten? Det var trots allt sommar och inne i en stad där lampor av alla slag finns lite överallt.
Därför att det var inihelvete mörkt. Malin lämnade sina kompisar kl 0.15. Den aktuella natten gick solen upp kl 4:50, och en kyrkogård är inte den bäst upplysta av platser nattetid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in