Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Utsmörat... Kul!
eller hur.
Citat:
Det är bevisat att hjärnceller kommunicerar med kemiska och elektriska impulser. Det är bevisat att olika delar av hjärnan har olika funktioner. Det är bevisat att skador i olika delar av hjärnan ger olika symtom varav en del på tänkandet, kännandet och personligheten.
Precis som den telefonväxel jag jämför den med, exakt samma funktion.
Citat:
Det är inte bevisat att ngt sådant som en "Thetan" finns.
Vill du påstå att det finns bevis på att det medvetande du påvisar finns bevis på

. Ett "medvetande" som finns i hela kroppen, men mest i hjärnan. Jo utsmörat är inte bara kul, det är en ritkigt bra beskriving också tycker jag.
Citat:
Scientologin hävdar att det psykiatrin kallar psykiska sjukdomar inte har någonting med somatiska sjukdomar att göra.
Oooops. Detta var något nytt och DEFINTIVT inget som säga av scientologin.
Citat:
De menar att psykiatrin därför inte har ngn anledning att existera och bekämpar aktivt psykiatrin som "sprider lögnen" om att psykiska sjukdomar skulle ha med hjärnan att göra.
Icke sa NIcke. Psykiska sjukdomar kan definitivt ha med hjärnan att göra. Strokes, tumörer samten hel del andra yttre orsaker på hjärnan kan i sig skapa själsliga sjukdomar, INGEN har hävdat något annat.
Citat:
"Svenske kungen stödjer Narconon"
Jag har själv sett brevet från kungen där han gratulerar Narconon till sitt 20:e årsjubileum, tror jag det var, eller 25. Nåt jubileum i alla fall.
Citat:
"Man kan svettas ut droger efter många års drogfrihet, svetten är då gul"
Har själv sett personer som svettats ut både det ena och det andra,
Citat:
"Psykiska sjukdomar som depression har inget med hjärnan att göra"
Kan det mycket väl ha, läs här ovan.
Citat:
"Psykiatrins mål är att kränka och kontrollera människor"
I och med ditt resonemang om att degradera människan till en viljelös, tankelös, ansvarslös amöba så kan jag personliegn hålla med om detta.
Citat:
"Bakom varje sexbrottsling finns en psykiater som styr honom"
De flesta fall av de senaste vansinnesdåden man sett, såväl i Sverige som utomlands så har utövaren på det ena eller andra sättet varit eller är under psykiatrisk vård och/eller medicinering. Fakta!
Ska jag skriva mer?[/quote]