Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-06, 20:52
  #1
Medlem
Sellouts avatar
L. Ron Hubbard, grundaren av Scientologerna, har enligt sekten varit atomfysiker, romanförfattare, konstflygare, marinkårssoldat, musiker, upptäcktsresande, fotograf, sjöfarare, special officer i LAPD, trägårdsmästare, CIA agent, mm. Naturligtvis är allt detta skitsnack! Är det någon som vet någon bra sida som behandlar detta ämne kritiskt? Skulle vilja läsa lite fakta som sågar denna allsmäktige Hubbard längst med fotknölarna! Vem var han egentligen?
Citera
2004-12-06, 21:00
  #2
Medlem
GreenManalishis avatar
Romanförfattare stämmer i alla fall.
Han skrev science fiction. Ingen Heinlein eller Asimov men rätt okej.
Mest kända novell "Typewriter in the sky"
Mest kända roman "Return to tomorrow" (Återkomst till morgondagen- svensk titel). Det var 1950- och 60-talet.

Efter hans död har scientologerna fortsatt
att ge ut spökskrivna böcker i hans namn.
Citera
2004-12-08, 15:09
  #3
Medlem
Ouroboross avatar
http://www.rotten.com/library/bio/re...l-ron-hubbard/
Citera
2004-12-08, 15:28
  #4
Medlem
kritik mot scientologerna:
http://www.xenu.net/

kritik mot den som kritiserar: http://www.religiousfreedomwatch.org...sts/lund1.html
Citera
2004-12-13, 18:16
  #5
Medlem
XenuHubbards avatar
Glöm inte bort att han bevisade att rökning förhindrar lungcancer.
Citera
2004-12-13, 22:59
  #6
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenuHubbard
Glöm inte bort att han bevisade att rökning förhindrar lungcancer.

Berätta!
Citera
2004-12-17, 17:00
  #7
Medlem
XenuHubbards avatar
Det finns en ljudupptagning från ett föredrag han håller på ett universitet någonstans, och han förklarar högdraget att han har upptäckt att rökning faktiskt förhindrar lungcancer. Man hör hur folk börjar skratta.

Den borde gå att rota fram via www.xenu.net
Citera
2004-12-17, 17:48
  #8
Medlem
nebutsdutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellout
L. Ron Hubbard, grundaren av Scientologerna, har enligt sekten varit atomfysiker, romanförfattare, konstflygare, marinkårssoldat, musiker, upptäcktsresande, fotograf, sjöfarare, special officer i LAPD, trägårdsmästare, CIA agent, mm. Naturligtvis är allt detta skitsnack! Är det någon som vet någon bra sida som behandlar detta ämne kritiskt? Skulle vilja läsa lite fakta som sågar denna allsmäktige Hubbard längst med fotknölarna! Vem var han egentligen?

En mytoman.
Citera
2006-02-16, 16:23
  #9
Medlem
Maeglins avatar
Tråden där vi FÖRSÖKER ge scientologerna en chans!

Enligt scientologerna finns det en rymdkejsare som heter XENU.
För väldigt länge sedan var världsrymden ställd inför ett problem med överpopulation så kejsaren byggde rymdskepp som såg ut som flygplan, tryckte in befolkning i dem och åkte till jorden där han dumpade dem i vulkaner på hawaii.. Detta var enligt scientologerna för väldig, väldigt länge sedan. (Hawaii är en vulkanö och har inte många tusen år på nacken)..


När man hade dumpat "överskottet" i vulkanerna så sög man upp de dumpades själar i rymdskepp som såg ut som dammsugare och sen hjärntvättade man dessa själar med lidande och lögner..


Samtidigt hade människans anfädrer sprungit fram på planeten och när den onde XENU släppte lös de hjärntvättade själarna så fäste de sig vid människorna och påverkar oss än idag!!

Nu vet ni alltså varför ni känner er deppade eller mår dåligt!

Eftersom människor inom kyrkan betalar VÄLDIGT mycket pengar till dem så måste de:

1. Antingen vara så jävla dumma i huvudet att de inte ens förtjänar att leva
2. Sitta på en kunskap som vi vanliga dödliga inte gör..

Eftersom jag fortfarande är filantrop täkte jag att vi ska ge Tom cruise och co en chans och kritiskt granska denna scientologiska kunskap för att kunna röna om de OMEDELBART KAN AVSLÅS som icke livsdugliga eller OM VI MÅSTE LÄMNA MÖJLIGHETEN ÖPPEN att de faktiskt TEORETISKT sett inte GÅR att ÖVERBEVISA. Jag är alltså inte ute efter svart på vitt. Det går inte att bevisa om gud finns eller inte och jag är mer intresserad om vi kan bevisa att XENU inte finns. Förstår ni mig?

Jag börjar:
Hawaii fanns inte vid den tidpunkt som flygplansrymdskeppen dumpade utomjordiska själar i vulkanerna.. Men tänk om det fanns vulkaner intill på den tiden för 20 milj år sedan?

Bör scientologerna förklaras icke-livsdugliga?
Citera
2006-02-16, 17:35
  #10
Medlem
fbes avatar
Jag fick förklarat för mig av en scientolog att vi ärver lidande från våra förfäder, ända tillbaka till dinosaurierna.
A) Dinos är alltså mina förfäder
B) När en dino slog i knät och blev bekymrad över det lämnade det kvar ett trauma som ännu ekar i min själ.
Så ni förstår om det behövs många år av kurser för att kunna sudda ut allt det onda som ackumulerats sedan dess...
Citera
2006-02-16, 17:36
  #11
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Jag fick förklarat för mig av en scientolog att vi ärver lidande från våra förfäder, ända tillbaka till dinosaurierna.
A) Dinos är alltså mina förfäder
B) När en dino slog i knät och blev bekymrad över det lämnade det kvar ett trauma som ännu ekar i min själ.
Så ni förstår om det behövs många år av kurser för att kunna sudda ut allt det onda som ackumulerats sedan dess...


vi blir alltså ledsnare och ledsnare?
Men om kapitalismen i sig är baserad på detta ekande lidande så kan man fråga sig varför kyrkan använder sig av den som verktyg?

Det kostar ju pengar att avancera inom kyrkan. Mycket pengar..
Citera
2006-02-16, 20:24
  #12
Medlem
fleuretys avatar
[quote=Maeglin]Enligt scientologerna finns det en rymdkejsare som heter XENU.
[/QUOTE=Maeglin]
Osv...
Och enligt andra religioner finns det en rymdkejsare som heter Allah eller Jehova.
0-0

Inget om dessa vulkaner eller annat låter mer osannolikt än t.ex. att jorden skulle ha täckts med vatten för 5000 år sedan eller liknande.
0-0

Människor betalar pengar till Scientologirörelsen VS betala tionde till kyrkan, föda präster och sånt. Oavgjort igen.
0-0

Enda skillnaden är att scientologikyrkan vill vara lite mer exklusiv och tilltala den moderna människan med teknik, kapitalism och sånt.

Eller om du så vill: Alla religioner är pyramidspel och är samma i grunden, så visst ge dom en chans. Alltid finns det några fän som blir lyckliga av just det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback