Citat:
Ursäkta men nu blir det lite väl mycket hypotetiska spekulationer kring detta. Vad Jag och D Putter har uttryckt är att det South Pacific berättar inte överensstämmer med den info och kunskap vi själva har inhämtat från Scientologin men att misstag sker och att detta är beklagligt i alla fall. Att man som Scientolog inte ska ta ansvar för sina barn är inte förenligt med god etik och ansvar och kan aldrig försvaras i något fall.
Ursprungligen postat av Kalasmannen
Ja det verkar vara en av deras huvudtekniker.
Men en sak som jag kom att tänka på var att D.Putter har skrivit någonstans att han har varit missbrukare men numera är ren. Så om man ska dra en liten parallell så kan ju han omöljigt vara en bra källa för droginfo, eftersom han har slutat att bruka. Precis som han menar att South inte kan vara om scientologin, eftersom hon har slutat med det.
Edit: Ursäkta om frågan har ställts förut, men jag skulle vilja veta hur mycket pengar Athelead har lagt ner på scientologin samt vad dom olika kurserna kostar.
Men en sak som jag kom att tänka på var att D.Putter har skrivit någonstans att han har varit missbrukare men numera är ren. Så om man ska dra en liten parallell så kan ju han omöljigt vara en bra källa för droginfo, eftersom han har slutat att bruka. Precis som han menar att South inte kan vara om scientologin, eftersom hon har slutat med det.
Edit: Ursäkta om frågan har ställts förut, men jag skulle vilja veta hur mycket pengar Athelead har lagt ner på scientologin samt vad dom olika kurserna kostar.
Eftersom jag personligen känner många Scientologer och vet vilket ansvar dom tar för sina barn och hur viktiga deras barn är för dom så är det självklart jag reagerar när det liksom lite underförstått antyds att det skulle vara en regel och något som Scientologin strävar efter. Det är ren nonsens och i de fall det har skett så är det den enskilda personens ansvar att se till att han tar ansvar för sina barn. Scientologin i sig kan enbart lastas utifall dom uppmuntrar föräldrar till att inte ta hand om sina barn. Jag har aldrig hört någon Scientolog uppmuntra till detta utan snarare uppmuntra till engagemang och förståelse för sina barns behov. Varför denna hetsjakt kring vad ADT Helad spenderar sina pengar på? Om hon tycker det är värt det så är det väl hennes ensak?