Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Den som gjort "Hej Monica" kan väl inte vara utrustad med varken hjärna eller Thetan.
Det är ritkigt, knappast något "hjärta" heller.
Citat:
Putter...
Jag förstår inte riktigt var Du fått Din uppfattning om vad hjärnan är.
Den är ett otroligt sofistikerat system som är kapabelt att associera, lagra och hämta minnen, väga olika alternativ, fantisera, empatisera, sympatisera, uppleva attraktion och avsmak etc etc.
Att hjärnan är ett otroligt sofistikerat system är alldeles helt sant, håller med till 100%. Själva hjärnan är nog det absolut mest fantastiska system och organ som moder natur lyckats åstadkomma.
Men det är ju så att såsom jag ser på saken, är ju inte min hjärna ett "stimulus-respons"-organ, utan för mig är det så att det jag som en psykisk/andlig/thetanisk varelse som använder hjärnan för att utföra allt det som behövs att göras. Som att gå, äta, och röra mig på alla de sätt JAG vill.
Jag ser hjärnan som en oerhört komplicerad telefonväxel, som utför alla de order och beslut jag beordrar.
Det är JAG som bestämmer mig, för precis när jag vill, jag bestämmer mig för att göra det just nu......, nämligen att fantisera om att jag låg på badstranden på Koh Samui i Thailand igen, vilket jag gjorde för 20 år sedan.
Det var JAG som bestämde mig för att tänka och fantisera om något schysst minne som jag har, och det var även JAG som tittade på dessa minnesbilder. Varför skulle "gråmassan" få för sig att själv plocka upp dessa minnesbilderm helt utan orsak. Värme och sol längtar jag inte efter direkt nu efter denna sommar.
Citat:
Man behöver ingen Thetan för dessa saker. Räcker med en hjärna.
Så du identifierar dig alltså med att DU ÄR en hjärna?
Citat:
Ovanstående kan numera observeras med MR, i hjärnan.
Det är riktigt, men det reaktiva sinnet och Thetanen "syns" även på en E-meter.
Citat:
Händelsevis så gör jag också musik. Utan Thetan, helt utan att vara auditerad.
Jag har inte sett att Ghost heller har fått någon auditering, så det går nog bra utan denna auditering i alla fall.
Nu är det ju så att jag anser att alla människor ÄR psyken, dvs själsliga varelser och ÄR därför Thetaner, vare sig dom vill det eller inte.