2006-08-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoststrokes
Blir nog svårt att slå sig in i Totos väldrillade gäng ,men fy fan det här kommer bli bra!!
Tror nog att du kan titelera dig som mer än en stand in då ditt svar var av högre klass än mina brukar vara. Well Done!
Cool, då kanske vi får höra något alster så småningom om. Men hur vet du att det kommer att bli bra? Du har ju vare sig en fri vilja eller kan bestämma något om vad din hjärna hittar på?
Hjärnan kanske får för sig att göra en cover på "Hej Monica", och hur bra skulle det bli?
Dock hoppas jag och tror att du är en psykisk individ, dvs en person som är en själ/ande/Thetan som själv kan skapa den musik DU vill, då DU har en förmåga att ha fantasi, kunna skapa och själv välja ditt sätt att kommunicera via musiken, vilket inte gråmassan i sig kan.
Citera
2006-08-02, 01:31
Medlem
http://video.google.com/videoplay?docid=-6812164614976718979&q=Scientology

Dessa intervjuer med Steven Fishman ger en väldigt bra inblick i vad scientologerna tror på.
Citera
2006-08-02, 02:01
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Putter
Cool, då kanske vi får höra något alster så småningom om. Men hur vet du att det kommer att bli bra? Du har ju vare sig en fri vilja eller kan bestämma något om vad din hjärna hittar på?
Hjärnan kanske får för sig att göra en cover på "Hej Monica", och hur bra skulle det bli?
Dock hoppas jag och tror att du är en psykisk individ, dvs en person som är en själ/ande/Thetan som själv kan skapa den musik DU vill, då DU har en förmåga att ha fantasi, kunna skapa och själv välja ditt sätt att kommunicera via musiken, vilket inte gråmassan i sig kan.
Den som gjort "Hej Monica" kan väl inte vara utrustad med varken hjärna eller Thetan.

Putter...
Jag förstår inte riktigt var Du fått Din uppfattning om vad hjärnan är.

Den är ett otroligt sofistikerat system som är kapabelt att associera, lagra och hämta minnen, väga olika alternativ, fantisera, empatisera, sympatisera, uppleva attraktion och avsmak etc etc.

Man behöver ingen Thetan för dessa saker. Räcker med en hjärna.

Ovanstående kan numera observeras med MR, i hjärnan.

Händelsevis så gör jag också musik. Utan Thetan, helt utan att vara auditerad.
Citera
2006-08-02, 03:00
Medlem
Scientologer är de mest korkade människor som finns. De saknar helt förmåga att analysera. Faktum är att deras intelligens sjunker hela tiden. det märker man på vissa av inläggen här.
Det är en plåga att läsa allt dravel från hjärntvättade scientologer!
Citera
2006-08-02, 12:56
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Scientologer är de mest korkade människor som finns. De saknar helt förmåga att analysera. Faktum är att deras intelligens sjunker hela tiden. det märker man på vissa av inläggen här.
Måste nog säga att dina inlägg till skillnad mot vissa av kritikerna här som ändå preciserar sin kritik på ett någorlunda nyanserat sätt håller väldigt låg intelligensnivå. Jag menar hur intelligent måste man vara för att säga att ALLA Scientologer är dumma och ointelligenta? Hur intelligent måste man vara för att slänga ur sig skit om allt och alla som du gör? Det tycks inte finnas någon nyanseringsförmåga i dina inlägg vad jag har kunnat notera tyvärr.
Dessutom så tycker jag diskussionen faktiskt har coolat ner sig något och blivit lite mer nyanserad. Då är det tråkigt att läsa din typ av inlägg som inte alls handlar om att ge Scientologer en chans utan snarare om att fördumma och förlöjliga ALLA som tycker Scientologin innehåller vettiga saker.
Vem har gett dig rätten att sitta och fördöma människor på detta sätt?????
Tycker du ska sluta sätta dig på dina höga hästar och se ner på människor bara för att dom inte resonerar och tycker som du. Du behöver inte hålla med Scientologin, det kan jag klart acceptera. Däremot tycker jag ditt människoförakt
verkar bottna i att du tycks tro att dina åsikter eller erfarenheter är detta universums medelpunkt och att du därför ska anses ha rätten att förlöjliga och spy galla över alla de människor som tycker Scientologin är bra.
Det är tragiskt att konstatera att det fortfarande finns människor som så grovt generaliserar och fabricerar allmäna omdömen om människor dom inte ens träffat.
Tyvärr South, dina inlägg drar ner nivån på denna tråd. Det skulle kunna bli en bra diskussion även med dig om du taggade ner en si så där 200 volt.
Citera
2006-08-02, 13:33
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ja du, man får väl hoppas att hjärnan kan skapa lite häftiga "harmisar" och tunga riff.Har ju ingen aning om vad hjärnan kommer att hitta på från den ena dagen till den andra. Själv ser jag det som fullständigt självklart att det är JAG och inte hjärnan som är den skapande kraften i musiken. Hjärnan använder jag dock för att kontrollera min kropp och ibland utnyttjar jag även vissa intränade "kretsar" som t.ex när jag trycker på alla knappar och skruvar på vissa effekter. Detta kan jag göra utan att tänka då dessa finns intränade och sker på ren automatik. Själva skapelseprocessen ser jag dock inte som något som hjärnan själv åstadkommer utan endast vidarebefordrar till mina fingrar eller mina stämband.Bra blir det i alla fall!
Citera
2006-08-02, 13:37
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Problemet med det reaktiva sinnet är ....osv.
Tack för förklaringen!
Citera
2006-08-02, 13:42
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Den låten går ju knappast att göra sämre, så vad som helst borde vara en förbättreing.

Med risk för att vara en retsticka, Putter, du brukar ju resonera att om bara tillräckligt många människor gillar något så är det bra. Hej, Monica gick ju väldigt bra trots att den är skit. Slut på retsticke läget.
Citera
2006-08-02, 13:46
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Ja du, man får väl hoppas att hjärnan kan skapa lite häftiga "harmisar" och tunga riff.Har ju ingen aning om vad hjärnan kommer att hitta på från den ena dagen till den andra. Själv ser jag det som fullständigt självklart att det är JAG och inte hjärnan som är den skapande kraften i musiken. Hjärnan använder jag dock för att kontrollera min kropp och ibland utnyttjar jag även vissa intränade "kretsar" som t.ex när jag trycker på alla knappar och skruvar på vissa effekter. Detta kan jag göra utan att tänka då dessa finns intränade och sker på ren automatik. Själva skapelseprocessen ser jag dock inte som något som hjärnan själv åstadkommer utan endast vidarebefordrar till mina fingrar eller mina stämband.Bra blir det i alla fall!
Varifrån det än kommer, Rock on Dude!
Citera
2006-08-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Den som gjort "Hej Monica" kan väl inte vara utrustad med varken hjärna eller Thetan.
Det är ritkigt, knappast något "hjärta" heller.

Citat:
Putter...
Jag förstår inte riktigt var Du fått Din uppfattning om vad hjärnan är.

Den är ett otroligt sofistikerat system som är kapabelt att associera, lagra och hämta minnen, väga olika alternativ, fantisera, empatisera, sympatisera, uppleva attraktion och avsmak etc etc.
Att hjärnan är ett otroligt sofistikerat system är alldeles helt sant, håller med till 100%. Själva hjärnan är nog det absolut mest fantastiska system och organ som moder natur lyckats åstadkomma.

Men det är ju så att såsom jag ser på saken, är ju inte min hjärna ett "stimulus-respons"-organ, utan för mig är det så att det jag som en psykisk/andlig/thetanisk varelse som använder hjärnan för att utföra allt det som behövs att göras. Som att gå, äta, och röra mig på alla de sätt JAG vill.
Jag ser hjärnan som en oerhört komplicerad telefonväxel, som utför alla de order och beslut jag beordrar.
Det är JAG som bestämmer mig, för precis när jag vill, jag bestämmer mig för att göra det just nu......, nämligen att fantisera om att jag låg på badstranden på Koh Samui i Thailand igen, vilket jag gjorde för 20 år sedan.
Det var JAG som bestämde mig för att tänka och fantisera om något schysst minne som jag har, och det var även JAG som tittade på dessa minnesbilder. Varför skulle "gråmassan" få för sig att själv plocka upp dessa minnesbilderm helt utan orsak. Värme och sol längtar jag inte efter direkt nu efter denna sommar.

Citat:
Man behöver ingen Thetan för dessa saker. Räcker med en hjärna.
Så du identifierar dig alltså med att DU ÄR en hjärna?

Citat:
Ovanstående kan numera observeras med MR, i hjärnan.
Det är riktigt, men det reaktiva sinnet och Thetanen "syns" även på en E-meter.

Citat:
Händelsevis så gör jag också musik. Utan Thetan, helt utan att vara auditerad.
Jag har inte sett att Ghost heller har fått någon auditering, så det går nog bra utan denna auditering i alla fall.
Nu är det ju så att jag anser att alla människor ÄR psyken, dvs själsliga varelser och ÄR därför Thetaner, vare sig dom vill det eller inte.
Citera
2006-08-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Jo, detta var ett riktigt intelligent inlägg. Helt befriat från generaliseringar, och fullspäckat med raka och konkreta fakta, eller?
Citera
2006-08-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Den låten går ju knappast att göra sämre, så vad som helst borde vara en förbättreing.

Med risk för att vara en retsticka, Putter, du brukar ju resonera att om bara tillräckligt många människor gillar något så är det bra. Hej, Monica gick ju väldigt bra trots att den är skit. Slut på retsticke läget.
Jo, men nu är det lite mer komplicerat än så...., du förstår, att avgöra vad som är bra musik kräver en viss kompetens. Om du inte själv har någon utbildning i musik eller harmonilära så kan du inte själva avgöra vad som är bra musik eller ej. Att nu som du säger ganska många människor upplevde denna låt såsom bra, vittnar endast om den låga musikaliska utbildningen som gemene man har......

Nä, OK då, jag ger mig på denna punkt, poängen till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in