2018-07-01, 00:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Ja, gruppvåldtäkter ser ofta ut så. Det jag beskrev var Mariannelund-gruppvåldtäkten. Situationer som går att undvika. Gruppvåldtäkter ser inte ut som så att du sitter hemma i godan ro och kollar på film och så sparkas dörren in och ett gäng män stormar in och våldtar dig.

Nänä det trodde ju jag. Dumt av mig
Citera
2018-07-01, 00:03
Medlem
🇸🇪🇸🇪 Glad samtyckeslagdag alla Flashbackare! 🇸🇪🇸🇪
Citera
2018-07-01, 00:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Noterat. Pansarvecket anser att miljoner kvinnor ljugit.

Det var typ en dement tant som blev upprörd för ett hej. Du ska fan inte snacka om att överdriva.
Mannen som sa hej, var inte han dement också?
Vad vet du mer om tanten?

Du kan kalla det vad du vill. Det höll inte som våldtäkt i domstol.
För någon av dem.

Kan det hända att något av dem överdrev lite?
Drogs med i drevet?
Kände sig pressade att "bekänna att de råkat ut för något"?

Sen svarar du inte på frågan.
Anser du att den här beskyllningen mot miljoner män är bra eller dåligt för samarbetet mellan män och kvinnor?
Citera
2018-07-01, 00:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
🇸🇪🇸🇪 Glad samtyckeslagdag alla Flashbackare! 🇸🇪🇸🇪
Farväl svenska flickor och kvinnor!
Lycka till med era nya "herrar"!
Citera
2018-07-01, 00:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Dina instinkter är inte som resten av djurvärldens.
Men du har det i dig om du släpper fram det. Jag ska inte säga något om att du kan försvara dig redan innan du låter nån lägga sig på dig, för det är väl underförstått. Det jag kan säga att vem som helst, oavsett om man väger, 50, 100 eller 150 är mindre sugen på en våldtäkt om det kostar ett öga.
Det är till och med troligt att han inte ens gör om det.

Läs och begrunda, tack.

https://www.metro.se/artikel/d%C3%A4...-motst%C3%A5nd

Givetvis kan man försvara sig på olika sätt, eller iallafall försöka. Har hört att man kan hitta djuriska instinkter starka som man inte trodde man hade, men blir man överfallen och hamnar i direkt underläge är det svårt, eller omöjligt. Jag pratar om överfallsvåldtäkter av okänd gärningsman, så det är inte riktigt så att man låter nån lägga sig på en. Att säga att det inte är att betrakta som våldtäkt om någon blir överfallen men inte försvarar sig av rädsla för att något annat ännu värre ska hända..det är...jag vet inte vad..empatilöst? kallt? omänskligt?
Senast redigerad av Moment22x22 2018-07-01 kl. 00:46.
Citera
2018-07-01, 00:34
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Mannen som sa hej, var inte han dement också?
Vad vet du mer om tanten?

Du kan kalla det vad du vill. Det höll inte som våldtäkt i domstol.
För någon av dem.

Kan det hända att något av dem överdrev lite?
Drogs med i drevet?
Kände sig pressade att "bekänna att de råkat ut för något"?

Sen svarar du inte på frågan.
Anser du att den här beskyllningen mot miljoner män är bra eller dåligt för samarbetet mellan män och kvinnor?
Whatever

Jag vill inte leva längre.

Lycka till med din kampanj eller vad det är
Citera
2018-07-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej, lagen ändras vid midnatt. Men nu har de, som du påpekade, ändrat lagen mot det jag tidigare läst och höll för den gällande ändringen.

De allra flesta av mina invändningar är nu meningslösa och den enda som kvarstår är att det kommer i princip inte göra någon skillnad.
Då detta är en rätt klen invändning är vidare kritik inte särskilt givande och jag har härmed inga starka skäl att kritisera lagen.

Dina invändningar finns kvar och är legitima.

https://www.regeringen.se/4950e9/con...rop.-201718177

Speciellt sidan 30 är intressant.

Citat:
Riksdagens ombudsmän
anser att det bör framgå av lagtexten att det inte är möjligt att ge uttryck för ett val att delta frivilligt i förväg utan att det bara kan ske i samband med att handlingen genomförs.

28 är intressant också tillsammans med det tidigare citatet här ovan.
Citat:
Lagändringarna år 2013 innebar ett ökat fokus på kränkningen vid avgränsningen av den sexuella handlingen. Det fanns tecken på att lagstiftarens intentioner, att avgränsningen i första hand inte ska göras
utifrån en jämförelse mellan sexualhandlingar utan mellan kränkningar, inte fullt ut fått genomslag. För att tydliggöra att det i första hand är en bedömning av kränkningen vid en sexuell handling som ska göras ändrades därför våldtäktsbestämmelsen så att straffansvaret för våldtäkt, förutom samlag, skulle omfatta varje annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag. En naturlig fortsättning på den utvecklingen skulle kunna vara att ta bort samlaget som jämförelsenorm och låta straffansvaret för våldtäkt omfatta varje sexuell handling som innebär en allvarlig kränkning med hänsyn till dess art eller omständigheterna i övrigt.

Hela alltet är ett skämt, remissinstanserna påpekar problemen men regeringen påpekar bara på vad man vill uppnå och skiter fullständigt i vad som kan gå käpprätt åt helvete.
Läsvärd text är det i alla fall och rätt skrämmande om jag ska vara ärlig.
Senast redigerad av Kratatch 2018-07-01 kl. 01:03.
Citera
2018-07-01, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den finns alltid så länge han inte har sex med ofrivilliga kvinnor...

Min man har fixat det i över 45 år ... vill du ha en lektion så kan jag fixa kontakt ...

Men han ska ofrivilligt behöva betala för någon annans unge? Okej. logiskt.
Varför är du livrädd över att män ska få veta om barnen är deras?

Nej tack, ert sexliv måste vara extremt tråkigt om han hållit på och bett om samtycke inför varje moment i 45års tid.
Senast redigerad av Kratatch 2018-07-01 kl. 01:03.
Citera
2018-07-01, 00:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Läs och begrunda, tack.

https://www.metro.se/artikel/d%C3%A4...-motst%C3%A5nd

Givetvis kan man försvara sig på olika sätt, eller iallafall försöka. Men att säga att det inte är att betrakta som våldtäkt om någon blir överfallen men inte försvarar sig av rädsla för att något annat ännu värre ska hända..det är...jag vet inte vad..empatilöst? kallt? omänskligt?
Jag ska väl kanske inte skratta, men jag tyckte ditt klipp var ganska roligt.
Det första intrycket var att kvinnan i klippet troligen aldrig blivit utsatt för något våldtäktsförsök. Tvärtom! Med de "problemglasögonen" verkar det mer som en våt dröm det där med "våldtäkt".

Sen har vi ett antal för Metro typiska faktafel från forskningen.
Hon kalla det för "frozen flight". Forskningen säger att de tre normala angreppssätt vi är programmerade med är fright, flight och fight. De kommer från "akut stressforskningen" där vi aktiverar det sympatiska nervsystemet. När vi möter något läskigt och upplevt farligt reagerar vi kroppsligt med att hjärtat rusar, Andningen ökar att kroppen spänns och blir redo att handla. Vi får blekare eller flammig hy, våra pupiller utvidgas och ibland börjar vi skaka.

Det här är symptom vi alla känner igen och forskningen om stress listar flera hur och varför vi beter oss som vi gör.
Jag ska inte gå för långt in på forskningen, då den är en stor del av hälsoforskningen som vi talat en del om i andra trådar.
Psykisk och beteendeforskning inkluderar dock även, stroke, hjärtsjukdomar, HIV/AIDS, Födelsedefekter och barnadödlighet och dödliga infektionssjukdomar.

Att förstå den här biomekaniska modellen i hälsopsykologi är därför viktigt. Inte enbart för att förstå den biosociala modell som blir lidande av kognitiv dissonans och alltför enkla svar, som du t.ex gav uttryck för.

Om man ger upp tanken på att "man inte kan påverka sin egen inställning inför hot" bör man betänka alla de fördelar man har att vinna på att bli självständig och autonom med egna satta gränser.
Citera
2018-07-01, 00:46
Medlem
Citat:
Men alltså bedriver du något form av sex-bdsm hus med olika besökare? Låter så när du skriver.

Whut?

Citat:
Antagligen ingen. Möjligtvis kan den hjälpa till att fälla någon förövare när det tidigare frikänts p.g.a. tveksamheter kring uppsåtet.

Eller frikänna för att lagen är så kasst skriven att det inte går att avgöra om hon gett samtycke eller inte.
Citera
2018-07-01, 00:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Whatever

Jag vill inte leva längre.

Lycka till med din kampanj eller vad det är
Min kampanj för jag för sin skull.
Ja! Särskilt för din skull.
Du blir aldrig så stark som när du själv är stark.
Citera
2018-07-01, 00:51
Medlem
shadow666s avatar
"Grattis" sverige för ännu ett fel i FEL riktning, det här landet blir bara sjukare o sjukare ju längre tiden går.. Önskar snart man var född på 20-talet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in