Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Tycker inte hon säger fler eller färre dumheter än Lina/Ida/DK/Pascal/Dessi. Om Nicoline såg ut som någon av de tjejerna hade ingen tjatat om att hon var korkad. Garanterat.
Håller delvis med. Tror inte heller vi hade pratat om Nicolines intelligent i den utsträckningen vi gör om Nicoline inte hade haft en flört med öns näst största clown (Jan är nr 1)
Lina framstår absolut inte som en intellektuell varelse. Jag är med från Malmö men Linas dialekt, som är en ovanligt bred skånska för att bo i Malmö, är knappast till hennes fördel. Även utan dialekten framstår hon som en medelmåtta.
Ida tycker jag verkar någorlunda skarp, ger inget större intryck av det. Det är mer en känsla jag har.
Dessie tror jag är rätt skarp men hennes unga ålder och naiva personlighet får henne att framstå som mindre intelligent men med åren tror jag hon kan växa till sig intellektuellt.
Nicoline framstår som, oavsett om Pascal och hon inte haft en flört, rätt korkad. Som jag skrev tidigare är det pga hennes uttalanden i synken och i konversationer med de andra på ön. Tror absolut inte hon är en bimbo men jag ser henne absolut inte som en intellektuell varelse. En vacker tjej som har och kommer klara sig utan att behöva tänka. Jag tror att med tiden byter hon ut sin far och hans sponsring til en välbärgad man som köper en butik eller liknande till henne för hon ska slippa rulla tummarna hela dagen.
Men oavsett vad stör det mig enormt att hon titulerar sig som VD, även om hennes titel i företaget är VD.
Jag skapade ett bolag för ett par år sedan mest för att prova på och skaffa mig erfarenhet men jag skulle aldrig kalla mig VD. Även om jag satsat helhjärtat på det och företaget skulle vara en framgång skulle jag inte kalla mig själv det.
Hade nog valt företagare/egenföretagare/småföretagare istället.