2018-05-21, 23:35
Medlem
karnstans avatar
Vilken utomordentligt megausel tv-produktion det här är. Allt fokus är på pakter och annan ointressant dynga. Jag vill se hur de bygger läger, jagar mat för att inte svälta och liknande. Nu tittar jag på ett gäng svenssons som semestrar vid en strandkant och gnabbas. Det är så ointressant att jag blir mållös. Dessutom är arga snickaren riktigt dålig. Okarismatisk och inget han säger känns genuint.

Men visst kollar jag ändå 😥
2018-05-22, 01:03
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Pluset där stämmer väl inte? Viktoria psykade ut sig själv. Bodde ju själv den tiden då Nick var med. kanske Viktoria trodde hon hade ett psyksiskt övertag, men det är ju för hon är psykiskt sjuk.

Johan och Viktoria mer hatade och utstötta av större delen av gruppen har knappt funnits. Att dom klarat sig är ju för dom skyddats av produktionen på ett jävla sätt.

Ja men sen åkte Nick ut.

Tror inte Viktoria gått ifrån gruppen om hon inte varit immun då.
2018-05-22, 01:31
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Alltså hur gör ni som vill se avsnitten innan dom sänds??

Segt Marie åkte idag
Dom finns nog på C-More (prenumerations grejs) så då dyker dom nog upp där innan dom sänds på tv samma dag.

PS: Skönt att JohanEEEEEEEEEE rök. Fan är det för jävla dialekt? Tänk bo där......
2018-05-22, 02:07
Medlem
Trist att Marie åkte ut !! Nu hejar man nästan på alla förutom Pascal mer osympatisk människa har jag aldrig sett i Robinson !!Min mest värdiga vinnar ranking

1.Ida
2.DK
3.Henrik
4.Dessi
5.Viktoria
6————-
Pascal kommer inte ens med på listan då han skyddas av produktionen och fått hjälp att ta sig till finalveckan hoppas på röstning när det bara är 2 deltagare kvar då bör Pascal vara chanslös !!
2018-05-22, 04:00
Medlem
Centipedes avatar
Besvikelsen efter stora tabben i Robinson: ”Spelade mina kort fel”
2018-05-22, 04:04
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAssFuck
Har kollat första avsnittet. Varför kallar de programmet för Robinson Australien när det är Australian Survivor?
Hade ju hoppats på att det skulle vara just Robinson så man kunnat jämföra programmen.
För att det är samma program i dom flesta länderna som gör Robinson kallar dom det för Survivor istället.
2018-05-22, 06:29
Medlem
Provrorsbarns avatar
Vilken skillnad på svenska och Australienske Robinson/survivor! Bara i början lyckades Australien bättre genom att berätta hur lång tid de skall vara på Samoa. Synd det inte är i Australiensk outback hoppas TV4 lär sig till nästa Robinson-säsong..
2018-05-22, 08:08
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Det är naturligtvis helt fel. Som jag sagt inom någon spiler, en finalplats är värd 125 000:- (om de blir fyra) att då sälja den för 15k är mycket dumt. Även om han skulle ha mindre chans att vinna vet man inte vilka tävlingar, twister, tur och otur osv som spelar in. Dessutom 500 000:- kan göra en stor skillnad i livet, det gör inte 15 000:-.
Jo men han hade ju ganska gods chanser genom Viktorias två röster och priserna tänkte han skulle vara i hans fördel på något vis. Men framförallt så ansåg han att ska han vidare så ska det ske på goda villkor. Så han fick avsluta värdigt och även om han känns lite falsk så avslutade han Robinson snyggt, vilket är väldigt viktigt. Sedan om 125k är mer rimligt pris att ge upp Robinsson. Alltså igen, han behövde inte röstas ut ty han var inget hot och att han hade vunnit Robinsson finns inte på kartan. Hellre att en deltagare hade köpt kortet av Johan för 50k.
2018-05-22, 08:31
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Jo men han hade ju ganska gods chanser genom Viktorias två röster och priserna tänkte han skulle vara i hans fördel på något vis. Men framförallt så ansåg han att ska han vidare så ska det ske på goda villkor. Så han fick avsluta värdigt och även om han känns lite falsk så avslutade han Robinson snyggt, vilket är väldigt viktigt. Sedan om 125k är mer rimligt pris att ge upp Robinsson. Alltså igen, han behövde inte röstas ut ty han var inget hot och att han hade vunnit Robinsson finns inte på kartan. Hellre att en deltagare hade köpt kortet av Johan för 50k.
Jag är inte så säker på det, eftersom TV4 hela tiden har gett honom hjälp att stanna kvar, kunde de också anpassa kommande tävlingar till hans fördel. Till och med Henrik som inte tycker så mycket var irriterad över Johans alla fördelar.
2018-05-22, 08:34
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Vilken utomordentligt megausel tv-produktion det här är. Allt fokus är på pakter och annan ointressant dynga. Jag vill se hur de bygger läger, jagar mat för att inte svälta och liknande. Nu tittar jag på ett gäng svenssons som semestrar vid en strandkant och gnabbas. Det är så ointressant att jag blir mållös. Dessutom är arga snickaren riktigt dålig. Okarismatisk och inget han säger känns genuint.

Men visst kollar jag ändå 😥

Fast det har aldrig handlat om att bygga läger, jaga och liknande. Underligt att så många ändå har den förväntan på Robinson.

Dock tycker jag att det här året varit tveksamt. För många immuniteter och för många saker som går från grundreglerna. En twist här och där är helt ok men om det rubbar hela upplägget känns det inte så intressant. Dessutom har de flesta tävlingarna varit klart fysiska. För att de ska bli intressanta borde de enbart scoutat folk som är i god fysisk form. Men en del av Robinson borde vara att det handlar om olika typer av personer med olika egenskaper som kan föra dem mot en final.

I övrigt är säkert Pascal en värdig vinnare rent fysiskt/tävlingsmässigt men hans personlighet gör honom lätt att ogilla. Skulle inte vilja spendera en minut med en sådan person privat.

Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2018-05-22, 08:57
Avslutad
Bara för att tråden ligger i underforumet Tv-kommentatorerna betyder det ej att anarki råder. Ni skall fortfarande hörsamma Flashbacks regelverk och hålla er ifrån bland annat:

- Spekulationer om användares identitet
- Gå off-topic i diskussioner (rör ert inlägg ett avsnitt av tv-programmet? Bra! Är det er åsikt om att någon är ful/dum i huvudet/en knulldocka med mera? Avstå då från att posta)
- Spoila innehållet i kommande avsnitt
- Posta inlägg endast innehållande så kallade one-liners eller smileys.
- Frågar om länkar etcetera för att få tag i ej sända avsnitt.
- Allmänt snack om deltagarnas utseende / tramsigheter om deras namn.

Det råder nu nolltolerans mot allt annat än regelrätta diskussioner om programmet. Om ni inte följer ovanstående riktlinjer raderas era inlägg och varning utdelas.

/Moderator
2018-05-22, 09:26
Medlem
bagarn29s avatar
När Robinson var över så öppnades Nicolines ögon och hon insåg hur Pascal verkligen var irl. Hon tröttnade på hans monologer med sig själv i tredje person.

Hon kan ha varit både småkär och smart. Hon har tagit rygg på en av de starkaste spelarna i Robinson och åkt med på en räkmacka.

Pascal är den minst värdige vinnaren av de som är kvar. Levt "lyxliv" i Gränslandet, Lady & Lufsen middag och i princip inga fysiska ansträngning mer än möjligen med Nicoline.

Någon som vet om det har varit så?

Ida, DK eller Henrik är de som förtjänar att vinna. Framförallt Ida som har varit min favorit sedan dag 1.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in