Jo, problemet med Nicoline i programmet är att hon är en floskelbingo, mer så än någon annan deltagare. Hon talar visserligen till största delen i fullständiga meningar, vilket gör att hon är att kategoriseras som normalbegåvad.
Men hon yttrar bara självklarheter som inte behöver sägas. Det skulle vara intressant att veta vad hon tycker egentligen. Vet hon ens själv det? Varför är hon med i Robinson? Till och med Jan verkar ju ha ett tydligare svar på den frågan. Av de Robinson-deltagare genom åren som jag kan minnas(som sagt, detta är den första säsongen jag följer på hur lång tid som helst) som har castats i egenskap av sitt utseende framstår hon som den mest menlösa. Hon är alltså 24 år men hon framstår ungefär som de "snygga tjejerna" jag minns från första året på gymnasiet.
Med detta sagt tycker jag att det är lite tröttsamt att läsa om vad folk tycker om deltagarnas utseende i denna tråd. Men det kanske bara är jag. Hur som helst verkar Nicoline ha begåvats med en egen tråd på Flashback i "Modeller, paparazzi, kändisbilder".
(FB) Nicoline Artursson
Om vi nu utgår från att det blir sammanslagning. Hur många immuniteter finns det i kommande ö-råd? Får Rick och Jan ha kvar sina som de fick vid lagbytet? Finns Johans kvar(som vi utgår från att han delar med Lillemor)?