Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 21:33
  #1
Medlem
Såg att en ny säsong av Robinson är i antågande. Det hela utspelar sig på Fiji under 6 veckor. Programledare är Anders Öfvergård, hur klarar han sig med det istället för att snickra?
Det spelades in under augusti/september 2017.
Någon som vet datum när det börjar sändas på tv?
Vad kommer vi få se för egenskaper hos deltagarna, är alla bra på det mesta och riktiga överlevare eller är dom blåsta, typ farmendeltagare? Kanske blir det blandat?
Nån med mer info?
2018-02-20, 21:43
  #2
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Såg att en ny säsong av Robinson är i antågande. Det hela utspelar sig på Fiji under 6 veckor. Programledare är Anders Öfvergård, hur klarar han sig med det istället för att snickra?
Det spelades in under augusti/september 2017.
Någon som vet datum när det börjar sändas på tv?
Vad kommer vi få se för egenskaper hos deltagarna, är alla bra på det mesta och riktiga överlevare eller är dom blåsta, typ farmendeltagare? Kanske blir det blandat?
Nån med mer info?
Uttagningar görs av beteendevetare med uppdrag komponera ihop grupper med olika personligheter. Därmed kommer det inte gå få fungerande grupper vilket leder till konflikter och tjafs vilket roar tittarna. Robinson ser jag på av en anledning, följa hur grupperna och dynamiken i dem utvecklas, det brukar synas så tydligt.
1 Rollfasen, grupperna känner sig på varandra, söker vem är vad osv.
2 gemytlighetsfasen då här är lag nord och hej och hurra! Vi beställer t-shorts med lag nord på osv
3 Sen kommer konflikfasen,,,någon tar på sig ledar rollen, oftast en stark personlighet men med tummen mitt i handen, det bildas subgrupper med få deltagare som börjar pakta för bli kvar. Konflikter och skitprat haglar.

Rätt roligt se hur det mönstret följs, ibland kommer det in nya från andra öar eller nått, de ställer till med oreda i grupperna och de backar i sin utveckling, syna också väldigt tydligt. Den jäveln ska ut. Vi som vart här hela tiden etc,
2018-02-21, 09:05
  #3
Medlem
Va kul, har väntat på en ny säsong på den bästa "dokusåpan". Antar att det blir på fyran då Anders bytt kanal.
2018-02-21, 18:15
  #4
Medlem
Någon här som har varit med i tidigare Robinson? Eller som kanske har tänkt söka eller har sökt?
Vad har genom tidigare år varit bästa strategin för att vinna det hela?




Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Va kul, har väntat på en ny säsong på den bästa "dokusåpan". Antar att det blir på fyran då Anders bytt kanal.

Det stämmer, det ska sändas på TV4.
2018-02-21, 20:47
  #5
Medlem
Pallestroms avatar
När ska den börja?
2018-02-26, 10:42
  #6
Medlem
Den 18 mars ska det börja har jag hittat nu.
2018-03-01, 21:08
  #7
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Den 18 mars ska det börja har jag hittat nu.
Stämmer bra söndagen den 18 Mars börjar den sändas. https://www.facebook.com/TV4/videos/1906990249375865/

Konstig dag, tror ni det blir 1 avsnitt varje söndag?
2018-03-01, 21:28
  #8
Medlem
Skulle tro att det blir bara söndagar. Hade ju helst hoppats på fredagskvällar, som det var förr, när man var liten 😁
2018-03-02, 09:00
  #9
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Skulle tro att det blir bara söndagar. Hade ju helst hoppats på fredagskvällar, som det var förr, när man var liten 😁

Robinson var väl snarare den stora lördagsunderhållningen förr.

Söndagar känns logiskt iom att detta skall starta när Farmen tar slut.
2018-03-02, 09:56
  #10
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Ska bli intressant med Anders Öfvergård som programledare, jag tror han passar utmärkt till att leda Robinson.

Jag hoppas på mycket blindeside o twister som i den amerikanska versionen. Tycker att tidigare säsonger varit väldigt lamt, folk som inte vågar spela, förutom Robinson Robban då. Hade varit kul med lite dolda immunitetsbrickor på ön då kanske vi hade fått en svensk Russel Hantz
2018-03-02, 19:53
  #11
Medlem
Jannebigplays avatar
Tycker att de borde kopiera USA:s format rakt av. Pakter, idoler, belöningstävlingar, lagtävlingar och sist men inte minst. INGET JÄVLA SKIT ATT MAN KAN KOMMA TILLBAKA EFTER UTRÖSTNING. TVI!
2018-03-02, 21:59
  #12
Medlem
Enmansdemos avatar
Är det tänkt att öka tittarantalet att flytta det till Fidji eller va ä grejen med accentueringen?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback