2021-12-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Verkligen? Har hon gjort det? Hon spelar i samma liga som Mona Sahlin. Var hittar sossarna dess människor och varför släpps de fram på så höga poster?

Här är tweeten:
https://twitter.com/strandhall/statu...39463515996162

https://www.svd.se/det-ar-lognerna-v...vara-radda-for
Bra artikel
Citera
2021-12-01, 00:24
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Äh, blås inte upp det hela så, det var säkert inte med flit.

Ge henne chansen tack, errare humanum est.

Tror detta kan bli riktigt bra faktiskt.
Som jag skrev tidigare, jag känner ingen som fått kronofogden efter sig. Där är väl bara pundare och misslyckade egenföretagare som lyckas med sådant? Varför i helvete tillåter vi att en minister har betalningsanmärkningar? Det är inte seriöst.
Citera
2021-12-01, 00:27
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Här är tweeten:
https://twitter.com/strandhall/statu...39463515996162

https://www.svd.se/det-ar-lognerna-v...vara-radda-for
Bra artikel
Fucking lol, kul att hon försökte få till lite damagecontrol i form av en nedvärderande fråga till alla förståsigpåare när hon märkte att opinionen inte höll med.
Citera
2021-12-01, 00:29
Medlem
CyberIngmars avatar
Får vi se Strandhäll avgå? En moderat fick avgå för obetald tv-avgift. Hur seriöst är det med en välbärgad minister som inte kan sköta sin egna privatekonomi. Kan hon rädda miljön. Det är för fan som att låta Mr Magoo köra bil.
Senast redigerad av CyberIngmar 2021-12-01 kl. 00:32.
Citera
2021-12-01, 00:29
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hennes man åker fast när han snattar i butiker och tar sen livet av sig. Själv jagas hon av kronofogden.

Bra kvalité på de där sosse-politikerna.

Thomas begick självmord när Annikas otrohet med Morgan "Dvärgen" Johansson kom till hans kännedom (vilket jävla luder), dessutom under mycket lång tid, det var visst även allmänt känt inom S.
Sen sitter Apan hos Skavlan och tycker så synd om sej själv, om hennes två döttrar vilka fick leva med Thomas dåliga mående, men att hon själv var orsak till just den aktiva handlingen av honom tiger horan om.

Annika Strandhäll kommer att straffa ut sej själv, annars blir hon ett lätt villebråd för Borgarna vid nästa års valdebatter.
Hennes IQ måste vara bland de lägsta en Minister haft i Sveriges någonsin.
Citera
2021-12-01, 00:56
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Thomas begick självmord när Annikas otrohet med Morgan "Dvärgen" Johansson kom till hans kännedom (vilket jävla luder), dessutom under mycket lång tid, det var visst även allmänt känt inom S.
Sen sitter Apan hos Skavlan och tycker så synd om sej själv, om hennes två döttrar vilka fick leva med Thomas dåliga mående, men att hon själv var orsak till just den aktiva handlingen av honom tiger horan om.

Annika Strandhäll kommer att straffa ut sej själv, annars blir hon ett lätt villebråd för Borgarna vid nästa års valdebatter.
Hennes IQ måste vara bland de lägsta en Minister haft i Sveriges någonsin.
Jo lever man på meriten att man var ett groggluder som ung bör de väl va så
Citera
2021-12-01, 01:01
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Kvinna har fan ingen skam i kroppen. 2013 är fan inte långt bak i tiden vad det gäller betalningsanmärkningar. Klart hon kommer ihåg det. Speciellt om det handlar om 16000 kr.
Hoppas hon fattar att ingen går på hennes lögner förutom dom som vill skydda henne till
varje pris. Dom tror henne inte heller men väljer att blunda.

Ska man vara petnoga så är straffet tre års anmärkning, efter att man har betalat sin skuld. Så då återstår två alternativ.
Antingen betalade hon skulden så fort hon kunde och fick sedan lida i tre år, utan möjlighet att köpa ett mobilabonnemang eller betala på kredit. Är det här den enda skulden hon haft kan det hända den bästa. Jag fick själv en anmärkning efter en flytt där jag missat informera om det i tid och inkassobreven gick till gamla adressen. Det var inte kul. Men efter tre år är man en fri man och då ska alla anmärkningar vara borta. Det vill säga, ingen journalist ska kunna få reda på, fem år senare, att man haft en anmärkning.
Vilket ger det andra alternativet. Att hon haft flera anmärkningar och inte betalat dem ännu. Då syns de i register för vem som helst. Journalister brukar ju ofta droppa ett litet sänke i taget. Om hon inte svarar ärligt på frågan om vattenfakturan kommer de snart med nästa. Hur var det med den där telefonräkningen? Och så rullar det på.
Citera
2021-12-01, 01:22
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Kvinna har fan ingen skam i kroppen. 2013 är fan inte långt bak i tiden vad det gäller betalningsanmärkningar. Klart hon kommer ihåg det. Speciellt om det handlar om 16000 kr.
Hoppas hon fattar att ingen går på hennes lögner förutom dom som vill skydda henne till
varje pris. Dom tror henne inte heller men väljer att blunda.

Rätt mig om jag har fel, men hon säger alltså i svt Aktuellt att hon aldrig haft en betalningsanmärkning, och så visar det sig att hon fick en 2013?
Citera
2021-12-01, 01:26
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Som jag skrev tidigare, jag känner ingen som fått kronofogden efter sig. Där är väl bara pundare och misslyckade egenföretagare som lyckas med sådant? Varför i helvete tillåter vi att en minister har betalningsanmärkningar? Det är inte seriöst.

Inte så konstigt att missa räkningar när man är mitt uppe i att ens livspartner tagit sitt liv?
Citera
2021-12-01, 01:50
Medlem
Baisers avatar
Om hon hade en betalningsanmärkning 2013, hur kunde media missa det när hon blev minister 2014?
Citera
2021-12-01, 02:16
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxi
Jag försökte kolla upp det för ett tag sedan men kom fram till att de nog inte måste vara folkvalda (även om de ofta är det). Till exempel Alice Bah Kuhnke blev medlem i Miljöpartiet tre dagar innan hon blev kulturminister och demokratiminister.

Citat:
Ursprungligen postat av palats
Alice Bah Kuhnke plockades inte från de folkvalda när hon blev minister.

Citat:
Ursprungligen postat av Aaarghhh
Dom kan ta ministrar varifrån som helst, vet inte om man måste vara svensk medborgare dock.

Det verkar ni ha helt rätt i. Jag får nog kolla upp det här närmare!
Citera
2021-12-01, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Inte så konstigt att missa räkningar när man är mitt uppe i att ens livspartner tagit sitt liv?

jo det är konstigt, man tappar inte allt i livet bara för att ens partner går bort - då ska man lägga in sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in