2019-10-01, 08:11
Medlem
DoungAs avatar
Har en f.d klasskompis från högstadiet som jobbar i riksdagen åt ett annat parti än de som sitter i regeringen.
H*n hävdar att sambon dog i sömnen i plötsligt hjärtstopp. Men sa också att det var rykten.
Citera
2019-10-01, 08:14
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morticia87
Karma... säger jag till AS..
Karma... säger jag till dig. Men hoppas trots allt att dina mediciner snart får dig att må bättre.
Citera
2019-10-01, 08:29
Medlem
vichy6s avatar
Blir ni aldrig mätta på allt skit ni vräker ur er. Hon må vara dålig på jobbet, men nu tycker jag att hon ska få vara ifred. En människas död påverkar alltid anhöriga. Ni klagar på att hon dels är frånvarande och dels är närvarande....
Citera
2019-10-01, 08:31
Medlem
Jon.Holmss avatar
Förstår fortfarande inte kopplingen till swingersklubben Par i Hjärter som det skrevs om tidigare här i tråden. Var Strandhäll en frekvent besökare där?
Citera
2019-10-01, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Förstår fortfarande inte kopplingen till swingersklubben Par i Hjärter som det skrevs om tidigare här i tråden. Var Strandhäll en frekvent besökare där?

Låter lite väl långsökt tycker jag.

Varför skulle en ful klimakteriekossa som Strandhäll besöka en swingersklubb?
Citera
2019-10-01, 08:40
Medlem
vichy6s avatar
[quote=Pingubengt|68866573]Märkligt att Aftonpravdan inte klarar att ta fram fakta. Hon är ju ledig iaf.

Socialdemokraterna, Valkrets Stockholms kommun, plats 281 ; Annika Strandhäll.
Riksdagsledamot
Ledig 2018-09-24 – 2022-09-26

https://www.riksdagen.se/sv/ledamote...b-6d93152f951b[/

Va? Två år? Alla får sparken då. Fy f-n vilket missbruk av socialförsäkringen!
Citera
2019-10-01, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Låter lite väl långsökt tycker jag.

Varför skulle en ful klimakteriekossa som Strandhäll besöka en swingersklubb?

Gå tillbaka 7-8 år i tiden...
Strandskatan är 44 idag..
Citera
2019-10-01, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Tycker ni inte att det känns lite skumt att Strandhäll slås upp stort i dagens DN både på förstasida samt med lång artikel plus kolumnkommentar inne i tidningen? Allting i artikeln handlar dessutom om henne och den avlidne sambon nämns knappt. Det är inte kutym att göra så, det normala i ett sånt här fall hade varit att kort skriva att hon drabbats av hastigt dödsfall i familjen och därför väljer att lämna regeringsarbetet på obestämd tid. Detta snabba utvik i DN trots att sambons lik knappt hunnit kallna känns inte helt hundra alltså. Jag börjar i alla fall undra om det kan ligga en hund begraven här, om uttrycket ursäktas.

Jag menar vem fan viker ut sig och sitter och babblar hejdlöst om sig själv i pressen direkt efter att ens barns pappa har dött? Det är ett ganska suspekt beteende även för en uppmärksamhetskåt kvinna. Hennes blick sedan, fy fan alltså vilka psykopatvibbar man får:

https://www.dn.se/nyheter/politik/an...-som-minister/

Att vika ut sig i pressen och idka socialporr är ju ett mycket tydligt WT-attribut!

Men, egentligen inte alls konstigt!
DN är "maktens" , dvs (S)osseriets megafon.
Nu skall en sorgevals dras och A.S:s msambos självmord användas för att inhämta tycka-synd-om sympatiröster bland forket Allt iscensatt av (S)osseriets propagandaministerirum

F.öv. är A.S WT så det skriker! och har absolut ingen uppfostran, takt, smak, stil eller klass
Citera
2019-10-01, 09:24
Medlem
Netizens avatar
Jag finner det märkligt att AS man skulle tagit självmord genom hängning och låtit hans barn hitta honom när det kom hem ifrån skolan. Självmord brukar inte vara en impulshandling och som familjefar kanske man ägnar någon eftertanke till vem som kommer hitta liket.
Citera
2019-10-01, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Jag finner det märkligt att AS man skulle tagit självmord genom hängning och låtit hans barn hitta honom när det kom hem ifrån skolan. Självmord brukar inte vara en impulshandling och som familjefar kanske man ägnar någon eftertanke till vem som kommer hitta liket.

Om det vore troligt som du säger att det är självmördarens omtanke om sin närmsta som flyger genom huvudet så skulle de inte begå självmord.

Valen finns att göra det på på flera sätt. Vad är mest optimalt men minst otäckt? Hoppa fram t-banan, tåget, lastbil e dyl? Ta bilen och köra in i en bergvägg? Hoppa från en bro eller finlandsfärjan? Skjuta huvudet av sig?

Jag tror man tar det man har tillgång till när tillfälle ges.

Lägg till allt säpofolk som springer i huset i tid och otid. Att bryta det personliga mönstret är möjligen en varningsklocka för personskyddet att reagera på? Då är det lättare att slänga upp ett rep över en takstol och kliva upp på en stol.
Citera
2019-10-01, 09:39
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen

Människor tar livet av sig titt som tätt och låter de anhöriga hitta liket. De är inte i såpass psykiskt bra skick att de kan tänka klart kring det hela. Ofta så anser de snarare att gör sina anhöriga en tjänst genom att försvinna.

Är man så frisk att man vill städa omkring sig och ta livet av sig "snyggt" för andras skull så är man inte så nära kanten till stupet som man tror.

Det är alltid tragiskt när en människa väljer att ta livet av sig, och det är alltid djupare bakomliggande orsaker än enstaka händelser i livet. En frisk människa får inte för sig att ta livet av sig för att frugan är otrogen eller för att man förlorar jobbet. Det kan såklart ses som en utlösande faktor, men ingenting som AS gjort i närtid kan ligga bakom det här.

Sen kommer Annika och barnen alltid få fundera på det, och kanske skuldbelägga sig själva från och till. Kanske får deras frågor aldrig svar så det kommer för alltid prägla deras liv på ett eller annat sätt.
Citera
2019-10-01, 09:50
Medlem
Rätt beslut. Men i alla fall måste man skilja på en medioker karriär/prestation i sin ministerroll, med småljug o maktspel, osv, och en fruktansvärd privat situation.

Obegripligt att S Löfven inte håller mer distans i sina kommentarer. Men han tycks älska fuskare som lögnaren o kronofogdekunden Ygeman, bidragsfuskarna Hallenberg och Shekarabi, rattfylleristen Hadzialic i tidigare regeringen, tidigare statssekreteraren och smygaren Emma Lennartsson. Listan kan säkert göras mkt längre. Skrämmande dålig regeringschef utan ansvarskänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in